Blade MCX2 vs Walkera 5g6-1

• Topicstarter Topicstarter Therapy
  • Startdatum Startdatum
T

Therapy

Guest
Hallo, ik ben al langer geïnteresseerd in het hele rc gebeuren maar sinds kort ben ik er een beetje dieper op ingegaan. Ik ben dus op zoek naar een beginner indoor helicoptertje.
Na wat zoekwerk had ik 2 leuke modellen gevonden. Namelijk de MCX2 en de 5g6-1. Ik heb een bod gedaan op een 5g6 in nieuwstaat voor 90 euro met nog voor eens bijna zoveel aan reserveonderdelen. Nu was ik daarstraks in een modelbouwwinkel en hij raadde toch de MCX2 aan. (Al dan niet omdat hij E-Flite verkocht. :p)

Nu vroeg ik mij af of mensen hier mij misschien een beter beeld tussen de 2 konden geven. :)

Bedankt op voorhand alvast,

Therapy

blade mCX is een voorbeeld voor alle andere coax heli's, er zijn weinig andere heli's die zo goed zijn.

je hebt ook nog de Nine Eagles Solo, ook een zeer goede heli, IMO een betere prijs/kwaliteit verhouding, ik heb de single rotor versie hier van, de solo pro en ik ben er heel tevreden mee.

over walkera kan ik niet veel zeggen, sommigen vinden walkera goed, anderen helemaal slecht. ik heb er geen dus ik zou het niet weten

Ik kan de ervaring van RipD helemaal onderschrijven. MCX en MCX2 zijn prima heli's maar door de goede naam van Eflite ook vaak aardig aan de prijs. Met de Solo en Solo Pro heb je bijna dezelfde kwaliteit (uiteindelijk komt al dit helispul uit China) maar een stuk goedkoper. Ik heb aan mijn Solo alleen een keer een flybar hoeven te vervangen, en dat was nog niet eens crash schade, maar ik was wat te lomp met het terug plaatsen ervan, toen deze een keer was losgeschoten.

het enigste wat ik ooit aan de hand heb gehad met mijn solo pro was een gebroken featheringshaft en die was vervangen voor 3 euro en 15 minuutjes werk en het was nog eens leuk en leerrijk ook.

dat is de enige schade tot nu toe en ik ben ook een complete beginner.

Edit: ik zie juist dat je van hasselt bent, ik heb mijn solo pro gekocht in Houthalen op de grote baan (hasselt-eindhoven) bij R&S modelstore als Robbe Nano Arrow (KNAL dezelfde heli, staat zelfs nine eagles solo op mijn printplaatje), super service en een heel vriendelijke kerel (en vliegt zelf met een Trex600) + je kan altijd daar reserve onderdelen gaan halen mocht er toch iets stuk gaan. ik ben ook al in 2 modelbouwwinkels geweest in banneux (caracars en nog een heel kleintje bijna in het bos daar) en deze vind ik niet zo goed in service en aanbod, vooral meer voor auto's.

je zou altijd kunnen langsgaan bij hem voor wat uitleg.

Laatst bewerkt:
Ben gisteren even bij Caracars langs geweest. Is de "nieuwe" Brouckx winkel die vroeger in het centrum zat. Hij zei dat de mcx2 heel goed was, Walkera vertrouwde hij niet echt.

Jullie zeggen dat de NE Solo goed is qua prijs/kwaliteit maar zoals ik al zei kan ik dus een 5g6-1 hebben voor 90 euro met voor bijna 90 euro aan spares erbij. Gaan jullie dan nog altijd voor de NE Solo ?

Indien ik toch voor de mcx2 zou gaan, is het dan overkill om deze controller te kopen met in het achterhoofd binnen een tijdje ook een vlieger te kopen ?
(Uiteraard de BNF versie dan.)
5-kanaals Spektrum DX5E 2.4 Ghz

Ben gisteren even bij Caracars langs geweest. Is de "nieuwe" Brouckx winkel die vroeger in het centrum zat. Hij zei dat de mcx2 heel goed was, Walkera vertrouwde hij niet echt.

Jullie zeggen dat de NE Solo goed is qua prijs/kwaliteit maar zoals ik al zei kan ik dus een 5g6-1 hebben voor 90 euro met voor bijna 90 euro aan spares erbij. Gaan jullie dan nog altijd voor de NE Solo ?

