Bingo

• Topicstarter Topicstarter jabberman
  • Startdatum Startdatum
J

jabberman

Guest
Sinds vanavond ben ik nieuw op dit forum en ik knal er meteen maar een vraagje in:

Ik heb het model Bingo van Elston Models op 't oog.
Heeft iemand ervaring met dit model?

Paul.

Ik heb geen ervaringen met dit model, echter een aantal van de andere modellen ben ik wel eens tegengekomen op duitse forums en internetshops.
Voor aanzienlijk lagere prijzen !!!

Doe daar je voordeel mee.
Kijk bijvoorbeeld eens bij Ed modellbau.
Kijk ook eens bij de web-shop van Lindinger en Staufenbiel of Bichler, allemaal Duits.

Hans

Veel te duur? Mmm..........
Ok , schotel me eens een concreet alternatief voor wat zich kan meten met dit toestel v.w.b. constructie, materiaal en gewicht, en afmeting ?
De genoemde Duitse sites had ik al eerder doorgeploegd, maar ik heb niets gevonden wat de strijd kan aangaan met betrekking tot voorgenoemde eigenschappen.
Ik hoor graag van je !!

Bouwer ontwerper Bongo ?

Het kwam mij al bekend voor: de 2e hit op zoeken segler Bingo.
Deze firma(?) biedt de modellen aan op Ebay. Eeen tijdje terug ook eens zitten bekijken.
Je kan er eens een mailtje aan wagen en informeren naar de prijs.

Alternatief in 2 meter Super Fips van CHK ongeveer €170,-

Aanbieding van Girmodell op Ebay momenteel
Hieruit kan je dus alle gegevens halen om contact met ze op te nemen. Zelfs het telefoonnummer staat erbij.

Succes,

Hans

Ok Hans, bedankt, ik ga 's even aan de gang hiermee.
Overigens die Super Fips, wel leuk toestel, maar remkleppen, en die had ik 'r toch graag op. wat lastiger bij e-motor zie ik.
Ik breng nog verslag uit.

Vorige jaar knutselde ik de Callistic van Höllein in elkaar: http://www.hoellein.com/websites_neu/home/home.html
Ik heb het toestel voorzien van een brushless en het ding vliegt zeer goed (wel wat minder na een crash), uitermate thermiek geschikt. Ben zelf een beginner; zeer stabiele vlieger. Kostprijs van het CNC-gefreesde toestel: 89 euro. Bestellen en 2 dagen later al thuisgeleverd (België). Enkele dagen later vliegkaar (10 à 12 u bouwtijd). Een aanrader.

De Callistic ligt momenteel ook bij mij op de bouwplank.
Bij mijn vlieg(vrienden)clubje van 18 personen vliegen er nu al 11 Callistics rond, de 12e is dus onderweg.

Ook een leuke kist een echte goede electro thermiekkist.
Niet bedoeld om af en toe rond te jagen.

Kun jij je wensen misschien aangeven?
Dan kunnen wij je nog beter afgestemde tips geven.

Hans.

Mijn wensen:

Een degelijke en kwalitatief hoogwaardige zwever die tegen een stootje kan en die hoofdzakelijk is bedoeld voor thermiek maar daarnaast ook lichte acrobathiek moet aankunnen. Ik ben daarbij zeker niet op zoek naar een snelheidsduivel, integendeel dat is mogelijk weer iets voor een latere fase.
Ik ben niet op zoek naar een schaalmodel.
Wat afmetingen betreft, zo tussen de 2 en 3 meter spanwijdte.
M'n voorkeur gaat ook uit naar flaps, omdat ik daar nog geen ervaring mee heb opgedaan en daar dus gewoon 's mee aan de gang wil gaan.
Overigens is de Bingo op het adres wat jij had Hans voor zo'n dikke 100 euro goedkoper aan te schaffen.
De Bingo lijkt vooralsnog het meeste aan m'n wensen te voldoen.

Back