BL motoren en timing...

Rob

Forum veteraan
Is het schadelijk voor een BL motor als de timing van de regelaar te vroeg staat voor het type motor?

Zo lang die niet abnormaal warm wordt niet.

Binnen grenzen kun je zo een beetje spelen en de motorconstantes wat aanpassen om zo te simuleren dat er een wikkeling of wat minder op zit.
Ga je te ver dan zakt het rendement en kan de motor veel warmer worden.

De beschrijving van een regelaar noemt de verschillende BL motoren alleen per merk en gooit bv alle buitenlopers op een hoop hetgeen wellicht niet altijd terecht is. De regelaar staat nu op maximale hoek, 25° meen ik maar welke timing zou optimaal zijn voor een Axi 2212/34 (3s1p/10x5)?

Rob,

Ik heb een 3D kist met: AXI 2212/34, CastleCreations phoenix Micro 10 en Polyquest 3S 880 MAh met 11* 4,7 prop.

Zowel Standard timing als High advanced timing geprobeerd. Motor liep op Standard timing duidelijk beter en veel meer trekkracht.

AXI 2208/34 en Microtex 20/5/18 (ook buitenloper): Standard timing is volgens mij het beste (Ook High advanced timing geprobeerd en ook met deze motoren duidelijk minder performance)

Mvg,

Koen

Zowel Standard timing als High advanced timing geprobeerd. Motor liep op Standard timing duidelijk beter en veel meer trekkracht.

AXI 2208/34 en Microtex 20/5/18 (ook buitenloper): Standard timing is volgens mij het beste (Ook High advanced timing geprobeerd en ook met deze motoren duidelijk minder performance

Klopt, de axi's met een CC regelaar is de default timing perfect, de axi's zijn niet meerpolig zoals een hacker of een plettenberg orbit.

Die laatste heeft wel veel voordelen van een high advance timing, maar alles wordt wel veel warmer.
Low: veel efficientie van de motor, lager vermogen
Standaard: goede verhouding tussen efficientie en vermogen
High: lage(re) efficientie, meer vermogen.

Ik heb een CD rom motortje die in de Standaard timing 10.000 tpm aangaf bij 5 A maar met de high advanced timing 13.000 tpm en 5,5 A.
Dus een beetje spelen met de timing kan veel opleveren.

Back