Blade mcx

• Topicstarter Topicstarter sniper
  • Startdatum Startdatum
S

sniper

Guest
Voor mij is het allemaal nieuw, maar ik heb me een blade mcx aangeschaft en heb toch een crash gehad.

Nu ondervond ik een probleem bij het naar voor en naar achter vliegen.

De servo om vooruit te sturen bleef vast zitten, heb het tandwiel van de servo zachtjes met de hand gedraaid en hij kwam los.
Zo is hij 2X vast geraakt en dan was het probleem ineens weg.

Heb wel moeten trimmen om blade mcx terug stabiel te krijgen.

Servo maakt ook wel een ander geluid dan de andere servo om links en rechts te vliegen.

Hopelijk snappen jullie het zo en weten jullie wat er gebeurd is of wat er moet gebeuren.

Is hier nog een probleem of moet ik iets nakijken.
Let op voor mij is het allemaal nieuw.

Alvast bedankt.
Mvg,
Tom

Vlieg je met de standaard batterijen ? Ik heb er van die Outrage lipootjes bij (Powerrrrr ! :-)) maar die zijn een tikje langer. Als ik die helemaal in het houdertje steek, dan blijkt de achterkant van de batterij het tandwieltje van de nickservo te blokkeren...de eerste vlucht met die lio's had ik dat ook voor.

Moet je eens checken of er niets de servo blokkeert.

ok bedankt,

nee ik vlieg met originele batterijen en dat je moest opletten dat de batterij niet tegen de servo kwam had ik ergens gelezen en heb hier dan ook opgelet.
Deze heb ik dan ook gecontroleerd en deze is nog goed.

Als ik de beide servo armen van de bladen doe beweegt alles zeer vlot.
Servo doet het ook terug, is voorlopig niet meer blijven hangen maar maakt een veel ander geluid dan de andere servo.

Ik vlieg ook met de Blade MCX.
Als een aantal accu ladingen leeggevlogen , tot nu geen problemen.
Ik moet wel zeggen dat het een erg stabiele heli is die voor de beginner (zoals ik) makkelijk te vliegen is. ;)
Jammer dat je maar kort kan vliegen met een volle accu , dat is eigenlijk het enige minpuntje wat ik heb kunnen ontdekken.
Is hier in de shops in Nederland makkelijk aan spares te komen en zo ja waar halen jullie die vandaan ?

Back