bixler als trainer

Hoi ik ben een multicopter vlieger, maar zie hele leuke filmpjes van de bixler 1 en 2. Ik denk dat de bixler 1 een leuk en betaalbaar vliegtuig is om het mee te leren (beter dan de 2 vermoed ik?).
Is dit iets wat kan lukken in je eentje of moet je echt op zoek naar een club?
Ik zie ook wel eens iets over trainers op de pc. Is dat een optie?
Ik vind dat laatste wel wat prijzig eerlijk gezegd, maar dat is een kapot vliegtuig ook denk ik.

Laatst bewerkt:
De Bixler is een goed en makkelijk te vliegen beginners vliegtuig.
Ook hier geldt doe je eerste vluchten onder begeleiding van een ervaren piloot.
Die kan dan helpen bij trimmen balanceren en de eerste start wat vaak het moeilijkste is.
Een simulator helpt wel maar maar zelfs dan is het even schrikken als je voor het eerst met een zender in je hand op het vliegveld staat.;)

Ik raad je aan een kit versie te kopen en losse motor, esc en servo's. dan heb je voor iets meer euries een heel leuk vliegend toestel. Zeer geschikt om (bij voorkeur met begeleiding van een ervaren vlieger) mee te leren vliegen.
Ik heb zelf de Bixler2 ARF gehad, servo's gingen stuk en draden van de motor waren erg dun, zodat de connectoren regelmatig los kwamen.

Bixler II

Hoi,

Dit is een leuk toestel om mee te beginnen. Vliegen en ook nog wat zweven.
Een kit kopen is leuk, maar als je weinig ervaring hebt met dit soort "knutselwerk" is het best lastig in het begin.
Er vliegen op mijn club verschillende Bixlers I en II rond, allemaal zonder problemen.
Ik heb er zelf ook een kant en klaar gekocht en een tweede als kit. Ik ken dus het verschil. Alleen al de motor, die je er met de kit bijkoopt, deze past meestal niet in de bijgeleverde motorsteun.
En gewoon voor de II gaan. Deze heeft ook flaps, een leuke aanvulling op het standaard vliegen.

Hallo,
Ik ben op zoek naar een goed beginnersvliegtuig (heb wel al veel vliegtuigjes uit speelgoedwinkels gehad) Ik heb ook een gopro en ik zou hem graag gebruiken op mijn vliegtuig. Daarom kwam ik bij de bixler 2. Is dit te moeilijk om te besturen voor een beginner als ik en waar zou ik hem rtf kunnen kopen?

Hallo,
Ik ben op zoek naar een goed beginnersvliegtuig (heb wel al veel vliegtuigjes uit speelgoedwinkels gehad) Ik heb ook een gopro en ik zou hem graag gebruiken op mijn vliegtuig. Daarom kwam ik bij de bixler 2. Is dit te moeilijk om te besturen voor een beginner als ik en waar zou ik hem rtf kunnen kopen?

Hoi, De Bixler II vliegt heel gemakkelijk, en is inderdaad compleet te bestellen. Met of zonder zender. Maar is een GoPro niet te zwaar voor een Bixler II?

Gr. Arnold

Laatst bewerkt:
Een Bixler of Bixler 2 moet een GoPro zonder probleem mee kunnen nemen. Ondanks dat het makkelijk vliegen is moet je wel weten wat je doet. Iemand met ervaring bij je hebben is daarom heel fijn en al heel snel kun je zelf redelijk veilig rond vliegen. Een simulator is goed om de hersens te trainen zonder direct te hoeven plakken of erger. Lijk een dure aanschaf maar je kunt vervolgens heel vaak crashen zonder gevolgen ;)

Simulator

Hoi,
Hier een gratis simulator. Je hebt dan wel een dummyzender nodig of een eigen zender met een USB kabeltje.

Of via MBF een gebruikte simulator kopen. Phoenix is erg goed of Aerofly Professionel de Luxe.
Heb je geen extra aansluiting op je zender, dan moet je een dummyzender kopen.

simulatorzender

Gratis simulator;

MultiFlight

Of kopen.
Phoenix v3

Maar waar koop je er eentje?

Oke voor mij gaat het of de Bixler worden, of een FPV Raptor. Echter... Nergens te koop tegen een schappelijke prijs.
HK-International warehouse heeft nog wel voorraad, tegen €48 extra verzendkosten heb je er dan eentje binnen en ik wilde graag voor de kerst nog vliegen...duurt meestal twee maanden is mijn ervaring.

Iemand een goed alternatief?

Alternatief

Wat dacht je van "het origineel" de Multiplex Easystar (2) ?

Ik heb zelf de BMI Arrow 1500, is ook eek "Easystar kopie", vliegt erg ontspannen en kan ook nog wel iets van gewicht meenemen.

Overigens duren zendingen uit China naar mijn ervaring geen 2 maanden. Tot nu toe meestal 3 weken, met uitschieters naar 1 (!) week tot 6 weken.

Oke voor mij gaat het of de Bixler worden, of een FPV Raptor. Echter... Nergens te koop tegen een schappelijke prijs.
HK-International warehouse heeft nog wel voorraad, tegen €48 extra verzendkosten heb je er dan eentje binnen en ik wilde graag voor de kerst nog vliegen...duurt meestal twee maanden is mijn ervaring.

Iemand een goed alternatief?
Ik zie de Bixler op voorraad in het EU magazijn.

BiXler2

Helaas dit is een KIT-versie en zo handig ben ik nou ook weer niet. ik blijft nog even verder zoeken

Dit is ARF.

BiXler2

Is nu in backorder maar als je een email alert in stelt dan krijg je een mailtje als hij weer op voorraad is.
Duurt vaak niet zo lang.
Voor € 72 heb je hem in huis.

Fijn vliegtuig.;)

Heb alweer heel wat uren met mijn bixler gevlogen. Erg leuk om te doen, maar er staat wel snel teveel wind. Ik heb hem nu 2 maal laten crashen door windvlagen, carbon staaf gebroken en een vleugel, gelukkig is alles snel te fixen. Hij vliegt weer als nieuw. Ziet er alleen wat gehavend uit met ductape en lijm. Als ik het vliegen beter in de vingers heb koop ik wel een nieuwe body en zet de servo's etc over. voor €35,- koop in mij geen breuk aan een nieuwe uit de EU warehous.

Back