Binnenkort mijn eerste echte heli les(sen)....

Psygho (Emil)

Forum veteraan
Tja, het past niet echt in het heli gedeelte....
Dus dan maar in het cafe.

Pak een biertje en lach of huiver....:yes:

Ik had altijd al een droom om een echte heli te viegen.
De quads waren een tussen oplossing om te kijken of ik de "klik" kon maken met mijn hersentjes... Redelijk geloof ik ;) Ik heb iig behoorlijk wat ervaring mogen opdoen.
Ook al kom ik nog niet verder dan voorzichtig "tail in" hoveren, het was wel volledig onder controle, en das iets wat een goed plan is. Beter iets "simpels" compleet beheersen dan vele dingne maar half.

De oplettende forummer heefd ongetwijfeld gezien dat ik al een logo 10 gekocht had, en deze op den duur weer VERkocht had... "Man wat ben je wispelturig" zouden sommigen mischien wel denken...

Tja op zich niet, maar als je een "geplukte" kit koopt en dus heel veel onderdelen mist, is de lol er voor mij naar een maand of 4 wachten wel af. Je bouwd, en dan mis je wat, je neemt contact op met de shop, en die beloofd het te bestellen, er worden veel beloftes gedaan, maar weinig word nagekomen.Beloftes op beloftes,maar telkens niets. Diverse zinlose ritjes naar de shop gehad als bonus..
Van te voren nog gebeld of het er ECHT was, en daar aangekomen, je raad het al NIETS nada NOPPES! Jammer van de tijd, maar erger, je frustratie niveau neemt echt gigatomatische toe.... Doe dit dan een 4 maand lang, en de lol is er echt af.... (voor mij dan) Gebrek aan service is een dooddoener.

Maaruh.... je hebt een heli les geboekt ???? Ben je dan niet helemaal zat van de heli's ??? Nou heel eerlijk het bloed kruipt nog steeds ;)... Ik was zat van de afhandeling , en met de relatie van betreffende shop. Eenmaal wat gegoogled, bleek helaas dat ik geen uitzondering was...

Toch jammer datik niet eerst wat meer voorwerk heb gedaan, vooraleer ik in zee ging... Daarnaast, had ik DIRECT moeten afhaken, toen ik hoorde van de eigenaar dat het een "geplukte"kit was.
Maar ja die wijsheid had ik toen nog niet.
Wel zei een mede forummer dit ook tegen mij,: "NOOIT geplukte kits kopen!
Nu weet je waarom!"

Enfin,
Dus mijn droom is nog steeds mijn droom...
En deze word waarheid!, nu voor de 2e keer ;) , doen we een poging. Maar nu wel van een iets andere opzet. Wat we iig niet doen is een geplukte kit kopen..

Ervaring heb ik niet met heli's das simpel. Dus ja de afstelling zelf kan ik op zich wel doen, maar deze laten we tzt dan controleren door een ervaren piloot. De kans op mislukkig moet wel zo klien mogelijk zijn.

Om even terug te komen, op dit laatse, ik heb daarom ook een (paar) les(sen) geplanned om de kans op een succesvolle start te bespoedigen..

Ik heb er (na mijn logo mislukking) (weer) zin in!

Laatst bewerkt:
Good luck Emil, en happy landings!
Wel filmen he als je solo gaat :D

Thnx!

Zullen we zeker doen....
Ik heb een hd camcorder, dus als ik al wat (veilig) kan , zal er zeker iemand een paar filmpjes schieten,en zal ik deze plaatsen...

Laatse filmpje met de quad:

Als ik dat ook met de heli kan, gaan jullie het zien!! Geen idee hoelang dat zal duren, wil alles rustig en beheerst gaan doen...

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind dat hele toffe dingetjes.

Met wat LEDjes of strobo's erop kun je in de zomermaanden voor heel wat UFO meldingen zorgen.:p

Succes Emil dacht dat ik je dat al een keer toegewenst had maar wat maakt dat nou uit :p
ik vind dat geluid van die quad geweldig :cool:

@extreme: Thnx!! En idd maakt niets uit, hahahah Geluid van quads blijft idd mooi, wellicht bouw ik er ooit nog eentje...

@Gerrit:
Ik kreeg ze kado. Bij aankoop van de heli set...

:yes:

Tja op zich niet, maar als je een "geplukte" kit koopt en dus heel veel onderdelen mist, is de lol er voor mij naar een maand of 4 wachten wel af. Je bouwd, en dan mis je wat, je neemt contact op met de shop, en die beloofd het te bestellen, er worden veel beloftes gedaan, maar weinig word nagekomen.Beloftes op beloftes,maar telkens niets. Diverse zinlose ritjes naar de shop gehad als bonus..

Klinkt, helaas, als de gemiddelde winkel in NL. Les 1 in modelbouwland: als de winkelier zegt "dat moet ik bestellen" en de winkelier in kwestie heet niet Dennis, zeg dan "nee laat maar" en haal het ergens waar het wél op voorraad is ;)

Ik heb er (na mijn logo mislukking) (weer) zin in!

Een mooie gelegenheid om lid te worden bij een club om zo de schade en kosten helemaal te minimaliseren.

Back