Blade mCP X, Eflite goes Flybarless!

Klopt. Drie keer drukken is motor aan, 1 keer drukken is motor uit. Alleen werkte dat dus niet.. Motor bleef aan wat ik ook aan het drukken was..
 
Ehhh... sorry maar drie keer drukken zet de throttle hold weer uit. Niet de motor weer aan. Dat doe je met de aux via stunt mode of throttle stick via normal mode.

;)
 
Dan heb ik een foute helicopter. Als ik 1 keer druk en ik geef throttle dan draait de motor niet maar zie je alleen de pitch veranderen. Druk ik 3 keer dan gaat de rotor spinnen bij throttle. Staat ook in het boekje trouwens..
 
Dan heb ik een foute helicopter. Als ik 1 keer druk en ik geef throttle dan draait de motor niet maar zie je alleen de pitch veranderen. Druk ik 3 keer dan gaat de rotor spinnen bij throttle. Staat ook in het boekje trouwens..

Tja dat zeg ik... je zet de motor dus aan met de throttle stick. En dat kan omdat de throttle hold uit staat.

Ik hou er wel over op. Had het gevoel dat je de logica mist en de term throttle hold verkeerd interpreteerde, en wou je een beetje helpen.
 
Dat waardeer ik ook hoor. De term is verwarrend. Moest ook even goed in het boekje turen. Dus nu niet boos worden hoor ;)
 
Welke reserve onderdelen ga ik nodig hebben als beginnende heli vlieger? Dan bestel ik die er meteen bij.

Inderdaad goeie vraag. Mijn mCPX gaat mee op vakantie en dan is het wel handig de meest voorkomende zaken bij me te hebben.. Dus alles wat je niet met secondelijm kunt repareren ;)
 
ik heb nog niets stuk gehad aan de mcpx (en hij is al wel wat tegen de grond gegaan..

ik denk misschien een setje blades, een setje linkjes (voor als ze kwijt gaan) en een main gear?

Grt
 
Dat zijn de meest voorkomende zaken bij een normale crash in het gras dus.. Fullspeed tegen een muur zal niet gebeuren..
 
Echt niet? :)

Geeft wel aparte muur decoraties, mag ik die mcpx nog effe lenen?
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad goeie vraag. Mijn mCPX gaat mee op vakantie en dan is het wel handig de meest voorkomende zaken bij me te hebben.. Dus alles wat je niet met secondelijm kunt repareren ;)
Daar zat ik ook al wat mee in gedachten met de vakantie-voorbereiding ;) eigenlijk wil ik de 450 en hk kinetic 800 ofzo ook mee maar of dat lukt, ik verwacht dat m'n vriendin er wat op tegen is haha ;) Op vakantie wil ik toch graag ff kunnen vliegen en wat video vanuit de lucht maken met de 720p keychain cam die ik heb besteld.

De mcpx is wat dat betreft ideaal omdat ie zo klein dus dus gaat sowieso mee. Qua reserve-onderdelen denk ik aan: een staart, setje bladen, linkjes, staartrotor, een swashplate (en/of iets om dat balletje te fixen) en een feathering asje. Verder maar gewoon maar wat minder risico nemen dan thuis, zeker aan het begin van de vakantie :)
 
Daarom heb ik de mCPX ook gekocht inderdaad. Leren CP vliegen ook bij rotweer en hij kan mee in de koffer. Ben 4 weken weg straks en moet m'n dagelijkse fix hebben. Mijne is wel gecrashed maar geen schade. Denk zelf dat de blades het eerste gaan. Feathering asje inderdaad en tailrotor. Bij meer schade is het jammer dan maar weer wachten tot ik terug ben. En gewoon weinig risico nemen dus alleen vliegen op een grasveldje ofzo..
 
[...] alleen vliegen op een grasveldje ofzo..
Dat helpt sowieso erg goed tegen schade, vooral als het wat hoger gras is. Daarom oefen ik inverted met de mcp en pas als dat goed lukt zal ik het met de 450 proberen; wel zin aan om die laatste ook eens goed inverted te hoveren. Dat je steeds een stap verder komt, soms helaas met de nodige kosten en frustratie, maakt het heli vliegen echt een verslavende hobby. Dat van je dagelijkse fix moet hebben herken ik wel :D
 
Ik ben nog een beginner dus inverted zit er nog niet in.. Kan straks wel vier weken lang elke dag met de mCPX in de weer.. Zal dus denk ik wel veel progressie boeken vermoed ik :)
Om dezelfde reden bouw ik nu een 250. Kan ook makkelijk mee. Alleen kun je die niet even laten vallen :)
 
Ja hoor.. Maar koop dan wel eerst een reserve landingsgestel, die is slap van de 250..
[hoe weet ik dat?]
 
Back
Top