Blade 450x tailblowout

hallo allemaal,
Ik heb me een paar weken geleden een beast x en de convertion set gekocht voor men blade 450 3d. Ik heb hem overal zo goed mogelijk ingesteld. Nu alleen als ik een stevige pitch command geef draait de tail bijna 180°:p Men instelling staan op transmitter. Heeft dit iets te maken met de gyro settings? Of is het beter dat ik de control behavior op de bx zelf zet ?

Als er iemand iet meer weet over de Ar7200bx of over de tailblowout Feel Free :cool:

Alvast bedankt Flyup!

Vandaag merkte ik dat dit alleen in flight mode, in normale mode kan ik gewoon full trottle geven en er gebeurd niets misschien dat dit helpt:confused:

Grtjs dennis

Jouw gyro instelling zal niet goed staan in flight mode.
Ga naar jouw gyro settings en zet evenveel gain als in normal mode om te beginnen. Daarna kun je de boel fijnstellen.

Dit houdt in dat er ergens een verschil in je instellingen zit tussen idle up en normal..

Je moet erachter komen wat dit verschil is.
Heeft geen fluitekruid met de ontvanger te maken, persoonlijk vind ik dat deze nooit aan de instellingen van de zender moet klooien..
Er is 1 plek waar de instellingen gemaakt worden, als dit op de heli ook kan.
Of de heli, of de zender. Niet beide, je zoekt je het ongans als je ooit eens hpwat hebt

Maar wat is precies het gedrag?
Hou je lang vol pitch, en zie je dan de staart rustig wegdraaien, waarbij de heli tegen de klok in draait?
Ja, toereltal te laag voor de pitch. Pitch in idle gelijk zetten als de pitch in normal

Of slaat de staart heel agressief opeens om?
Trilling....
Waarschijnlijk

Ik heb gisteren toevallig een blade 450 X in gesteld en deze was meteen perfect!!!

Controleer eerst eens in rate mode hoeveel pitch er op de tail blades staat.

Ik heb deze op 0 graden gezet en de limits afgesteld. Daarna in HH mode de gain op ong 77 % en rete strakke staart!!!!

Verder klopte er weinig van de mechanische instelling van de heli. Dus mijn advies is om de gehele setup van de controller na te lopen en mechanisch alles goed afstellen.

Ik was na de set up aangenaam verrast door deze heli, vliegt erg goed mag ik wel zeggen!!!!

Back