Blade Chroma

Goedendag allemaal,

Ik ben nieuw hier dus bij deze even een voorstelrondje.
De naam is Gijs, 36 jaar, gezinnetje met twee koters en sinds kort zeer geïnteresseerd is multicopters.
Ik ben me een beetje aan het inlezen en oriënteren voor een leuke camera-drone en ik zag tijdens mijn zoektocht een Blade Chroma voorbij komen. Vooral de FPV op de zenders (ST10) is iets wat mij zeer aanspreekt. Ik heb ook al een keer gevlogen met een DJI P2 en qua vliegeigenschappen beviel mij dit zeer.
Is de Chroma te vergelijken met een DJI (qua vliegen)?
Op het grote interwebs zie ik veel positieve reviews over de Chroma en ik vroeg me af of er hier ook mensen zijn die deze multicopter hebben en mij er het één en ander over kunnen vertellen.
De zoekfunctie hier heeft me niet het gewenste resultaat opgeleverd.
Alvast bedankt voor alle reacties!

Toen ik in de VS was heb ik even met een Chroma kunnen vliegen maar een heel uitgebreid beeld kan ik me daarbij niet vormen. De quadcopter zelf vliegt prima, Naar mijn gevoel ook iets stiller dan een Phantom 3 (of iig lagere toon wat ik wel prettig vind). Het enige wat ik wat minder vond waren de sticks op de zender en het ingebouwde scherm. De sticks voelen niet erg fijn aan als je andere zenders gewend bent. Het scherm is op zich overzichtelijk maar ik kon eigenlijk geen goede positie vinden om de zender te houden en comfortabel naar het scherm te kijken. Ik denk dat ik een los scherm prefereer over de inbouw.

Let op, dit is gebaseerd op 1 vlucht, zo'n 20 minuten dus neem het voor wat het is, een eerste impressie.

Hoi Leo,

Bedankt voor je reactie (ik had de hoop al bijna opgegeven).
Om eerlijk te zijn heb ik de Chroma al gekocht en ik moet zeggen dat hij heel goed bevalt.
Uiteraard heb ik ook geen referentie kader dus dan ben je al snel tevreden ;-)
De problemen die jij ervaart met de sticks en het vasthouden storen mij eerlijk gezegd ook niet (ook hier geld: gebrek aan ref-kader)
Ook ben ik zeer tevreden met de de kwaliteit van de foto's en de filmpjes, ik heb al wel mooiere/scherpere beelden gezien maar voor mijn eerst drone volstaat dit zeker.
1k0.jpg

1k0.jpg

Als je er happy mee bent da's alleen maar positief. Mijn kanttekeningen zijn gebaseerd op eigen voorkeur. Ik zal ook zeker niet beweren dat de Chroma of de zender slecht is of zo. En de foto ziet er prima uit naar mijn idee (maar daar ben ik maar een leek in).

Nu al een tijdje lekker aan het vliegen en hij bevalt nog steeds zeer goed.
Wat wel iets minder is is de vertraging van de camera naar de zender....dit merk ik alleen als ik ver weg vlieg en ook alleen maar bij het filmen (een beetje laggen zeg maar)
Voor fotograferen geeft dit geen problemen.

138.jpg
99.jpg
155.jpg

Back