Ik mocht van jou als beginner wat meldenDaarom de vergelijking. Ik snap je punt wel maar je moet denk ik wel in staat zijn meerdere modellen te vliegen met verschillende eigenschappen.. Dat is eigenlijk wat ik bedoelde te zeggen
![]()
Joh, het was niet kwaad bedoeld, en inderdaad, mag je wat melden... hehehe, in dat opzicht vroeg ik er zelf om....

Euh... Ik vlieg naast die mCPx afwisselend ook nog in volgorde van grootte:
een Solo-Pro,
een electro 450, (lesheli)
een nitro 450,
een paddelstang .60 brandstof trainer (lesheli),
een drieblads rigid ongestabiliseerde trainer (lesheli),
tweeblads ongestabiliseerde rigid gestuurde schaalheli,
een 10 kilo benzine schaalheli 2blad paddelstang,
en een 12 kilo benzine schaalheli 4 blads rigid ongestabiliseerd....
Lijkt me afwisseling genoeg, en allemaal vliegen ze verschillend. Zitten links en rechtsdraaiende heli's tussen.
En geen van die heli's tast mijn reflexen t.o.v. de anderen echt aan. Maar die Estab van de mCPx... da's toch andere koek. Daar moet je toch echt je reflexen gedeeltelijk voor uitschakelen omdat die Estab zelf dingen doet die je niet in de hand hebt, en je eigen reflexen onbedoeld de boel dus alleen maar verstoren. Zodra ik merk dat dat mijn vliegen met de rest gaat beïnvloeden (weet ik nog niet maar ik heb dat ding ook nog maar sinds gisteren), gaat ie op de plank. Als blijkt dat ik er geen last van heb, dan niet uiteraard.
Groet, Bert
PS: ik ben niet bang dat ik die grote heli niet meer kan vliegen, zo'n vaart zal het niet lopen: Maar ik heb er weinig behoefte aan om een dergelijke dure heli de grond in te jassen omdat ik op een kritiek moment een verkeerde reflex vertoon, die ik dan blijkbaar aangeleerd heb van een andere heli.
Laatst bewerkt: