blackhorse models kwaliteit of rotzooi?

Discussie in 'Brandstof vliegtuigen' gestart door vinni, 22 okt 2012.

  1. vinni

    vinni

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    1.756
    Locatie:
    in t noorden van velsen vliegt bij A.C.H."TOP CLUB
    hallo
    ik heb van de zomer een yak van blackhorse gekocht
    bij een nederlandse webwinkel

    het model zag er gelikt uit en mooi afgewerkt ook was hij erg kompleet met alle hardware
    de eerste indruk was er goed en dacht een mooi model tehebben voor niet teveel geld


    [​IMG]


    echter tijdens de 4e vlucht klapt in eens de vleugel van t toestel
    ik deed niets vreemds en vloog recht uit op half gas
    gevolg toestel totaaloss


    [​IMG]



    nu na naardere inspectie is de constructie van de vleugel niet echt sterk
    ze hebben bij dit model een dikke vleugelbuis gebruikt waardoor de spanten erg dun zijn
    ook zit de buis maar op 2 spanten

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    het model is gemaakt voor een os 120ax en die heb ik ook gebruikt
    maar bij half gas in een rechte vlucht mag zoiets toch niet gebeuren?
    wel jammer zag er goed uit maar stelt niets voor
    dat is dan weer een nadeel van een arf je kan niet zien hoe de vleugel is op gebouwd
    was weer een dure les
    iemand anders ervaring met blackhorse?
    heb overgens de webwinkel een mailtje gestuurd in afwachting van zn reactie
    staat wel op zn website dat je binnen 7 dagen na aankoop moet reageren
    maar wie kan in 7 dagen een model bouwen en invliegen
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2012
  2. Michael16tsx

    Michael16tsx

    Lid geworden:
    12 mrt 2009
    Berichten:
    2.815
    Ik heb de 2,4m Piper van Black Horse gehad, en moet zeggen dat ik super tevreden was hierover! Kist vloog supergoed, en ik kon er alles mee doen wat ik wou, was amper kapot te krijgen (tot ik een stall maakte op 1m hoogte haha). Zit er zelfs over te denken om hem gewoon nog een keer te kopen, zo fijn was hij haha.
     
  3. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb de Ryan sta 120. Hier heeft zelfs even een 55cc op gezeten. De scharnieren vonden dat niet leuk, waren zo weg. De kist opzich ging daar goed mee om.

    Ik vindt wel dat de constructie licht is maar zeker niet te sterk. Indien netjes gevlogen en geland is het prima maar je moet al enorm uitkijken hoe je de kist vast pakt, anders breekt er iets. Op jouw foto's is duidelijk dat de vleugel niet sterk genoeg was.

    Alleen...... Als ik kijk naar jouw aansturing dan zie ik dat de moer niet tegen de kwiklink aan zit. Hier zit dan iets speling op. Met zulke roeren kan die kleine spelling gaan flutteren. Dat kan de vleugel heel snel slopen. Zo snel dat je de flutter wellicht niet eens gehoord hebt. Locktite gebruikt?

    Sluit nooit uit dat een ander probleem de oorzaak kan zijn....
     
  4. vinni

    vinni

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    1.756
    Locatie:
    in t noorden van velsen vliegt bij A.C.H."TOP CLUB
    Hoi tadango
    Bedankt voor je reactie
    de moer was niet los gekomen en was geborgd met locktite
    dat de vleugel los kwam had ik geen flutter vloog over in een rechte lijn op half gas
    wel zit er in de vleugel geen liggers die over de hele vleugel lopen
    dus komen alle krachten op de 2 spanten
    Ook de servos zijn gewoon nog goed en totaal geen speling (nieuw gekocht voor dit model)
    Dat zijn hitec mg servos
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2012
  5. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.724
    Locatie:
    Antwerpen
    zonde.. hij zag er echt mooi uit en die yak's 54 vliegen echt goed.

    maar eerlijk gezegd vind ik de vleugel zen constructie toch ook wel aan de eerder zwakkere kant eruit zien..

    ikzelf heb een blackhorse 2m04 CAP232.. maar.. nog niet mee gevlogen..

    deze heeft al wel gevlogen bij zen vorige eigenaar, ben hem nu nog wat in orde aan het zetten, voorjaar 2013 gaat hij de lucht in..

    moet wel eerlijk zeggen dat ik zijn motorophanging (van de cap) precies ook maar aan de zwakke kant vindt..

    maar goed ga dat missch nog wel wat verstevigen.

    mvg en hopel komen ze met een oplossing.
     
  6. henkbraam

    henkbraam

    Lid geworden:
    11 jul 2004
    Berichten:
    246
    Locatie:
    doetinchem
    jammer van de kist,zelf vlieg ik nu 2jaar met de 2,45mter piper van black horse,met een 26cc zenoah,nog geen problemen gehad,wel hier en daar wat lijmverbindigen nagelijmd,en na elke vliegdag kist na gekeken,ik denkl dat je gewoon pech hebt gehad,maar wel zonde van je kist.
     
