Blade mCX 2

Hallo allemaal,

Heb vandaag men derde blade helikopter gehaald namelijk een Blade mCX 2 BNF en ik ben super tevreden over het merk. (tot hier toe:D )
De Blade mCX 2 is rock stable. :thumbsup:
Met deze mCX 2 kan iedereen vliegen, want als ik deze kan vliegen kan iedereen er mee vliegen. :D

Mochten er mensen zijn die problemen hadden met deze Blade mCX 2 dan hoor ik dit graag.
Kwestie van alle problemen en oplossingen van de mCX 2 overzichtelijk te houden in 1 topic.

mcx2_1.jpg

Horizonhobby.com Review - Blade mCX2 - YouTube

De mCX 2 is een leuke heli, zo lijkt het. Wel oppassen dat de motoren niet te warm worden, omdat ze minder koeling krijgen in de gesloten romp. Ik lees af en toe over vervormde frames door hitte van de motoren.

De mCX 2 is een leuke heli, zo lijkt het. Wel oppassen dat de motoren niet te warm worden, omdat ze minder koeling krijgen in de gesloten romp. Ik lees af en toe over vervormde frames door hitte van de motoren.

Dat kan, want de Blade CX 2 heeft daar ook problemen mee...

Hoelang vliegen jullie met 1 lipo batterij ?
Mijn 2de lipo is één van men mSR 2 namelijk -160mAH, 1S, 3,7V.
Maar als ik deze oplaad is die koud en na het vliegen is die ook koud :confuser:

Normaal moet je hier toch 5 min. mee kunnen vliegen hé .
Ik heb de chrono niet ingesteld , maar denk dat dit 2 minuten was :(

Klinkt als een rotte lipo, of eentje die slecht contact maakt. Dat hij na het laden koud is, is goed, maar 2 minuten met een coax van dit "lichtgewicht" formaat is niet ok.

Klinkt als een rotte lipo, of eentje die slecht contact maakt. Dat hij na het laden koud is, is goed, maar 2 minuten met een coax van dit "lichtgewicht" formaat is niet ok.

Bestaan er geen laders waar je deze kan bekijken of de lipo nog in takt is ?
Heb een lader gezien BMI Pro6+ Dual, maar ben niet zeker of ik deze kan gebruiken voor deze kleine lijpo's ?

Om te kijken of een lipo nog goed is, is dat je de spanning onder belasting moet meten. Een rotte lipo zal moeite hebben een goede spanning vast te houden. Meten is dus minder eenvoudig.

Die lader van je link lijkt me prima geschikt. Hij kan 1 cell lipo's aan, en de minimale laadstroom van 0.1 A geeft aan dat je hem laag genoeg kan instellen.

Om te kijken of een lipo nog goed is, is dat je de spanning onder belasting moet meten. Een rotte lipo zal moeite hebben een goede spanning vast te houden. Meten is dus minder eenvoudig.

Die lader van je link lijkt me prima geschikt. Hij kan 1 cell lipo's aan, en de minimale laadstroom van 0.1 A geeft aan dat je hem laag genoeg kan instellen.

@indoorvlieger bedankt voor de snelle reactie :thumbsup:
Van de week eens zien of ik bij de heli winkel geraak. :D

Ik had met kerstmis van vrouwlief een Blade Scout CX gekregen, en was meteen verknocht. Ik heb ook gekozen voor de E-Flite Blade lijn BNF modellen. Het mooie is dat je kunt groeien in de Blade lijn als piloot van coaxiaal naar fixed pitch met en zonder flybar tot collective. En alles indoor (huiskamer zelfs) :D

Ik heb nu ook een mCX2 BNF (met DX6i) om de coördinatie onder de knie te krijgen. Ik heb gelijk een tweede lipo erbij gekocht.

Ik kan met beide lipo's 7 min vliegen, maar heb de timer op de DX6i ingesteld op 6 min om overbelasting van de lipo te voorkomen.

Dus van één mCX2 vlieger tot de andere, je moet zeker 6 min vliegtijd kunnen halen met de originele lipo.

Ik had met kerstmis van vrouwlief een Blade Scout CX gekregen, en was meteen verknocht. Ik heb ook gekozen voor de E-Flite Blade lijn BNF modellen. Het mooie is dat je kunt groeien in de Blade lijn als piloot van coaxiaal naar fixed pitch met en zonder flybar tot collective. En alles indoor (huiskamer zelfs) :D

Ik heb nu ook een mCX2 BNF (met DX6i) om de coördinatie onder de knie te krijgen. Ik heb gelijk een tweede lipo erbij gekocht.

Ik kan met beide lipo's 7 min vliegen, maar heb de timer op de DX6i ingesteld op 6 min om overbelasting van de lipo te voorkomen.

Dus van één mCX2 vlieger tot de andere, je moet zeker 6 min vliegtijd kunnen halen met de originele lipo.
Heb nu recent ook een DX6i aangekocht, maar hoe stel je die timer in op de DX6i?

Heb van het weekend een Spektrum DX6i zender gekocht en heb de mCX 2 gekoppeld aan de DX6i.
Maar vindt deze nu precies trager vliegt als voorheen met de LP5DSM zender. :confuser:

Als ik de elevator stick naar voor doet gaat die amper vooruit. :confuser:
Weet iemand welke instelling ik moet doen in de DX6i voor de mCX 2 sneller voorwaarts te vliegen ?

En bedien dan het "gear" schakelaartje, want daarmee schakel je tussen volle en gereduceerde uitslagen. Vlieg je in heli mode, dan moet je de gyro programmeren bij schakelaar uit = 0% en aan is 100%. Maar acro mode is makkelijker, alleen kun je dan waarschijnlijk geen gascurve instellen.

Ik weet dat in de handleiding van de msrx staat hem als airplane te binden. In de handleiding van de mcx2 staat daar niets van vermeldt (heb voor de zekerheid het bind hoofdstuk er op nageslagen).

In de handleiding van de mcx2 staat daar niets van vermeldt (heb voor de zekerheid het bind hoofdstuk er op nageslagen).

Aha!

Ik heb zelf de MCX1 en de MSR en daar staat het nog wel in de handleiding! Ging er vanuit dat het met de MCX2 dan ook zo zou moeten!

Weer wat geleerd!

Groeten

Back