Blade 200 SRX perfecte opstap na een Coax heli?

Hallo allemaal,

Ik vlieg nu al een jaar met een grote coax helicopter. De LRP Monsterhornet 2.0 (http://www.lrp.cc/en/products/rc-he...-540mm-24-ghz-koaxial-helikopter-rtf/details/). Dit bevalt me erg goed en het vliegen gaat me nu aardig goed af. Nou zou ik graag de opstap willen maken naar een fixed pitch helicopter. Na wat rond te hebben gekeken in diverse webwinkels viel mijn oog op de E-flite Blade 200 SRX.

Wat mij aantrekt bij deze helicopter is het feit dat je over 3 niveau's beschikt met de besturing. Je kan vliegen als met beginner, gevorderde of expert. In de eerste 2 niveau's balanceert de helicopter zichzelf nog en op het expert niveau wordt dat uitgezet. Daarnaast beschikt de helicopter ook nog over een "panic button". Voor het geval dat als je de controle kwijtraakt, de helicopter zichzelf weer balanceert naar een normale positie.

Hierbij een demonstratie video van alle functies van de helicopter:

Voor mij als beginnend piloot klinkt dit allemaal fantastisch. Maar is dat ook echt zo? Of val ik gewoon voor wat mooie beelden en commerciële praatjes? Graag zou ik jullie mening willen horen over deze helicopter. Zijn er mensen met ervaring met de "panic button"? Werkt dat echt zo goed als dat ze zeggen? Zijn er misschien betere helicopters te koop voor dat geld? Graag jullie advies.

Met vriendelijke groet,
Nico

Hoi Nico,

Ik had vorig jaar (september) het zelfde idee als jij nu, ik had tot dan toe alleen wat ervaring met een klein huiskamer coaxje. Ik ben er voor gegaan en vlieg hem nu comfortabel in mode 3 (expirienced) sterker nog het beviel mij zo goed, het vliegen met deze blade heli dat ik afgelopen winter een Trex 450 kit heb gebouwd en daar vlieg ik nu ook bijna comfortabel mee, ik heb er nu ruim 8 vlieguren op zitten (zonder crashes :D) . Kortom voor mij heeft het heel goed uitgepakt, ben nu echt een beetje heli addicted, kijk nu al weer uit naar wat groters en FBL. Ik zou zeggen ga er voor, maar vergeet ook niet te oefenen op de simulator dat is zeker zo belangrijk!

Succes met je keuze
Groet, Hans

Hallo Nicasso

Ik heb deze vakantie de "blade 200 srx rtf" aangeschaft. Een werkelijk geweldig toestelletje. Op de camping waar ik was wel een beetje oppassen met auto's en caravans maar ik heb me goed vermaakt met de vogel. Ik had al ervaring met indoor vliegen en wilde toch wat meer en ook naar buiten. Na de vakantie heb ik een grote weide opgezocht en heb de 200 srx de vrije loop gegeven, wat een fun! Ik heb er nu bijelkaar ongeveer een halve dag mee gevlogen, een kleine botsing gehad met een boompje maar dat was met onderdelen van €20 weer inorde. Onderdelen zijn op internet genoeg te vinden en zolang het in een envelop past ook nog goed betaalbaar. Kortom is dit een prima toestelletje met een fijne rc controler een goede opstap naar de grotere modellen is mijn mening.

Groet, Peter

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk niet dat hij slecht is maar ergens loopt er hier ook een draadje over de walkera helitjes. Stukken en de heli zelf zijn naar het schijnt veel goedkoper dan die van blade, heb je voor minder geld ineens een interessant cyclic pitch modelletje..

Mvg.

P.s. heb niks tegen blade,zelf leren vliegen met een 130x, maar vond idd de onderdeeltjes toch wel erg duur.

Als ik opnieuw moest beginnen zou ik ook de 200srx nemen... perfect spul om het vliegen te leren

Laatst bewerkt door een moderator:
Back