Blade 120sr tijdens binden slaan servos op hol

Goedeavond mede forum genoten! Onlangs een Blade 120sr gekocht en ben er lekker mee aan de gang geweest. Tot ik gisteren een setje lipos wilde gaan verstoken... :D dus ik zet tx aan en sluit de heli aan op een verse lipo. Helaas was de heli de binding kwijt met tx. Dus ik begin de binding procedure. En precies op het moment dat de rx de tx vind een dus de servos initieerd knallen de servos naar hun uiterste positie en reageert de rx nergens meer op.... :(:(:(

Kent iemand dit of heeft iemand wat ideeën? Of is deze, net drie weken jonge heli ten dode op geschreven?

Laatst bewerkt door een moderator:
Enkele maanden geleden bijna hezelfde mee gemaakt met mijn nieuwe 120 sr.
Tijdens een van de eerste indoor -vluchten begon deze plots zijn eigen leven te lijden en luisterde niet meer naar de zender, begon te tollen over de grond en dank zijn een collega vlieger terug kunnen afzetten.
Terug binden was maar een tijdelijke oplossing want weer kreeg hij kuren, en vloog plots uit zichzelf tegen het plafond.
Terug naar de winkel gebracht, en van daaruit naar de service afdeling van Blade. Na enkele weken terug gekregen met de mededeling dat er geen problemen waren gevonden, maar er was wel een nieuw board bijgevoegd.
Niet helemaal gerustgesteld terug gaan proberen en wat dacht je: weer een eigenzinnige heli. Dan maar zelf het boardje vervangen door het nieuwe en vanaf dan geen problemen meer, vliegt perfect.
Heb de indruk dat Blade gewoonweg een nieuw boardje geleverd heeft zonder de heli te testen, nu ja, probleem is opgelost en ik ben eigelijk wel tevreden over deze service.
Volgens de winkelier maakt Blade weinig problemen ivm garantie.

Hmmz ok ja zoiets herken ik ook wel.maar niet zo erg als jij had.. dan wordt het morgen maar een lange rit vanuit leusden naar 'shertogenbosh...

iig bedankt voor je reactie!

Vandaag op laten sturen naar blade, gaat enkele weken duren. Ben benieuwd...

Back