Blade MCX bibbert

markjuhh

Forum veteraan
hey

ik heb gisteren mn blade een glow in the dark frame gegeven, maar nu begint ie raar te doen!

vanaf ongeveer kwart tot half gas begint ie ineens te bibberen...! dan zie je zn neus heel snel van links naar rechts bewegen.
het klinkt ook heel raar, beetje alsof een brandstof motertje aan het 4-takten is...

ik heb een filmpje gemaakt waarin het te horen is! je hoort het in het begin en op het einde valt ie erdoor uit de lucht!
filmpjes.nl - bibberen -

wie weet wat dit kan zijn? en of wat ik er aan kan doen?

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
hey

-de onderste rotorblaadjes lopen wel ietsjes zwaarder als de bovenste. maar als ik er (voorzichtig) een tik tegen geef maakt ie toch nog wel een halve slag! of moet dat toch echt soepeler gaan?
-gesmeerd is het allemaal al! zit overal goeie laag kogellagervet tussen!
-kan het niet ook komen omdat er geen staart opzit?

Er hoort geen staart op. Daarom draaien de hefrottoren tegengesteld
Kijk ook eens naar de afselling van je controller. Info in het boekje.
Kijk ook eens of je servo's en accu heet worden: wijst dan op dat er wat stroef loopt
Groeten
Martin

Er hoort geen staart op. Daarom draaien de hefrottoren tegengesteld
Kijk ook eens naar de afselling van je controller. Info in het boekje.
Kijk ook eens of je servo's en accu heet worden: wijst dan op dat er wat stroef loopt
Groeten
Martin

Ik denk dat hij meer bedoelt of het nu dus kan komen doordat de staart (die normaal wel op de heli zit, maar niet aangedreven is) mist, hij uit onbalans is kwa zwaartepunt, of begrijp IK het nu verkeerd Mark?

Ik denk dat hij meer bedoelt of het nu dus kan komen doordat de staart (die normaal wel op de heli zit, maar niet aangedreven is) mist, hij uit onbalans is kwa zwaartepunt, of begrijp IK het nu verkeerd Mark?

juist ;)

en het blijkt dus ook zo te zijn, een maat van me heeft bij de zijne even zn staartvin eraf gehaalt en die doet het dan ook!

probleem opgelost lijkt mij! ik moet er gewoon de staart terug opzetten :mrgreen:

juist ;)

en het blijkt dus ook zo te zijn, een maat van me heeft bij de zijne even zn staartvin eraf gehaalt en die doet het dan ook!

probleem opgelost lijkt mij! ik moet er gewoon de staart terug opzetten :mrgreen:

O.o Dat lijkt me nogal vreemd, aangezien bij een coaxiale heli de staart geen invloed mag hebben op het vlieggedrag... @_@

Ik zou bij het zien van dat filmpje eerder denken dat je de gyro anders moet afstellen...

Als het wél de staart is, heb ik niets gezegd.;)

er valt eigenlijk niks af te stellen aan de blade behalve de swashplate! ;)

en voor ik hem zn andere frame gegeven heb vloog ie nog gewoon goed! ...

het leek mij ook dat bij een co-ax de staart niks uit zou mogen maken, maar als ie bij een andere blade mcx hetzelfde doet zal het toch daar aan liggen lijkt mij.

of weet iemand hoe je dat bij een mcx met de gyro bij kan stellen? (als dat al kan)

of weet iemand hoe je dat bij een mcx met de gyro bij kan stellen? (als dat al kan)

Als het goed is, zit er op de 4-in-1 controller unit een draaiknop links, de gain, dat is de fijnafstelling voor de gyro; de rechter is de gyro. Neem dan een klein schroevedraaiertje, dan kun je aan de knop draaien. Als de neus van de heli naar links draait, dan moet je, als ik het me goed herinner, de gyro knop naar rechts draaien. Het kan daarbij zijn dat de heli begint te trillen tijdens de vlucht; dan moet je de gain naar de min - kant draaien. Als dit niet werkt, vraag dan gerust opnieuw :)

full

mischien dat ik er overheen kijk, maar volges mij geen draaiknop..

edit: Heb er ondertussen een nieuwe staart op gemaakt van een staafje 1,5mm carbon en hij vliegt weer zoals het hoort!!

Laatst bewerkt door een moderator:
full

mischien dat ik er overheen kijk, maar volges mij geen draaiknop..

edit: Heb er ondertussen een nieuwe staart op gemaakt van een staafje 1,5mm carbon en hij vliegt weer zoals het hoort!!

Ik kan het niet heel super zien op die foto maar mijn vermoeden is dat die twee grote ronde dingen in het midden die knoppen zijn - corrigeer me als je daar niet aan kunt draaien met een schroevedraaier :P

Wat raar, zeg, van die staart... Dat ga ik uitzoeken, nou wil ik weten hoe het zit ook! ^^

In ieder geval fijn te horen dat hij het weer doet, dat was de bedoeling :mrgreen:

Laatst bewerkt door een moderator:
Die dingen in het midden zijn schroeven die de printplaat vasthouden. En bij lama's is dat bibberen zonder staart ook zo. Komt door de zwaartekracht

het leek mij ook dat bij een co-ax de staart niks uit zou mogen maken, maar als ie bij een andere blade mcx hetzelfde doet zal het toch daar aan liggen lijkt mij.

Doet de mijne ook, gewoon de staart erop laten, waarom zou je die eraf laten. Maakt hem alleen maar lelijk.

Back