Hallo,
Nadat ik al een tijdje met een coaxiale Jamara Alvis had gevlogen,
leek het mij leuk om een andere helicopter te kopen.
Toen kwam ik uit op de Blade SR.
Na wat rond te kijken en dergelijke kwam ik erachter dat het niet zo slim is om meteen daarmee te vliegen.
Daarom heb ik toen een Blade MSR gekocht om het wat beter te leren.
In de tussentijd kon ik dan ook mijn SR aanpassen met een riem ivm de uitvallende staart rotors. Dit lukt inmiddels al aardig, maar ik doe dit gewoon in alle rust.
Maar nu ben ik laatst in de heg gevlogen toen mijn msr opeens niet meer bestuurbaar was. Toen maakte de servo nogal een raar geluid en deed 1 servo het niet goed. De servo heb ik toen los gedraaid en daaronder schoon gemaakt met een beetje alcohol en er weer opgezet.
De armpjes deden het weer goed en ik had hem weer even binnen geprobeerd en ik kon er weer prima mee vliegen.
Totdat de muur in de weg stond 8O.
Nu vliegt de heli alleen naar links achter in de neutrale stand.
Ik heb hem geprobeerd bij te trimmen alleen dit helpt niet.
Toen heb ik gekeken naar die o rubbers boven bij de bladen.
Hier zat ruimte in en ik heb deze toen vervangen.
Verder heb ik de linker pushrod link wat langer gemaakt.
Maar dit hielp niet en toen ook maar met de andere aan het experimenteren geweest. Nadat niets hielp heb ik de swash plate gedemonteerd maar hier zag ik geen rare dingen aan. De pin die hem gecentreerd houd met het frame was er wel uitgegaan. Daarna de pushrods maar weer op dezelfde lengte gezet (geen id wat standaard is maar wel allebei gelijk).
Voor mijn gevoel zit de achterste pin wel erg omhoog.
De staart heb ik er ook uitgehaald en iets gedraaid maar dat helpt ook niet.
Na 3 uur prutsen weet ik het ook niet meer
.
De bladen zie ik trouwens wel iets een afwijking in dat ze niet helemaal recht meer zijn. Maar daar kunnen toch niet alle problemen weg komen?.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met waar het probleem zit.
Ik heb eerst allemaal topics op internet bekeken maar ik kom er zelf zo niet meer uit.
Alvast bedankt
Nadat ik al een tijdje met een coaxiale Jamara Alvis had gevlogen,
leek het mij leuk om een andere helicopter te kopen.
Toen kwam ik uit op de Blade SR.
Na wat rond te kijken en dergelijke kwam ik erachter dat het niet zo slim is om meteen daarmee te vliegen.
Daarom heb ik toen een Blade MSR gekocht om het wat beter te leren.
In de tussentijd kon ik dan ook mijn SR aanpassen met een riem ivm de uitvallende staart rotors. Dit lukt inmiddels al aardig, maar ik doe dit gewoon in alle rust.
Maar nu ben ik laatst in de heg gevlogen toen mijn msr opeens niet meer bestuurbaar was. Toen maakte de servo nogal een raar geluid en deed 1 servo het niet goed. De servo heb ik toen los gedraaid en daaronder schoon gemaakt met een beetje alcohol en er weer opgezet.
De armpjes deden het weer goed en ik had hem weer even binnen geprobeerd en ik kon er weer prima mee vliegen.
Totdat de muur in de weg stond 8O.
Nu vliegt de heli alleen naar links achter in de neutrale stand.
Ik heb hem geprobeerd bij te trimmen alleen dit helpt niet.
Toen heb ik gekeken naar die o rubbers boven bij de bladen.
Hier zat ruimte in en ik heb deze toen vervangen.
Verder heb ik de linker pushrod link wat langer gemaakt.
Maar dit hielp niet en toen ook maar met de andere aan het experimenteren geweest. Nadat niets hielp heb ik de swash plate gedemonteerd maar hier zag ik geen rare dingen aan. De pin die hem gecentreerd houd met het frame was er wel uitgegaan. Daarna de pushrods maar weer op dezelfde lengte gezet (geen id wat standaard is maar wel allebei gelijk).
Voor mijn gevoel zit de achterste pin wel erg omhoog.
De staart heb ik er ook uitgehaald en iets gedraaid maar dat helpt ook niet.
Na 3 uur prutsen weet ik het ook niet meer

De bladen zie ik trouwens wel iets een afwijking in dat ze niet helemaal recht meer zijn. Maar daar kunnen toch niet alle problemen weg komen?.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen met waar het probleem zit.
Ik heb eerst allemaal topics op internet bekeken maar ik kom er zelf zo niet meer uit.
Alvast bedankt