Weet je 100% zeker dat ook bij jou de maingear echt goed zit?? Dat luistert namelijk best vrij nauw..
Yup, dat weet ik zeker: hij kwam uit de doos met iets speling op de as en daardoor wilde hij nauwelijks loskomen. Had iets gelezen over dat dat tandwiel kon verschuiven en heb hem op zijn plek gedrukt. Daarna klom hij goed.
Ik krijg de indruk dat de vliegtijd wat toeneemt, maar met name het inkakken bij pitch geven vind ik erg vervelend, want halverwege de vliegtijd is dat al zo erg, dat je, hoewel er nog prima te vliegen valt, je gewoon niet voldoende "oempf" hebt om even uit een lastige situatie te komen. Dat ken ik niet van een 450-er, waar je gewoon de hele acculading lang voldoende power hebt zonder inkakkend toerental.
Ik heb een setje bladen versmald omdat dat het inkakken tegen zou gaan, maar dat is alleen maar zonde van de bladen geweest. Het helpt niet tegen inkakken, en ondanks zuiver balanceren trilt dat setje, en hij klimt er minder van. Dus ik vlieg nu met die rare bladen met dat lulletje aan de voorkant. Vliegt ie wel duidelijk soepeler mee.
Verder: ik vlieg al een tijdje ongestabiliseerde rigids, en vergeleken daarmee vind ik dit dingetje maar raar en vooral "gevoelloos" vliegen: het ene moment denk je: ja, dit is een CP-heli, maar dan opeens verrast het ding je met een venijnige reaktie en heb je je handen vol om hem weer onder controle te krijgen. Ongestabiliseerd heb je dergelijke reakties alleen op snelheid, dit ding doet het ook als je gewoon rustig hoovert en per ongeluk iets teveel stuuruitslag geeft
Ik weet dat ik niet de vliegcapaciteiten om een dergelijk klein dingetje zonder stabilisatie te vliegen, maar om eerlijk te zijn: een ongestabiliseerde rigid vliegt toch echt stukken prettiger dan dit, en geeft vooral veel meer feedback over wat je aan het doen bent.
Het is toegegeven stukken meer heli dan een Solo Pro, maar om eerlijk te zijn, Als dit ook maar een klein beetje maatgevend voor FBL-systemen is, snap ik NIET waarom iedereen bij een meerblads schaalheli direct naar stabilistatie grijpt.... Zonder is ECHT beter, ook al kost het in het begin mischien wat meer moeite om te leren.
T'is alles bij alles een leuk dingetje om mee te spelen, maar echt de laatste heli die ik koop waar een FBL-systeem in zit. En als ik het geweten had, had ik de centen in mijn zak gehouden.
Groet, Bert