Black Pajero Crawler Team ( Project)

• Topicstarter Topicstarter tommeke15
  • Startdatum Startdatum
T

tommeke15

Guest
Hallo allemaal

Nou ja ik ben eigenlijk nog helemaal een leek in het opzetten van een Project. Dus let niet op fouten of zo.

Ik zal eerst maar eens mijn verleden vertelen van me Rc wereld.

Ik ben begonnen met een bartsmit wagentje, altijd lol aan gehad maar dat was het toch niet echt :p.

Heb toen een graupner mini monster (1:20) gekocht ongeveer 3 jaar geleden. Ook wat lol mee beleefd maar vond het allemaal wat te klein.
Heb deze toen in geruild op een leuke golf 3 + aanhanger. Toen zijn me ouders gaan scheiden geen tijd meer gehad voor ermee om te gaan. Heeft toen half jaar in de doos gelegen.
Op een gegeven moment wou ik er weer verder mee maar wou niet met de golf 3 gaan rijden omdat het chassis daar nog in goede staat van was.
Heb toen via mp 2 tamiya`s gekocht tl 01 en m03l.
Daar heb ik aan leren sleutelen.
Heb me toen 2/3 tt o1`s gekocht waar onder een nieuwe bij racing paradise.
M03l is toen verkocht, de golf ook aan tamiyam03freak.
Heb in de tijd dat ik 2 rijdende tt 01`s nog een m03 gekocht met minikap die heb ik geruild met tamiyam03freak tegen een porsche cayenne.
Toen ook een tamiya xc gekocht. De porsche bleef ook maar staan en de xc vond ik toch wel erg geweldig. Wou dus de cayenne ruilen tegen een xc nou das dus ook gelukt. Had toen dus 2 XC`s en 2 tt01`s was een beetje veel heb de tt 01`s ook verkocht. Had toen dus weer geld en had zo iets 1 xc met pajero en 1 xc zonder kap. Toch nog maar kijken voor nog een xc met pajero kap. Nou die ben ik ook tegen gekomen. Via mp.

Heb dus op het moment 3 xc chassis waar ik wat mee wou doen.

Ik heb alle auto`s op de plank staan . Ook de aanhanger wat ik eens geruild heb. Heb voor de eerste xc toen een trekhaakje gemaakt. ( ps ook voor het m03 chassis) Dus had ik daar 3 jeeps staan.

Het idee om ermee te gaan crawlen was er zo wie zo al.

Maar kwam opeens op het idee om er een soort van team van te gaan maken.

Nou zo was ik het van plan:

1 Tamiya xc pajero : Dit word de trekker van de aanhanger gewoon aan de standaard kant.
2 Tamiya xc pajero : Dit word de echte crawler. Achterkant van het kapje word eraf gezaagd en wil ik gaan proberen om een rolkooi constructie op te gaan zetten. Bij deze wordt ook in het chassis gezaagd.
3 Tamiya xc chassis : Deze word wel heel speciaal maar gaat ook op de lange tocht dit wil ik niet af hebben in een korte tijd. Wil hier de Service wagen van maken maar dan een Pajero pickup met lang chassis. Wil er een lang chassis van maken zodat de bak achter groter word, is wat makkelijker om onderdelen in te leggen. ( Moet eerst nog ff opzoek naar een pajero kap maar denk dat ik die via ebay bestel.

Ik zaal hier in ieder geval al eens een paar fotos droppen>
full

De xc`s op ut plankie

full

VW is van Roy - Boy , 19-03 gereden.

full

Dat was de eerste.

full

Naast elkaar :p

full

Trekhaak

full

Manier 1

full

Manier 2

Over de laatste 2 fotos ben ik nog aan het twijfelen hoe ik het ga doen. Hoe ik een bandenrekje ga maken. Ik vind manier 1 zelf het mooiste.

Trouwens heeft er iemand tips over het werken met De abs kappen?
Hoe maak ik een stuk abs ?

Ik zal her en der wat foto`s plaatsen en het project blijven voeden.

Heeft iemand wat tips laat ze maar komen.

Groetjes tom

Laatst bewerkt door een moderator:
He Tom,

Ziet er erg leuk uit moet ik zeggen. We zien elkaar snel weer dus dan kunnen we elkaars advies geven over de projecten.

groetjes,
Levi

vraagje over de boutjes van topcad

Hallo iedereen

Weet iemand toevallig waar je de boutjes van de topcad velgjes kunt kopen. Wil het liefste 24 stuk hebben zodat ik de oude kan vervangen.

Alvast bedankt

Groetjes tom

kan je mij zeggen hoe je die trekhaak hebt gemaakt en hoe je een aanhangwagen maakt?

Je vraag is erg kort door de bocht ! lol
Aanhanger is gemaakt van messing wat je goed zelf kunt zacht maar nog liever hard kunt solderen.
Trekhaak is gewoon 2 gaatjes in je chassis maken , of als deze er al zijn hier je boutjes door stoppen met het op maat gemaakt plaatje. Hierop zoals tom het deed met een bout door of zelf een trekhaaksysteem maken, je weet wel hoe het in het echt eruit ziet. Makkelijke oplossing is bijvoorbeeld kogelkopje pakken en het armpje aan de aanhanger bevestigen.

Je vraag is erg kort door de bocht ! lol
Aanhanger is gemaakt van messing wat je goed zelf kunt zacht maar nog liever hard kunt solderen.
Trekhaak is gewoon 2 gaatjes in je chassis maken , of als deze er al zijn hier je boutjes door stoppen met het op maat gemaakt plaatje. Hierop zoals tom het deed met een bout door of zelf een trekhaaksysteem maken, je weet wel hoe het in het echt eruit ziet. Makkelijke oplossing is bijvoorbeeld kogelkopje pakken en het armpje aan de aanhanger bevestigen.
ok dank je wel

Back