Blade mCPx voor beginner

@SToRM, wel opletten als je een mSR aanschaft en ook een DX6i (werkt fijn) dat je een BnF versie koopt. :p Mijn ervaring is dat je de mSR echt niet zomaar verveelt, vliegt zeer strak. Vele 'professionals' vliegen er ook één voor bijvoorbeeld thuis.
Van RTF en BNF ben ik wel op de hoogte ja, ik zal even moeten kijken welke versie ze verkopen. Wel mooi om te lezen dat ook ervaren piloten er mee vliegen :)

Dat is dan misschien waar.
Maar met zo'n microheli zoals de mSR, 120 of mCPX is het anders geweldig.
Daar is onze tuin helaas niet geschikt voor.

Zo, ik heb de DX4e-throttle traploos gemaakt. Handig, dat filmpje van Minibike.

Ik heb het metalen lipje niet omgedraaid, alleen de krommingen erin rechtgebogen en zoveel mogelijk weerstand op de stick proberen te houden want dat is wel fijn.

Het voelt een stuk soepeler en natuurlijker aan.

Thanks Minibike! :p

Gisterenavond eigenlijk voor de grap; een stickcam onder de MCPx gehangen !

1e filmpje op Youtube, 1e post hier, 1e keer met cam, 1e keer in m'n eigen voortuin vliegen, bear with me... ;-)

Later werd ik al iets moediger, circuitje over m'n auto (iets waar ik met de 250 niet over zou peinzen):

Cameraatje van de Aldi, 27 euro ofzo, 17 gram.
Twee dikke skids van Depron gemaakt, sateprikker er horizontaal door, door het ringetje in de bovenkant van de camera. Die er nu verticaal onder hangt en weg kan klappen bij het landen.

De performance heeft er wel echt van te lijden,
bijna alles op vol collective gevlogen, loopen lukt zo denk ik niet ;-)
Maar, echt verbazend wat dit kleine ding nog kan trekken !

Ik heb de cam al een tijdje in gebruik als helmcam op de mountainbike maar je merkt wel dat hij op de heli veel meer last heeft van trillingen.
Eens kijken of daar iets op te vinden is, zit er over te denken om de camera in een 'netje' van floss- of visdraad tussen de skids te hangen.
Zou dat werken ?

Daarnaast lijkt het op 1-of-andere manier allemaal nog steeds alsof ik heel laag vlieg :confused:

Laatst bewerkt door een moderator:
@GravityResearch
Wel gaaf zo'n minicam.
Kan je leuke dingen mee doen.
Maar op een een of andere manier kan ik je filmpjes niet zien ? :confused:

Ik zit zelf nu ook met een probleem.
Als ik de toeren van mijn mCPX op laat komen, gaat hij ongeveer bij 50% throttle hevig trillen. Als ik wat meer gas geef is het weg. Kan het zijn dat er een onbalans in de bladen zit die alleen te merken is bij 0 pitch? Het rare is alleen dat als ik weer gas terug neem naar 50% throttle, dat de trillingen dan niet terug komen. Het is dus alleen bij gas geven.
Zie ook filmpje er van, op ongeveer 9 seconden begint het trillen. Het ziet er niet zo heel erg uit op het filmpje, maar hij trilt toch echt wel hevig. Maingear heb ik al gecontroleerd, deze dit mooi vast.
Wie o wie heeft het oplossende antwoord? :confused:

Gisterenavond eigenlijk voor de grap; een stickcam onder de MCPx gehangen !

1e filmpje op Youtube, 1e post hier, 1e keer met cam, 1e keer in m'n eigen voortuin vliegen, bear with me... ;-)

Cameraatje van de Aldi, 27 euro ofzo, 17 gram.
Twee dikke skids van Depron gemaakt, sateprikker er horizontaal door, door het ringetje in de bovenkant van de camera. Die er nu verticaal onder hangt en weg kan klappen bij het landen.
Ik kan de filmpjes niet zien (is helemaal wit) ,

maar is het deze (cameraatje).,

Nog geen tijd gehad om u'm te testen :(
maar was ook voor onder een van mijn heli's :cool:

ben ik de enige die de filmpjes niet kan zien ?
kan ik FF de kwaliteit testen is het niks nou ja 25Euro weg...

Oo oops denk dat ik weer met een half oog zit te lezen :p
dank U....

Ach dat maakt niet uit.
Hebben we allemaal wel eens he :).

@GravityResearch
Leuk filmpje, en nog best wel aardige kwaliteit voor zo'n camera.
Hij trilt alleen eigenlijk net iets te veel, dat is dan wel weer jammer.

Even een vraagje.
Hebben jullie ook dat als je de mCPX aanzet dat deze lawaai gaat maken.
En dat de servo's op en neer gaan?
Dit maakt bij mij namelijk best veel lawaai.

Ik heb een filmpje gevonden waar iemand de 3 servo's goed schoonmaakt.
En als hij de mCPX nu aanzet, is die compleet stil.

Dit is het filmpje van het schoonmaken:
juGB4HoMjic[/media] - ‪Blade MCPX vibration FIXED!‬‏

En dit is een filmpje van de testflight.
Let er goed op dat de heli nu compleet stil is, en dat de servo's niet meer zenuwachtig zijn:
YTgY2gHPrhw[/media] - ‪blade MCPX vibration FIXED, test flight‬‏

Hebben meer mensen hier last van die onrustige servo's bij stilstand?
En heeft iemand dit al een keer geprobeerd?

Ik heb de mSR! :D
Ik heb er nu al een paar accu's mee gevlogen en ik moet toch wel zeggen dat ik m vooraf zwaar onderschat heb. Het valt nog niet mee om er mee te vliegen en ik moet nog veel leren. Als ik nu zie hoe pittig deze al is dan ben ik erg blij met mijn keuze voor de mSR.
Pas bij de 2de accu kon ik m heel rustig wat rond laten zweven en het zal nog wel even duren voordat ik er voluit mee kan gaan.
Als eerste heli is dit een hele dikke aanrader!

@Gravityresearch

Hee dat cammetje is vet man. Voor dat geld kun je niet mis-schieten.

Bij de Aldi zei je? Misschien ga ik er ook wel eentje halen

Back