Blade MQX of..?

Hallo,

Ik ben nieuw op het forum en hoop dat jullie tijd en zin hebben om mij wat op weg te helpen.

Een aantal maanden geleden had ik besloten om weer eens met RC aan de slag te gaan, ik had vroeg wat auto's en wou nu graag wat in de lucht gaan doen.
Mijn eerste keuze was een heli maar bij Quartel werd met de blade mqx (RTF) geadviseerd.
Hier heb ik de afgelopen maanden ook erg veel plezier van gehad. De laatste tijd vloog ik vooral veel buiten wat ik toch het leukst vind.
Nu liet ik mijn vriendin vliegen en ze had besloten de mqx precies de sloot in te sturen:)

Nu moet ik dus wat nieuws kopen maar zit al een paar weken erg te twijfelen wat ik nou moet kopen.
Als ik weer voor een quad ga, is de MQX dan de beste keuze? Ik heb nog de zender en de lader dus kan voor de BNF gaan? Mijn budget ligt rond de 200 euro.

De MQX heb ik goed onder controle, is het dan misschien leuk voor een heli te gaan? Zo ja, kan ik dan wel mijn blade zender gebruiken en kan ik voor dat geld een goede heli kopen?

Ik weet dat het erg algemene vragen zijn maar hoop dat iemand me wat advies kan geven.
Alvast bedankt voor de moeite/tijd.:cool:

Groeten,
Jesse

Waar ik je wel mee kan helpen is dat de blade zender op alle modellen van blade kan.
Zowel heli als quad...
Eigenlijk is het gewoon een keuze, beviel het vliegen met een quad?
sinds vorige week zaterdag vlieg ik ook met een blade mqx in combinatie met mijn spectrum DX7s.
Daarvoor een walkera ladybird (met spectrum bordje).
De mqx vliegt vele malen stabieler.

Waar ik je wel mee kan helpen is dat de blade zender op alle modellen van blade kan.
Zowel heli als quad...
Eigenlijk is het gewoon een keuze, beviel het vliegen met een quad?
sinds vorige week zaterdag vlieg ik ook met een blade mqx in combinatie met mijn spectrum DX7s.
Daarvoor een walkera ladybird (met spectrum bordje).
De mqx vliegt vele malen stabieler.

Hi Jeffrey,

Bedankt voor je antwoord!
Het vliegen met de quad vond ik zeker leuk maar ik heb nog nooit met een heli gevlogen (alleen een keer met zon klein 30 euro dingetje zeg maar).

Dan weet ik in ieder geval al, dat als ik voor de quad ga ik bij de MQX blijf:smile:
Nu alleen nog de keuze quad of heli maken?

Ik vraag me vooral af of je met een heli meer kan stunten zeg maar en ook of je een beetje een goede heli kan kopen voor dat geld welke ook goed buiten kan vliegen.

Groet,
Jesse

Je zou ipv een MQX een mcpx kunnen overwegen. Maar dat vliegt een stuk minder stabiel dan een quad. Wel staat er veel uitdaging tegenover.

Hi Chow,

Jij ook super bedankt voor je reactie.

Dat ziet er ook gaaf uit, bedoel je met minder stabiel dat hij alleen moeilijker te vliegen is?
Of kan ik hiermee niet buiten vliegen?

Ik denk dat ik sneller uitgekeken ga raken op de MQX dan deze.
Ik zie overigens wel dat het 6 kanaals is, is die MQX dat ook (ivm de zender)?

Groeten,
Jesse

Dat is onderstaande. Die gaat niet werken met een mcpx..

102434.jpg

Hij ziet er inderdaad precies hetzelfde uit alleen is die van mij helemaal zwart.
Komt dat omdat die heli meer kanalen nodig heeft?

Dan is de keuze snel gemaakt, koop ik de MQX en ga ik sparen voor MCP X ernaast:)

Hartelijk bedankt voor het meedenken.

Grt,
Jesse

Heli gebruikt 6 kanalen. Ik zou tzt een betere zender overwegen. Vanaf de DX6i bijvoorbeeld. Kun je gelijk meerdere modellen koppelen aan 1 zender en het vliegt ook ergonomisch gezien fijner. Tevens instelmogelijkheden om het toestel te laten vliegen zoals je prettig vind.

Heli gebruikt 6 kanalen. Ik zou tzt een betere zender overwegen. Vanaf de DX6i bijvoorbeeld. Kun je gelijk meerdere modellen koppelen aan 1 zender en het vliegt ook ergonomisch gezien fijner. Tevens instelmogelijkheden om het toestel te laten vliegen zoals je prettig vind.

Ja precies. Zie wel dat deze ook 140 euro is.
Ik denk dat ik dan nu de MQX koop, ga sparen voor de DXI en dan daarna nog een Heli erbij koop.
Helaas kan ik niet alles in een keer veroorloven:)
Waar zijn die 2 kanalen dan nog voor? Is dat dan die middelste knop?

Gr,
Jesse

Meestal hebben we het over een heli met 3 servo’s op de swash, de kanaalindeling is meestal als volgt:
Kanaal 1:Aileron servo 1
Kanaal 2:Elevator servo
Kanaal 3: Throttle (bij electro gaat de regelaar hierin, bij brandstof de gasservo)
Kanaal 4: Staartservo (1 van de 2 stekkers van de gyro)
Kanaal 5: Gain (de 2e stekker van de gyro)
Kanaal 6:Aileron servo 2

Uit deze sticky ;)
http://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372

Laatst bewerkt door een moderator:
Meestal hebben we het over een heli met 3 servo’s op de swash, de kanaalindeling is meestal als volgt:
Kanaal 1:Aileron servo 1
Kanaal 2:Elevator servo
Kanaal 3: Throttle (bij electro gaat de regelaar hierin, bij brandstof de gasservo)
Kanaal 4: Staartservo (1 van de 2 stekkers van de gyro)
Kanaal 5: Gain (de 2e stekker van de gyro)
Kanaal 6:Aileron servo 2

Uit deze sticky ;)
http://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372

Thanks ga me er maar eens wat meer in verdiepen om te kijken hoe dit allemaal werkt!

Gr,
Jesse

Laatst bewerkt door een moderator:
En heeft weer wat geupdate electronica/software volgens mij, vond deze namelijk stabieler vliegen als de MQx die ik heb. :) (niet dat ik ontevreden ben met m'n MQx, is een erg leuk ding om mee te vliegen. )

Ik heb besloten de MQX van Chow over te nemen en ga daarna een goede zender kopen en daarna weer een heli:D

Bedankt voor al jullie hulp hier!

Groeten,
Jesse

Back