Binnekort beginnen met RC-Vliegtuigen (Brandstof)

• Topicstarter Topicstarter GankingGeek_Racer
  • Startdatum Startdatum
G

GankingGeek_Racer

Guest
Hallo,

Ik ben van plan om met RC Vliegtuigen te beginnen nadat ik al wat aardige uurtjes met mijn Savage 4.6 te hebben gereden, alhoewel ik deze zeker blijf houden.

Mijn voorkeur ging naar de:
- Kyosho Calmato (hoogdekker)
- Easytrainer 40

Ik had al een lijstje gemaakt met alles:
- Vliegtuig: (Calmato (hoogdekker) of Easytrainer 40)
- Zender: Graupner X-412
- Servo's: 4 keer de S3001 (3 kg)
- O.S. Max 46AX
- Startbox: Electro pomp, 12 Volt accu, Paneel, Glowdriver

Dit heb ik nog hier liggen:
- Lader (Robbe 5r)

Waar kan ik het beste mijn spullen kopen? Ik had gehoord van W&W Modelbouw, die schijnen erg goedkoop te zijn. Maar ik woon in de buurt van Shamrock.

MVG, 8)
Rick Jongema

Heb je al overlegd op de club?
Zij kunnen je het best adviseren, want zij zullen je het vliegen toch moeten leren.

Bruno van Hoek zei:
Heb je al overlegd op de club?
Zij kunnen je het best adviseren, want zij zullen je het vliegen toch moeten leren.

Ja, ik heb al iemand gevonden die mijn instructeur wilt zijn. Maar ik wil gewoon even informatie vragen op dit forum.

ik weet niet wat die zender van graupner kost, maar ik zou eens kijken naar de MX12 van graupner.
Dat is een computerzender en ook niet echt duur, maar kan je wel veel langer mee vooruit.

ron van sommeren zei:
Ik zou voor een toestel gaan waar ze op de club goede en veel les-ervaring mee hebben.

Inderdaad. Zou ook mijn eerste keuze zijn. Al is de Calmato een zéér bewezen lestoestel met strakke vliegeigenschappen. Als je het alternatief hebt tussen een kromme Charter, en een Calmato kies ik zeker de laatste.

Hey Niek en Jorrit, die jongeman komt uit de buurt van Maastricht en die gaat dan denk ik niet bij de MVA vliegen. 8) Vecht dat van die tradities maar bij jullie uit. :lol: :wink:

@GankingGeek_Racer Ga eens serieus de prijzen van beide zaken vergelijken en dan denk ik dat je bij W&W een veel betere deal krijgt dan bij shamrock, en ik denk dat je met de reiskosten erbij zelfs nog goedkoper uit bent. Daarnaast kunnen de mensen van W&W (beide vliegers) je ook veel betere informatie geven dan Shamrock (zeer begaafd rc-autorijder).
En verder doe zoals Ron al zei, ga naar de club (welke) en kijk waar hun het liefste mee lesgeven. Bij ons in Sittard lessen we je gewoon met die calmato hoogdekker, dat is helemaal geen probleem.

Ik heb ook les met de thunder tiger easy trainer en ik vind het een prima kist! Maar aangezien de uitslag met de pushrods niet uitkomt is een computer zender noodzakelijk om het te laten lukken! Het is onmogelijk zonder computer zender omdat er geen servo armpjes bestaan met toevallig de gaatjes zo geplaats dat het precies past. Ik heb hem netjes gebouwd en alles heel precies gedaan(van de zomer tot de herfst:wink:). Ok ik geef toe de calmato is van beter kwaliteit hout en opbouw maar met de easy trainer valt echt te vliegen! Ik heb toevallig zo meteen les dus ik zal wel een keer een vliegverslag plaatsen!

gr,

niels

Back