Blade cx2 airwolf?

• Topicstarter Topicstarter Leo20
  • Startdatum Startdatum
L

Leo20

Guest
Hoi,

Ik kwam net deze tegen op youtube: YouTube - Blade cx2 airwolf

Wie weet of dit een orginele heli is met de body van een airwolf, en of deze
ook standaard wordt geleverd met intrekbare wielen?

Dan natuurlijk zoek ik nog een site waar deze (nog) te koop is.

Wie weet meer?

Natuurlijk weer hartelijk dank.

Groetjes Leo :yes:

Deze body zit niet standaard op de Blade CX2. Die ziet er normaal zo uit:

EFLH1250-450.jpg

Dat betekent dus dat je zelf zo'n Airwolf body moet monteren, en retracts inbouwen.

Maar even een andere vraag, heb je al eerder met zoiets gevlogen? Er is niets zo sneu als een fraaie romp op een heli monteren, er veel werk in steken door bijvoorbeeld intrekbare wielen in te bouwen, en hem dan op de 1e vlucht stuk te vliegen. Ik vind een Airwolf ook een zeer fraaie heli, maar ik zou je aanraden om eerst goed te leren vliegen met een fantasie romp, en dan eens te kijken naar die Airwolf. En wellicht dat je dan tegen die tijd al met enkel rotor heli's overweg kan, en dan staat die Airwolf body nog fraaier en kun je ook een beetje de snelheid van de "echte" benaderen, want de meeste coaxen zijn niet al te vlot...

Nee nooit eerder mee gevlogen, maar de co-axiaal heli's zijn toch voor beginners.
Ik ben pas enkele weken aan het vliegen met de hand-size Syma's, en mijn volgende stap was een iets grotere co-axiale heli bijv. de Colco van een post ook hier op het forum. De Colco heeft geen intrekbaar landinggestel, dus ik dacht misschien heeft deze heli (die misschien iets meer kost) een intrekbaar landingsgestel. De heli op de youtube video is ook een co-axiaal dus voor beginners, enkel van een ander merk, dus was deze gewoon te koop
geweest met airwolf body, en intrekbaar landinggestel dan was deze dus weer net iets mooier.

Wat ik echter niet begrijp van jouw post is dat de foto die je plaatst een co-axiaal is, en zover ik begreep dus voor beginners.

Zit ik er nou naast of???

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee nooit eerder mee gevlogen, maar de co-axiaal heli's zijn toch voor beginners.
Ik ben pas enkele weken aan het vliegen met de hand-size Syma's, en mijn volgende stap was een iets grotere co-axiale heli bijv. de Colco van een post ook hier op het forum. De Colco heeft geen intrekbaar landinggestel, dus ik dacht misschien heeft deze heli (die misschien iets meer kost) een intrekbaar landingsgestel. De heli op de youtube video is ook een co-axiaal dus voor beginners, enkel van een ander merk, dus was deze gewoon te koop
geweest met airwolf body, en intrekbaar landinggestel dan was deze dus weer net iets mooier.

Wat ik echter niet begrijp van jouw post is dat de foto die je plaatst een co-axiaal is, en zover ik begreep dus voor beginners.

Zit ik er nou naast of???

Je hebt coaxiale heli's in verschillende soorten en maten. 3 kanaals, dus met alleen hoogte, draaien rond de verticale as, en vooruit/achteruit. Dat zijn de eenvoudigste, zeer geschikt voor beginners.

Dan heb je 4 kanaals coaxen, waarbij vooruit/achteruit niet wordt geregeld met een horizontaal geplaatste rotor op de staart, maar middels servo's (kleine stuurmotoren) die met stangen aan de swashplate zijn verbonden, en daarmee de bladen kunnen kantelen. bij de meeste 4 kanaals heli's heeft alleen de onderste rotor een swash plate, de bovenste rotor zorgt alleen voor lift. Deze uitvoering is meestal iets sneller dan de 3 kanaals, maar nog steeds vrij tam. Er zijn ook heli's met 2 swash plates, voor elke rotor 1. Die hebben meer snelheid, maar zijn ook complexer en duurder, dus vandaar dat fabrikanten meestal voor de simpele enkele swash uitvoering kiezen. Buiten dat, moet je bij een 4 kanaals met beide sticks op de zender 2 functies besturen, wat enige gewenning vereist. Nog steeds geschikt voor beginners, maar vraagt wel meer aandacht.

Verder geldt als algemene opmerking dat een grotere heli lastiger voor binnen is, omdat je eerder tegen iets aan zult komen. En voor buiten zijn ze meestal maar zeer beperkt geschikt, tenzij dubbel swash uitvoering.

Het plaatje wat ik postte is van de Blade CX2, om te laten zien welke kap er standaard op zit, en dat is geen Airwolf.

Mijn advies, neem een kleine en goedkope 4 kanaals, dan kun je binnen oefenen op het "stickgevoel", en als je het leuk blijft vinden, toewerken naar die Airwolf.

Back