Blade 300X met Turnigy 9XR (OpenTX)

• Topicstarter Topicstarter DutchRC
  • Startdatum Startdatum
D

DutchRC

Guest
Goede dag dames & heren,

ik heb vorige week een Blade 300X gekocht, en wil deze gaan vliegen met m'n Turnigy 9XR zender (met OpenTX firmware).. Ik heb een Orange zender module in deze zender.. Binden gaat prima.. So far, so good..

Ik heb wel es wat heli gevlogen met kleinere blades, en veel gesimmed, maar van heli's instellen / afstellen heb ik nog weinig kaas gegeten.. Ik heb dus als eerste maar es de bladen verwijderd :D

Vervolgens dacht ik: laten we de zender es een beetje in gaan stellen. Er zit een heli profiel in de OpenTX firmware, dus hops.. die gebruikt, maar dit heeft verre van het verwachte resultaat :O
Met dit profiel krijg ik 3 mixes op CH.5 met 3 bijbehorende TC's.. Super! Dat zou ik ook verwachten..
Ik heb echter ook 3 mixes op CH.11 met 3 TC's.. en deze beïnvloeden het toerental ook! Huh??
Gevolg is dat ik in normal mode 100% throttle heb! ..

Het meest verbazende is dat de motor opspint als ik elevator down geef.. Wat?!?!

Okee.. heeft toevallig iemand ervaring met de Blade 300, i.s.m. de OpenTX software? Ik ben benieuwd of het wel handig is om met dat heli profiel te beginnen.. En welke mixes / instellingen enz ik Wel moet hebben...

Thanks voor de hulp vast :)

mvg
Roeland

Hmm.. niemand dus?

ik dacht net er nog es even mee bezig te gaan.. Maar na 2x een full throttle waarbij ik maar net kon vasthouden, en de lipo ontkoppelen, heb ik der wel weer genoeg van..

Als iemand weet hoe de channel-mapping moet zijn, ben ik ook alweer wat verder op weg trouwens...

Volgens mij mag je helemaal geen mixers gebruiken bij een Blade, gewoon gas, rudder, ailleron en elevator en dan moet het werken.

Dat zou prima zijn. In dat geval moet ik uiteraard nog wel de channel-mapping weten..
Ik heb nog even geprobeerd met de channel-mapping van een BNF vliegtuigje van Horizon (UMX radian).. maar dat resulteerde ook in motor spinup.

Een 9XR zender heeft voor Alles een mix nodig trouwens.. Dat is eigelijk geen mix in de zin van zoals bij een Futaba zender. Maar zonder de mixes doet de zender helemaal niets..

Okee.. bij deze een foto van BeastX controller:
SPMAR7200BX-450.jpg

Ik zou dan verwachten dat de channels als volgt zouden zijn:
CH1: Rudder
CH2: AUX1 (pitch)
CH3: Aileron
CH4: Elevator
CH5: ??
CH6: Throttle..

Maar dat klopt ook niet.. Weet iemand misschien hoe die kanalen WEL moeten zijn?????

Op RC Groups kreeg ik als reactie:
with spektrum radios the dx6i and dx7
Chan-1 throttle
Chan-2 aileron
Chan-3 ele
Chan-4 rud
Chan-5 gear/ gyro gain
Chan-6 aux1/ pitch

Dat lijkt er al aardig op. Ik heb nu in ieder geval voor een groot deel controle over het toerental. De curves die ik heb ingevoerd lijken ook te doen wat ze moeten doen..

Ik heb echter soms nog wel opeen een motor-spinup van een paar seconden, terwijl de stick op 0 staat..

Back