Bixler 2 setup en vliegen

beetje raar, hij werkt in fms maar wat kanalen staan niet goed dus wil deze afstellen op dat progammaatje, maar ik krijg hem ermee niet verbonden. hij zegt bij het opstarten:"invalid port number" en bij de instellingen om de port aan te vinken staan er geen porten!? wat te doen?

op FMS werkt de zender nu, maar het progammaatje om hem in te stellen wil hij maar niet werken. nu dus maar hopen dat de instellingen al goed staan voor de echte bixler zodat ik het progammaatje niet nodig heb:(

Het vliegen op de sim gaat lekker! maar, nog niet goed genoeg vind ik! lekker aan het oefenen met wind en alles dus lekker oefenen. denk wel dat het handig is om de bixler te bestellen aangezien die dan over 5 dagen wel hier zal zijn, en dan ben ik ook wel klaar met de sim denk ik. kan iemand me dus even zekerheid geven over de set-up? welke motor en prop is geschikt?

bedankt alvast.
Gr. Sam

Als ik jou was zou ik de sim gewoon op je pc laten staan. Er komen genoeg dagen aan waar van je zegt, grrr wat een *** weer buiten. Dan maar lekker met de sim bezig zijn, scheelt je ook geld en crashes.

Wat de bixler betreft, is het een ARF of RTF versie?

het is de KIT versie ;) dus, alles moet nog gekocht worden. De Sim laat ik ook staan, mocht ik eens een nieuw manoeuvre willen uitproberen.

:confused::rolleyes: en als de ARF eerder in stock is, doe ik die, daar zit de benodigde motor al bij, en het scheelt 0 in kosten.

Laatst bewerkt:
Ik wil nu eigenlijk wel snel beginnen met vliegen, iemand suggesties voor vervangers voor de bixler? het liefst ook met optionele flaps, vind ik wel een leuk extraatje, ook voor als ik ooit later extra apparatuur moet meeslepen.

ik hoor het wel.
Gr. Sam

De Bixler is je aangeraden omdat het een goede trainer is, niet gauw kapot, en behoorlijk goedkoop (omdat-ie van hobbyKing komt).
Tja, HobbyKing heeft nogal eens bevoorradingsproblemen, we kennen dat.
Als je iets anders kiest dan ben je op zeker duurder uit, of/en minder goede trainer, of/en eerder kapot...
Ik loop eens even de lijst van HK, Europe warehouse, na. Ik zie daar nog:
Durafly junior 1100 - waarschijnlijk kwetsbaarder... (wel pnf, dus ontvanger en accu erin en klaar)
Bushmaster - zou een leuke kunnen zijn, maar minder goedkoop, heeft wel óók flaps. Een landingsgestel is in feite kwetsbaar, voor een beginner - dat is een van de slimme dingen van de Bixler...
Floater-jet is een eerdere clone van de EasyStar, dus een voorloper van de Bixler, maar nogal snel en daardoor geen fijne trainer.
SkyMaster, Mini EZ master, EZ master, Club Trainer, TuffTrainer: waarschijnlijk bruikbare trainers, maar wél met landingsgestel... en de meeste een stuk kleiner dan de Bixler.
Breeze glider - nog zoiets, wel wielen maar óók flaps (optioneel)

Die Bushmaster vind ik niet zo gek, maar die komt natuurlijk duurder uit dan een Bixler. En tja, dat landingsgestel zal je er wel eens onderuit vliegen, dat kan je dan wel teruglijmen hoor, en het kost je ook meestal een prop...

Misschien is er hier of daar nog een bruikbare tweedehands set te koop, als je erg ongeduldig bent?

denk dat ik dan toch ga wachten tot de bixler weer op voorraad is. 2e hands vind ik niks en wil wel een bixler achtig model.

Het lijkt me dat je hier, voor weinig, veel plezier van zou kunnen hebben, alleen je zou er wel voor naar Goes moeten:
<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
ja idd dat was hij al maar is gister weer opnieuw geupt dus even afwachten..
EDIT: ik zie nu dat hij geupt is en daarná gereserveerd, maar niet geschoten, altijd mis haha

Laatst bewerkt:
Hi Samz11,

Dat kan je zien door naar bixler te zoeken in het Global warehouse. Je ziet dan bij de Bixler 2 KIT staan dat de Bixler voor eu warehouse in transit is.
zie hier.

aaah

ik wacht dit weekend nog de pm af, en anders ga ik voor de bixler kit in t eu warehouse, kan nooit meer lang duren tot hij er is.

Sam, als je echt niet kunt wachten (kan ik me goed voorstellen!), mag je ook wel dit weekend met mijn Arcus vliegen hoor! Je hoeft niet bang te zijn dat je hem laat crashen: is gewoon een kwestie van hoog genoeg beginnen.

Dus laat maar weten als je morgen niks te doen hebt.

Groeten,
Pieter

Back