  7. vinni

    vinni

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    1.756
    Locatie:
    in t noorden van velsen vliegt bij A.C.H."TOP CLUB
    @ easy bedankt voor je reactie
    t was idd een mooi toestel of hij goed vliegt kan ik niet oordelen
    we waren nog aan t trimmen en en heb niet echt kunnen vliegen of oordelen of hij goed is
    uit de reacties hier zijn ze over t algemeen goed over t merk dus denk dat ik domme pech heb (een maandag morgen productie)
    na t controleren van t model denk ik dat de kartonne koker niet goed gelijmd was op de ribben van de vleugel
    heb de fotos door gestuurd naar de leverancier kijken wat hun reactie is
    nog geen reactie gehad maar heb geduld

    @ henk als je piper met een benzine motor vliegt heeft hij meer trillingen
    als hij het daar mee uithoud dan zal de kwaliteit toch degelijk zijn
    ik heb ook de lijm verbindingen gecontroleerd maar de spanten en de vleugel koker
    kon ik niet controleren geen zicht op


    iemand ervaring met t zelfde model?
    want zou ik een nieuw model aangeboden krijgen weet ik nog niet of hij wel goed is
    en niet weer t zelfde mee maak
     
  8. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Ik heb vroeger ook wel is toestellen van blackhorse gehad
    ze leken me niet gek
    maar na een te snelle landing met een neus standje in de sloot kon ik de kist zo goed als afschrijven
    alles begon te bollen en het triplex delamineerde zellfs
    een vleugol die zo afbreekt als die van jou mag niet gebeuren
    dat is slecht voor de modelbouw

    je kunt dat soort modellen onder een vliegend ricoko plaatsen
     
  9. vinni

    vinni

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    1.756
    Locatie:
    in t noorden van velsen vliegt bij A.C.H."TOP CLUB
    @ jeroen
    idd een vliegtuig kan niet tegen water maar dat zie ik niet merk gebonden

    eind conclussie is dat deze yak geen sterke vleugels heeft
    de vleugelbuis wordt op 2 ribben gedragen maar naast de vleugelbuis zit geen grenen latten(holmen)die over de lengte van de vleugel lopen
    ook bericht gehad van blackhorse en die geven aan geen probleem tekennen met t model en dat het een pilot error is
    dus wilde niets vergoeden

    maar na wat mail contact met de winkel rcflymore kreeg ik een nieuw model aangeboden geheel kostenloos
    maar omdat ik niet t vertrouwen heb in t model en hij geen geschikt alternatief had
    heeft hij t geld terug gestoort
    kijk dat noem ik een top service
    dus kan stellen dat de garantie van rcflymore meer dan oke is een aanrader
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Jup, inderdaad goede service. Kan ook zijn dat jij net een versie had toen de lijm op was.... Toch zie je wel lijm sporen op de huls.
     
  11. blaauwen

    blaauwen

    Lid geworden:
    15 aug 2004
    Berichten:
    1.510
    Locatie:
    Valkenburg ZH
    Keurige aktie van RCFLYMORE. Mag best gezegd worden. Zelf heb van BH een Super Air. Fijn vliegend model dat wel maar sommige stukken in constructie daar kan je over discutabel. Het hout voelt erg hard, alles is niet even netjes. Hoe dit met andere kisten is weet ik ook niet. Wel is die Super Air erg goedkoop. De Kisten van Ripmax die ik heb zijn wel netter dat geld ook voor Seagull.
     
  12. vinni

    vinni

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    1.756
    Locatie:
    in t noorden van velsen vliegt bij A.C.H."TOP CLUB
    @ tadango
    De huls was idd gelijmd
    Maar na een mailtje van plotterwelt
    Die me er opwees dat er geen holmen in zitten ( grenen latten over de lengte van De vleugel)
    Toen de vleugel open gemaakt
    En idd zitten die er niet in
    Alleen een plaatje balsahout van 2 m'n dik
    Die zouden dan met de 2 spanten de krachten moeten houden
    Ook bij de ander vleugel (die schade vrij was)geprobeerd
    En daar brak ik hem met kleine moeit ook zo uit
     
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.361
    Locatie:
    Groningen
    Geen liggers??? Helemaal nergens? Tja, dan is het inderdaad rotzooi... Wat zit er voor de buis dan? Zit daar ook alleen balsa?
     
  14. vinni

    vinni

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    1.756
    Locatie:
    in t noorden van velsen vliegt bij A.C.H."TOP CLUB
    Ja daar zit alleen een plaatje balsa van 2 m'n dik
    En daartegen 2 latjes van 1 bij 1mm
    Van balsa
     
  15. j.weel

    j.weel

    Lid geworden:
    2 feb 2009
    Berichten:
    3.839
    Kortom black horse is rotzooi
     
  16. vinni

    vinni

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    1.756
    Locatie:
    in t noorden van velsen vliegt bij A.C.H."TOP CLUB
    Jep de yak wel
    Maar hoor ook een hoop positieve meningen
    Dus kan je niet zeggen dat t merk slecht is
    En ze zijn goedkoop
     
  17. Jonkje

    Jonkje

    Lid geworden:
    29 jun 2009
    Berichten:
    4.505
    Locatie:
    Heerenveen
    Wow... een houtbouw vleugel zonder liggers... zo leer je nog eens wat. :confused:
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2012
  18. hoogvlieger

    hoogvlieger Guest

    ieder merk heeft z'n goede en rotte appels.
    denk zelf dat je hier een van de slechtere te pakken had.

    jammer van het mooie model, shit happens :(

    groet,
    hoogvlieger
     
  19. vinni

    vinni

    Lid geworden:
    13 dec 2006
    Berichten:
    1.756
    Locatie:
    in t noorden van velsen vliegt bij A.C.H."TOP CLUB
    jep ik denk dat ze de balsa plaat met 2 latjes sterk genoeg vonden
    ook om hem ze licht mogelijk temaken denk ik
     
  20. marcelvdwart

    marcelvdwart

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    323
    Locatie:
    Rosmalen, NB
    Ik ben wel eens benieuwd naar de constructieverschillen tussen een black horse en een ander merk en dan met name van de vleugel.
    Meer ribben of meer liggers? dit zou toch ook toch uiting moeten komen in het gewicht? de BH zijn echt niet altijd de lichtste wat zou impliceren dat ze of loodzwaar hout gebruiken of veel hout? Ik hoor wel eens verhalen van retracts die vaak onder BH of Seagull uitbreken..
     

Deel Deze Pagina