Binnnen riijden :) mini z?

Ik heb vorig jaar een F1 gekocht op de 27MHz. Moet zeggen dat deze prima rijdt voor weinig geld ;-) Er is maar 1 nadeel aan de 27MHz: als daar te veel rijders op komen, zit je weer met kristalwissels... Vandaar de voorkeur voor 2,4GHz

Ik heb vorig jaar een F1 gekocht op de 27MHz. Moet zeggen dat deze prima rijdt voor weinig geld ;-) Er is maar 1 nadeel aan de 27MHz: als daar te veel rijders op komen, zit je weer met kristalwissels... Vandaar de voorkeur voor 2,4GHz

Klopt ja heb ik ook gehad met me MR-01

MR-01 raad ik af om 3 redenen:
- Storing (latere 27MHz modellen zijn minder gevoelig op oa TL verlichting)
- Ontbreken van servosaver, minste geringste klappen de tandwielen kapot
- Zwakke Fet's, echt merkbaar in de snelheid.

MR-01 raad ik af om 3 redenen:
- Storing (latere 27MHz modellen zijn minder gevoelig op oa TL verlichting)
- Ontbreken van servosaver, minste geringste klappen de tandwielen kapot
- Zwakke Fet's, echt merkbaar in de snelheid.

ja idd hoe weet je dat tandwielen klappen?

heb ik ook ja . ik denk dat je ook mr-01 gereden hebt (rijd)

MR-01 was in 2002 mijn eerste Mini-Z, heb daar enkele wedstrijden mee gereden en ook gewonnen ;-) Met de juiste bodykeuze kon je redelijk voorkomen dat de servotandwielen kapot gingen. Meestal brak het nokje van de laatste tandwiel af, welke de stuurstang bedient. Deze kun je in aluminium krijgen, maar dan breken de tanden uit de overige tandwieltjes. Gelukkig hebben alle latere modellen een servosaver gekregen en is het probleem zo goed als verdwenen.

Nog even een reminder: morgen (zondag 20 november) Wintertraining in Bussum, dus als je een keer wilt proberen, kom dan langs:

Locatie Bussum:
Buurthuis Achter de Linde
Godelindedwarstraat 34
Bussum

Wij zijn er rond 11.00 uur om de baan op te bouwen, tot ongeveer 17.00 uur

Marcel

Ja dat kan hier de Wintercup:

Locaties Mini-Z Races Onderstaand de plaatsen waar Mini-Z races worden verreden:
Locatie Bussum:
Buurthuis Achter de Linde
Godelindedwarstraat 34
Bussum

Locatie Enschede:
Modelbouwwinkel Pijp-lines
Pijpenstraat 34
7511GM Enschede
www.minizclubenschede.nl
Locatie Diepenveen:
Hof van Salland
Dorpstraat 30
7341CL Diepenveen (Deventer)
Locatie Apeldoorn:
AMCA
Kanaal-Zuid 134
Apeldoorn
Locatie Utrecht:
Sint Maartshool
Neckardreef 20
2562CP Utrecht

Kijk op kwc-holland voor de complete kalender.
Overigens zijn de races in Apeldoorn en Utrecht nog onder voorbehoud, we wachten nog op een bevestiging. De race in Bussum op 11 december gaat in ieder geval door.

Mvg
Marcel

Back