Indien ik toch voor de mcx2 zou gaan, is het dan overkill om deze controller te kopen met in het achterhoofd binnen een tijdje ook een vlieger te kopen ?

Als je voor de Mcx gaat, neem dan minimaal een DX6i als je een losse zender neemt.De "5" biedt te weinig meerwaarde over de standaard zender.

Die 5g6 is wel gebruikt, toch? Ik zou als beginner iets nieuws nemen, straks loop je tegen wat aan bij het vliegen en moet je je afvragen of het aan de heli ligt of aan je gebrek aan ervaring.

Die 5g6 is wel gebruikt, toch? Ik zou als beginner iets nieuws nemen, straks loop je tegen wat aan bij het vliegen en moet je je afvragen of het aan de heli ligt of aan je gebrek aan ervaring.

Hij heeft daar wel een punt.
Je hebt in ieder geval reserve onderdelen, mischien is er een ervaren piloot in de buurt, of een club waar je hem na kan laten kijken.

PS leeftijd is geen probleem, nog een paar jaar,
dan heb je zeeën aan tijd..............;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Maar ik bedoel qua kanalen en dergelijke, zit ik goed met een 6 kanalen transmitter tot aan bvb 3D modellen ?
Ik wil gewoon niet beperkt zitten in de keuze van heli's/vliegtuigen door men zender. :p

ja 6 kanalen kan je alles mee vliegen normaal, alleen als je een nitro of bezine motor neemt kan je een 7e kanaal nodig hebben. tenzij je ook nog andere functies op je heli wilt zetten (licht aan/uit, raketpods, landinggear retracts, sommige gyro functies) dan heb je voor elke andere functie heb je dan een extra kanaal nodig.

edit: je moet wel opletten niet elke 2.4ghz zender werkt op elke 2.4ghz ontvanger, als je de DX6I neemt is die alleen compatible met de heli's en vliegtuigen van horizon hobby, tenzij je zelf een ontvanger die compatible is met de DX6I in je heli/vliegtuig steekt.

Laatst bewerkt:
Ben dus voor de Walkera gegaan, ben er tevreden van en het vliegen begint ook goed te gaan. Nu ben ik dus aan het rondkijken voor iets meer uitdaging. Een FP heli dus.
Dacht aan de Blade mSR omdat ik er zoveel goeds van lees.

Hoe groot/moeilijk is de overstap van coaxiaal naar FP en hoe goed kan je er binnen mee vliegen ?

Bedankt op voorhand.

Ben dus voor de Walkera gegaan, ben er tevreden van en het vliegen begint ook goed te gaan. Nu ben ik dus aan het rondkijken voor iets meer uitdaging. Een FP heli dus.
Dacht aan de Blade mSR omdat ik er zoveel goeds van lees.

Hoe groot/moeilijk is de overstap van coaxiaal naar FP en hoe goed kan je er binnen mee vliegen ?

Bedankt op voorhand.

De zelfstabiliserende FP's zoals de MSR, Solo Pro en CB100 zijn goed te doen na een coax. Waar je vooral aan zal moeten wennen is dat ze veel sneller vooruit willen, dus je kunt eerder in de problemen komen, zoals te dicht bij een muur etc. En bij draaien met rudder beweegt de heli niet alleen puur linksom of rechtsom, maar zal ook wat naar voren of achteren driften. Dat moet je leren compenseren met de sticks, als je wel op de plek wil draaien.

Als je rustig aan doet in het begin, zul je er goed binnen mee kunnen vliegen. Je zal alleen minder voluit kunnen vliegen, dat kan alleen buiten.

Laatst bewerkt:
Is de mSR goed geschikt om buiten te vliegen bij weinig wind ?

Volgens sommigen wel, maar dan betekent vliegen wel vechten om de heli onder controle te houden, en moet je eigenlijk de swashplate meer uitslag geven door hem aan te passen of te vervangen door een alu-versie. Een FP heeft vooral problemen met windvlagen, dan wint hij ineens hoogte.

Is het echt vrijwel windstil, dan kun je leuk vliegen, zo'n klein dingetje is best snel voor zijn afmetingen.

Bedankt voor de reacties! Als ik mijn Walkera verkocht krijg ga ik voor een mSR kijken.

Bij deze: <Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

hierboven vermeld je de aankoopprijs op 90€ en de verkoop zou je doen op 110€ ???

Heb em uiteindelijk voor 95 gehad maar zal de prijs dan even aanpassen voor u. :-)

Back