blackbull BC23 - vocht probleempje

heb met fijner werk (2bar 0.2mm naald bv. schaduwlijntjes) na een 15 min. last van vocht dat door de airbrush spuit geblazen wordt
(de compressor staat dan ook redelijk warm)
het ventiel om vocht af te laten blaast enkel lucht en in het opvangbakje zitten wel wat druppels water, maar er komt niet echt vocht uit het aflaat ventiel als ik dat open zet.

bij dikker spuitwerk (gewoon inkleuren) heb ik er minder last van, waarschijnlijk is het vocht er evengoed maar door het spuiten met hogere druk en meer verf is het vocht misschien niet zichtbaar...?

zeer vervelende zaak uiteraard, telkens als je denkt nu is deze schaduwlijn fijntjes bijna klaar, ... splatsh... een beetje waterdruppels eroverheen ! lekker frustrerend. :/
heeft iemand een verklaring en/of oplossing hiervoor ?

Een extra compressortankje bijplaatsen,ik heb net hetzelfde probleem gehad of jouw.
Er zit bij mij wel een vochtafscheider ertussen en na centre 20min komt er water uit de brush,dus heb ik een extra tank bij geplaast waardoor het vocht naar de tank gaat.
gr,
pascal

Art Elements

ja idd. extra tank is ook de suggestie van de blackbull leverancier
als het probleem blijft is dat de enige echt afdoende oplossing blijkt

heb nu een slang besteld met kleine extra vochtfilter erin, even afwachten wat dat geeft...
voorlopig spuit ik in een kamer met verwarming zeer hoog en leg ik de slang van het pistool een paar keer rond de compressor voor deze warm te houden, dit lijkt ook wel aardig te lukken : veel minder last van de condens
(poging tot de slang warm te houden en zo condens te vermijden)

Back