Bixler 2 setup en vliegen

is prima, anders wacht ik wel op m'n bixler, ik heb mn bootje ook nog! maar het zou leuk zijn als het nog lukt. zaterdag is overigens meestal een lastige dag ivm. 's ochtends paardrijden van mijn zusje en de wekelijkse boodschappen.

we houden contact!
Gr. Sam

bixler is besteld met alle benodigdheden. er is alleen iets fout gegaan met de betaling, want alles staat nog op unreserved en de order is nog onbetaald. ook bij de ING staat nog geen afschrift. vanmiddag maar even contact met de ING opnemen.

Gr. Sam

nee idd nog niks echt besteld, denk dat we gewoon opnieuw moeten betalen wat niet heel ingewikkeld is, maar toch nog even voor de zekerheid de ING bellen of het misschien niet toch nog automatisch kan worden afschreven. 2 keer het bedrag betalen vinden we namelijk geen goed plan.

Volgens de ING is er echt niks gebeurd dus opnieuw een bestelling geplaatst. Nu met een 50A brick esc i.p.v. de 30A hobbyking esc want de brick is 3 gram lichter, een makkelijker progammeerschema, en ik kan er zo altijd nog een straaljager van maken met een enorme motor:twisted::rolleyes:

PS. Bixler is met de buddycode besteld ;) scheelde me weer 2 euro :) hahah

Laatst bewerkt:
Volgens de ING is er echt niks gebeurd dus opnieuw een bestelling geplaatst. Nu met een 50A brick esc i.p.v. de 30A hobbyking esc want de brick is 3 gram lichter, een makkelijker progammeerschema, en ik kan er zo altijd nog een straaljager van maken met een enorme motor:twisted::rolleyes:

PS. Bixler is met de buddycode besteld ;) scheelde me weer 2 euro :) hahah

Bedankt, Ik kreeg $3,04 in punten bij Hobbyking dankzij jou bestelling. :D

ook de NTM prop drive 28 accessory pack besteld, Nijlon schaniertjes voor de rolroeren want die schijnen alleen met een verdunning zegmaar te schanieren zonder echte schaniertjes en de magneetjes waren eindelijk weer op voorraad in het EU warehouse(maar 1 stuk!) dus meteen besteld en 10 min later stond de voorraad alweer op -1:) net op tijd :D misschien ga ik de staartvleugels ook wel uitrusten met deze magneetjes zodat ik die ook makkelijk kan demonteren, alleen even zien hoe goed de magneetjes klemmen.

Ik heb er nu dus 2S lipo's bij gekocht omdat ik zo dicht bij de toeren kom als bij de standaard motor, maar ik begin steeds meer te twijfelen, of dit wel genoeg power oplevert. ik zie op internet ook een hele hoop bixlers op een 1800KV NTM motor vliegen met 3S, en ook op 4S (wat ik erg gaaf vind vliegen) maar 4S lijkt me voor een beginner wat te heftig. gaat 2S goed komen? of kan ik beter alvast 3S lipo's kopen?

Hoi Sam, als ik het goed begrijp heb je deze motor gekocht, als ik de beschrijving lees wordt er een 3S of een 4S aangeraden. Ik zou als ik jou was lekker beginnen met een 3S dat vliegt volgens mij rap zat, zeker als je gaat net gaat beginnen.

Ik heb eergisteren mijn eerste vlucht gemaakt met de Bixler 2 en ik heb daarop de D2826-6 2200kv Outrunner Motor gebouwd. De Bixler vliegt nu behoorlijk rap!

Welke snelheidsregelaar (ESC) heb je hier trouwens voor aangeschaft?

Hai rednas,

Het gaat mij nu vooral erom of mijn bixler op 1800 kv en 2S niet onder gemotoriseerd is. Snelheid komt later wel. Heb er zo uit het hoofd volgensmij een 50A red brick regelaar bij besteld, ik weet het veels te groot, maar hij weegt zelfs 3 gr lichter dan de 30A esc die ik er eerst bij had gevonden, hij word nu zeer waarschijnlijk amper lauw en ik kan er nu altijd nog een straaljager van maken :mrgreen:

Ik had hiervoor een Eaystar II met de stock motor, deze was 1200KV met een 3S lipo. Het was een leuk vliegtuig maar als ik bijvoorbeeld wilde stijgen dan stalde het vliegtuig al snel. Ik denk dat je zeker geen verkeerde keuze maakt als je een 3S lipo (erbij?) neemt, beter net wat meer power zodat je sneller kan corrigeren als het nodig is. Overpowered is het sowieso niet! :)

Even ter vergelijking, ik heb nu een 2200 KV motor maar als ik vol gas ga begint het lipo alarm al te piepen. Ik heb daar deze lipo's bij, dus binnenkort maar een andere aanschaffen, ze worden trouwens niet heel erg heet gelukkig.

Aahh nou, ik ga de testvlucht wel gewoon met 2S vliegen. Mocht hij naar mijn zin niet genoeg power hebben, kan ik altijd nog 3S lipo's bestellen. Ik moet ook een beetje op m'n centen letten;)

Getallen voor modelbouwers

Veel vliegtuigen worden overgemotoriseerd omdat het allemaal kan en weinig meer kost.
In dit document info voor electrovliegers: Getallen voor modelbouwers

Een indicatie voor het motorvermogen (het aantal Watt's) dat je
voor je vliegtuig nodig hebt.

- Foamie, motorzwever, Piper Cub: 100 watt per kilogram
- Trainer: 150 watt per kilogram
- Sport, warbird: 200/ 250 watt per kilogram
- 3D, Racer: 300 watt per kilogram
- EDF (Electric Ducted Fan), Jet: 400 watt per kilogram

Het aantal KV's zegt niets over het motorvermogen. Het vertelt je alleen dat een motor een bepaald aantal toeren per volt maakt.
Met 1800 toeren per volt (kv) maakt een motor op 2S dus ruim 13000 toeren en op 3S een kleine 20.000 toeren.

ah, dan zit ik prima met deze setup zo. maar om even terug te komen op die KV. even een extreem voorbeeld, met een motor die maar 100tpm draait, komt het vliegtuig niet vooruit, hoeveel kracht hij ook heeft... tenzij je er een enorme prop op zet toch?

Een motor van 10watt kan een Kv= 1200rpm/min hebben, evenals een motor van 1.000.000watt (of dat laatste zinnig is, is iets anders).

The Kv constant (motors have just one Kv, not 1200Kv), is not a rating, not a figure of merit, it's just a characteristic. More windings will give lower Kv, less windings will give higher Kv, that's all there is to it, no big deal, anyone can do that.
Also
A motors Kv constant says nothing about a motors max.power, max.current, rpm, quality etc.
And
And motor/battery-current wants to go up with voltage squared and with Kv cubed.

het geeft dus wel een aanduiding hoe je ongeveer kan berekenen hoeveel toeren de motor gaat draaien op een x aantal volt lijkt me dan toch?

Back