klopt volledig , maar ik vindt ze nog al prijzig .
zoek nog wel zoiets ,maar ik hoef geen logger enkelt eigenlijk een akoestische die me via geluiden laat horen of ik zak of stijg (hoogte via stem mag ook ,hoeft niet )
ben al wel sparende .
en hij moet makkelijk over te zetten zijn van de ene naar de andere kist .
liefst in het totaal niet groter dan een lucifer doosje en rond de 30 gram max wat in het toestel bij gevoegd wordt.
en ja ,ik heb wat rondgekeken ,maar niet echt gezocht .
Ja, is prijzig maar ik ben er zeer content over en is vrij simpel over te zetten in een ander model.
GPS Modul | Telemetrie
Voor zo'n initieel 350,- euro kun je klaar zijn en op Weatronic 2,4GHz fhss draaien.
Zit je wel alleen met je 35MHz spul dus uiteindelijk zal het meer gaan kosten.
Hoe het met andere systemen prijstechnisch zit (HoTT, Fasst e.d.) weet ik niet.
Recent stond ik op het punt om en compleet uitgebreidde Datavario duo van WStech te kopen.
Wat mij betreft 1 van de betere vario's te koop.
Echter vertelde een clubgenoot mij nog even over Weatronic, hun site had ik al een tijdje niet bezocht en ik was nog in de veronderstelling dat ze wel mooie 2,4 GHz technologie hadden maar nog geen goede vario.
Daar las ik dat zij in samenwerking met WStech al enige tijd terug de LinkVario duo hadden uitgebracht. Dit is een kopie van de DataVario duo die ik eigenlijk wilde kopen enkel op 2,4GHz protocol.
Dus ja, twijfel wat te doen. Nu nog meer dan 500 euro uitgeven voor eigenlijk 'verouderde' technologie die je later voor een appel en een ei moet verkopen omdat je verder wilt gaan met de technologie of nu iets meer uitgeven en gelijk een goede basis hebben?
Lastige beslissing want al met al ga je al snel over de 750 euro voor een complete ombouwset en uitgebreiddde vario uitrusting.
En nee, bij mij groeit het ook niet aan een boom in de tuin en ik kan het ook maar 1 keer uitgeven.
Ik heb de Weatronic spullen binnen gekregen en het werkt perfect, ik ben er zeer content over, de vario werkt perfect en heb nog geen spijt van deze diepte investering.
Dus in jouw geval kan ik alleen maar aanraden om verder door te sparen, wellicht even af te wachten en gelijk door te gaan voor een goed platform i.p.v. low budget of halfslachtige oplossingen waar je op terug moet komen.
Let wel, het moraal van mijn verhaal is zeker niet dat Weatronic alles is en de rest crap maar dat als je toch aan het sparen bent je het beste alle opties 3x kan bekijken en dan pas een keuze maakt.
Er wordt een hoop ontwikkeld en er zal nog een hoop gebeuren waardoor wellicht 'verouderde' systemen zoals de Skyassistant, DataVario in prijs kunnen gaan zakken. Deze laatste is bijv. goed uit te breiden met modules van
SM-modellbau.
Om terug te komen op het topic, laatst zat ik aardig hoog en was de thermiekbel flink breed en sterk. Ik heb de sterkte van het Easystar-schuim flink moeten testen voordat ik weer uit de bel was.
Was een lelijke thermiekbel en de kist ging omhoog als een heliumballon.

Een vario vertelt inderdaad precies wat er speelt en bevestigd of ontkracht wat je denkt te zien.