bixler

Heb een gebruikte bixler er bij gekocht en dat heb ik geweten.
Bij de verkoper werkte alles prima ,thuisgekomen mijn eigen ontvager erin en motor gekoppeld aan regelaar koste wat moeite , weer alle functies controleren geen hoogte roer en geen roer uitslag ,servo,s liepen wel.
Bij deze kit zitten de servo,s binnenin ingebouwd en heb je de helfden geheel samengelijmd ,over en uit of je moet alles openbreken .
Gelukkig zaten de beide zijden voor een groot deel met tape vast ,kon de 3 euro servo,s er uit halen en wat bleek stuurhevels niet geborgd met een schroefje en waren losgelopen.
Heb zelf mini servo,s op voorraad die maar ingebouwd ,moestwel 2 x keer opnieuw verlijmen binnenin zit er aluminium plaatje waar de servo tegenaan valt en daar houd alleen epoxy lijm.
Goede leer voor de volgende keer ,nooit meer zo,n kit waar servo,s binnenin zijn ingebouwd waar je nooit meer bijkomt.
Hobby king troep van de bovenste plank.
Gr, john.

Wat verwacht je anders van een ARF model met motor,regelaar en servo,s al ingebouwd voor nog geen 50€ .

Wil je qualiteit moet je meer € op de tafel leggen. :D

Mvg Johan
motor en regelaar in deze kit was niet de standaard uitvoering ,maar een 40 amp regelaar en en wat zwaardere ,beter kwaliteit outrunner .
Anders had ik hem zeker niet gekocht maar toch ?
John.

Ach, je moet een beetje mazzel hebben. Mijn overbuurman heeft ook een Bixler en heeft er naar tevredenheid al heel wat vluchten mee gemaakt.
Als je goedkope spullen bij HK koopt weet je dat je soms pech hebt en wat dingen moet vervangen of in het ergste geval afschrijven.

Niet prettig wanneer je een model moet gaan slopen om servo stuurconnecties die loszitten.
Maar naar ik goed begrepen heb uit je verhaal was je er toch bij en werkte alles wanneer je de aankoop deed?
Alles hangt natuurlijk ook een beetje af van de prijs die je ervoor betaalde.
Alternatief: zelf een Bixler bij HK bestellen?

Niet prettig wanneer je een model moet gaan slopen om servo stuurconnecties die loszitten.
Maar naar ik goed begrepen heb uit je verhaal was je er toch bij en werkte alles wanneer je de aankoop deed?
Alles hangt natuurlijk ook een beetje af van de prijs die je ervoor betaalde.
Alternatief: zelf een Bixler bij HK bestellen?
bixler zelf bestellen bij Hobby-king ,dacht het niet ,alles weer gelijmd in de bixler en weer naar het veld ,omhoog en de volgende hobby-king verassing ,vleugels sloegen dubbel en hij ging als een speer omlaag.
Reden de dunne koolstof verstevigingsbuis in de vleugels was spontaan gebarsten.
ben gelijk naar mijn leverancier gegaan en een multiplex easy-star 2 gekocht ,morgen weer vliegen.
john.

Hobby King spul hoort niet slecht te zijn.

Tenminste toch niet als je het zelf samen bouwt.

http://
Door middel van een simpele breinaald in de carbonbuis te steken die passend is, maak je het samenplooien van de vleugels zo goed als onmogelijk.
Doordat mijn P38 twee rompen had, waren mijn vleugels maar sporadis tegen het middenstuk aan gelijmd, daarom konden mijn vleugels ook dansen ( beetje op en weer bewegen ) hebben het nooit begeven.
Het is net als bij een blaadje toiletpapier, daar waar de gaatjes zijn scheurt het nooit.:rolleyes:
Of het moet van duurdere origine zijn.

Johan.

buiten mijn nieuwe easy-star 2 , repareer ik mijn gecrashte bixler opnieuw met nieuwe sterkere vleugelbuis en vliegen zal hij tot het bittere eind.
john.

Back