Blade 300CFX...........wie vliegt ermee?

Hallo beste Heli piloten.
Is er iemand die er op dit Forum met een Blade 300CFX vliegt?
Ik kan er op dit Forum helaas geen Topic over vinden.
Hoop dat er iemand reageert en dat er piloten zijn die ervaring hebben met dit toestel.
Vr Gr Erwin

iedereen moet weten wat hij wil !
als iemand een Blade wil, moet die hem kopen ...

ik heb een Oxy3 (fun-heli),
aanrader, ben erg tevreden,

"Oxy begint, waar Blade stopt"

mijn ervaring tot nu toe !!!!!!!!!!!!!!!!!

Fijne mannen!!
Bedankt voor de input, advies en meedenken.
Oke......dan zie ik ervan af.
Had het RCGroups gelezen erover en die waren redelijk lovend over de Blade 300CFX.
Maar ik ga helemaal mee in jullie adviezen en zou een domme oen zijn om die te negeren.
Vr Gr Erwin

mijn mening over blade is, ze maken echt geen gek spul.
Maar ze lopen heel hard van stapel met nieuwe modellen, zonder ook maar na te denken om huidige modellen te upgraden.
Er word niet gekeken naar de "problemen" die men ondervind in de praktijk en dus ook geen oplossingen / upgrades geboden.

mijn mening over blade is, ze maken echt geen gek spul.
Maar ze lopen heel hard van stapel met nieuwe modellen, zonder ook maar na te denken om huidige modellen te upgraden.
Er word niet gekeken naar de "problemen" die men ondervind in de praktijk en dus ook geen oplossingen / upgrades geboden.
"zie mijn Blade 500 X"
mooie vogel, maar dood

Oke, helemaal helder als bronwater.
Ik liet me vanmiddag even verlekkeren door die Blade 300CFX omdat het toestel werkelijk zeer goed geprijst is.
Kan het voor 270 euro splinternieuw in huis hebben.
Een Oxy 3 gaat dik door de 500 euro heen met een nog milde set up en een Blade 270CFX kost al gauw krap 500 euro.
Vandaar mijn vertroebelde blik.Ha ha ha ha
Daarnet de revieuws gelezen op Helifreak en inderdaad de Blade 300CFX heeft nogal wat minpuntjes.
De servo gears benne van plastik en de motor schijnt vaak genoeg en rap naar de gallemiezen te gaan.
Al met al vind ik het wel een erg mooi formaat Heli met mooie looks, maar denk dat het qua duurzaamheid geen winnaar is.
Vr Gr E

Heb nog een zo goed als nieuwe trex 250 pro dfc die weg mag voor heel wat minder dan 270 euri's :)
Maar nu zag ik net dat die wel een heel eind kleiner is dan de oxy 3 ;)
En de oxy zal wel beter zijn, spreken ook over andere prijsklasses uiteindelijk :)

Dank voor je reactie.
Die Trex250 zal best goed kunnen vliegen.( heb ze gezien die strak vlogen )
Maar ik weet uit ervaring dat de gemiddelde Micro Helis onder de 300 size vaak lastig goed te krijgen zijn qua staart gedrag.
De kenners weten waar ik het over heb.
Niets mis met een Trex250 hoor, maar ik brand mijn vingers er niet meer aan.
Dan leg ik toch liever de extra centen erbij om een Oxy 3 te nemen.
De kans dat daarmee de staart knake is, is hoogstwaarschijnlijk zeer gering.
Nou is het ook een Heli van een andere kwaliteit en opzet.
Dus zal hier geen appels met peren vergelijken.
Maar.......bedankt voor je vriendelijke aanbod van je Trex250.
Vr Gr Erwin

Geen probleem en idd de staartjes zijn een moeilijk punt bij de trex 250, Uwe weet daar ook alles van ;)

Back