blade mcpx bl: voordelen, nadelen

Thomas, het is niet de bedoeling om te crossposten..
oftewel linkjes naar jouw topic plaatsen in andere draadjes
 
Als je crasht, en je houdt het gas open, frituur je een paar fets

Op de bl heb ik het nog niet echt gezien..
Ikzelf heb het iig nooit gehad, maar ik gooi ook meteen de throttle hold erop als het mis gaat..
 
o.k. nu snap ik het ook, ha ha

ja: throttle hold als het moet en aangebracht is, moet automatisch gaan,
anders gaat echt te veel kapot (regelaar, motor ..)

groetjes van Uwe
 
Ik kan het draadje niet helemaal volgen, maar ik moet mezelf ook aanleren de throttlehold vaker te gebruiken.
Laatst toen ik met de MCPX BL probeerde te landen op m'n flightcase, ging ik er net naast. Rotor raakte vervolgens de koffer.

Resultaat:
- Kapot rotorblad
- Main shaft gebroken!
- Canopy flink beschadigd
- Landinggestel deels gebroken
Kosten: zo'n 35 euro.
Elektronica is gelukkig heel gebleven. Maar zo zag het er toen niet uit. :)

Heb wel al een paar keer gehad dat het landingsgestel bij een zachte crash in het crash loslaat. Die pinnetjes zitten niet echt heel goed vast. Hebben jullie dit vastgezet met een druppel lijm ofzo?
 
gewoon niet landen op een kistje... heel simpel, had je 35 euro bespaard.
Zijn er al genoeg op 't forum die ook ondervonden hebben dat dat niet handig is ;)
 
Ja waarom zou je risico nemen ?,
volgens mij moet je zo een klein iets al een halve meter boven de grond throttle hold drukken, vanwege terugwaardse lucht, ofwat ?, met de EP100 was het echt een drama.
 
T'is altijd leuk je vliegkunsten te verleggen maar op een kist oid is niet makkellijk. Misschien eerst oefenen met een vlak vierkant op de grond en daarop te landen .
Alles kan als je maar lang genoeg oefent. :cool:
 
Tja, achteraf was het inderdaad niet zo'n goed idee, maar was wel leuk om te oefenen. Voortaan maar een houten plank mee sjouwen. :)
 
Hallo,

ik ga dit iets oudere draadje toch nog een keer oppakken,
omdat veel over de Align (T Rex) 150 geschreven woord,
en die micros toch maar alleen micros zijn
en nog geen super-vogel op de markt is .. blijkbaar.

ik vlieg nu 'n tijdje de Blade mCPX BL (naast de mCPX V2)
en het is wel een heel groot verschil aan power,
maar helaas ook aan crash bestendig,

zelf vlieg ik op dit moment alleen indoor met de micros,
een keer licht gecrasht na uitval hekmotor,
toch behoorlijk schade zo als canopy ...

vliegt nog iemand,
misschien zelfs met de Blade en de Align .. ?
:yes:
Groet
Uwe
 
Ik vlieg bijna dagelijks met de Blade MSR-X en MCP-X V2 in de huiskamer (6x4). Geen crashes. Simulator (Phoenix) werkt niet voor mij. Kan geen heli langer dan 20 seconden in de lucht houden. Het lijkt alsof er te veel vertraging zit tussen de knuppels en de reactie op het scherm.

Ik vlieg heen en weer in de lengterichting van de kamer, 8-jes met de buitenbochten van me af en sinds kort circels rechtsom (links, voor en rechts van mij). Circels linksom geeft nog een probleem op het moment dat de heli nose in op me afkomt, maar dat zal binnenkort ook wel goedkomen.
 
hij leuk @Be-el:

ik heb ook veel geleerd in de woonkamer
zo als nose in en kleine gecontroleerd cirkels
en de achten met de bekent buitenbocht,
leuk man,

dit herhaal ik dan buiten met een 500er,
en dan komen die groten kisten met benzine, werkt goed,

SIM'men doe ik ook niet erg veel,
geen actie, maar ik heb de Phoenix, werkt realistisch,
als trainingszender gebruik ik mijn WK2601pro

...was een beetje :offtopic:
omdat het eigenlijk ging om voor en nadelen van de BL mCPX,

maar maakt niks uit,
wij noemen het nadeel van de BL,
omdat hij bij crash snel kapot gaat,

en wij noemen het voordeel,
omdat de BL niet zo vaak voor motorwissel in de hangar moet.

veel plezier verder @Be-el:
groetjes van Uwe :proost:
 
Back
Top