Blade MCX2 vs Walkera 5g6-1

• Topicstarter Topicstarter Therapy
  • Startdatum Startdatum
T

Therapy

Guest
Hallo, ik ben al langer geïnteresseerd in het hele rc gebeuren maar sinds kort ben ik er een beetje dieper op ingegaan. Ik ben dus op zoek naar een beginner indoor helicoptertje.
Na wat zoekwerk had ik 2 leuke modellen gevonden. Namelijk de MCX2 en de 5g6-1. Ik heb een bod gedaan op een 5g6 in nieuwstaat voor 90 euro met nog voor eens bijna zoveel aan reserveonderdelen. Nu was ik daarstraks in een modelbouwwinkel en hij raadde toch de MCX2 aan. (Al dan niet omdat hij E-Flite verkocht. :p)

Nu vroeg ik mij af of mensen hier mij misschien een beter beeld tussen de 2 konden geven. :)

Bedankt op voorhand alvast,

Therapy

blade mCX is een voorbeeld voor alle andere coax heli's, er zijn weinig andere heli's die zo goed zijn.

je hebt ook nog de Nine Eagles Solo, ook een zeer goede heli, IMO een betere prijs/kwaliteit verhouding, ik heb de single rotor versie hier van, de solo pro en ik ben er heel tevreden mee.

over walkera kan ik niet veel zeggen, sommigen vinden walkera goed, anderen helemaal slecht. ik heb er geen dus ik zou het niet weten

Ik kan de ervaring van RipD helemaal onderschrijven. MCX en MCX2 zijn prima heli's maar door de goede naam van Eflite ook vaak aardig aan de prijs. Met de Solo en Solo Pro heb je bijna dezelfde kwaliteit (uiteindelijk komt al dit helispul uit China) maar een stuk goedkoper. Ik heb aan mijn Solo alleen een keer een flybar hoeven te vervangen, en dat was nog niet eens crash schade, maar ik was wat te lomp met het terug plaatsen ervan, toen deze een keer was losgeschoten.

het enigste wat ik ooit aan de hand heb gehad met mijn solo pro was een gebroken featheringshaft en die was vervangen voor 3 euro en 15 minuutjes werk en het was nog eens leuk en leerrijk ook.

dat is de enige schade tot nu toe en ik ben ook een complete beginner.