Blade MSR probleem - wie kent dit?

bdoets

Vriend van modelbouwforum.nl
Forum veteraan
Na een crash bleek mijn Blade MSR alleen nog maar driftig te knipperen met zijn blauwe LED (veel sneller knipperen dan bij binden). Is nou echt de enige oplossing om de hele besturingsprint weg te gooien en een nieuwe te kopen à 55 euro? Da's bijna de prijs van een nieuwe BNF...

Heb de zaak maar eens onder een loep gelegd. Het is eigenlijk simpel: één van de draadjes naar de staartrotor is los van het main board. (edit - niet dus, blijkt later iets anders te zijn, lees verderop)
Nu alleen even uitvinden waar het precies vast hoort te zitten... maar dat is niet zo makkelijk.

Als er iemand een afbeelding zou hebben (of maken) waar je dat op kan zien dan zou ik dat heel erg waarderen...

Laatst bewerkt:
Dankjewel - daar zat ik net naar te kijken... nogniet gevonden wat ik zoek.
Overigens blijkt het bij nader inzien niet te gaan om een draadje naar de tail rotor.
Kijk eens naar deze afbeelding:
cimg5592.jpg

Het rode draadje dat van achter de linkerbovenhoek komt en een paar maal om een horzintaal stangetje heen is gedraaid... gaat dat ergens heen?
Het lijkt hier ook wel los te zijn... het zal toch niet de antenne zijn hè...??? :mad:
Want dan moet ik iets anders zoeken dat de oorzaak van mijn probleem is. Ik dacht, daar is een draadje los, als ik weet waar het moet vastzitten dan ben ik er...

Yep, dat rode draadje dat is de ANTENNE!

Ben je zeker dat je ACCU geladen is, en deze nog voldoende spanning geeft? In beide gevallen gaat je LED ook fel knipperen (als ik mij goed herinner) wanneer accu niet inorde is.

shit... dan is er dus iets heel anders aan de hand. Terug naar af...

Ja ik heb al een heleboel keren vergeefs zitten "binden". Maar, zoals ik al schreef, ik heb het idee dat de frequentie van het geknipper veel hoger is dan wanneer er ge"bind" moet worden.

Om een idee te geven van de klap waarbij het mis ging: het zwarte stangetje dat aan de andere kant zit als dat waar de antenne omheen zit gedraaid, was afgebroken, is inmiddels gelijmd. Maar aan die kant zie ik verder geen losse draadjes of zo...

morgen maar eens verder pielen, ik heb er nu niet genoeg licht bij...

Ik ben er nog steeds niet uit. filmpje gemaakt:

bhnvoSa8OJY[/media] MRS probleem - YouTube

Ja ik weet nog steeds niet hoe ik een filmpje hier moet plaatsen...
Wie kent dit? Is de 5-in-1 gewoon stuk, kwestie van een nieuwe kopen? :(

Laatst bewerkt door een moderator:
Antenne gelijmd? Maakt die dan wel (voldoende) contact met de baan op de printplaat?
Ik heb niks gelijmd aan de antenne... (ik dacht eerst dat ik een los draadje gevonden had maar dat bleek dus de antenne te zijn, maar ik neem aan dat die met maar 1 uiteinde hoort vast te zitten...)

Bedankt voor de links, ik ga daar morgen eens naar kijken, ook de suggestie om 'm op een ander modelnummer te binden. Je weet maar nooit... :-)

Antenne hoort inderdaad maar aan één uiteinde vast te zitten en dat is op de printplaat.
Heb zelf ook eens een probleem gehad met het binden van een MSR aan een DX6i, na de DX6i proberen te binden als test met een andere ontvanger bleek al snel dat het de zender zelf was waar het probleem zat. Dit zal in jou geval wel niet zo zijn maar...Je weet maar nooit.
Hopelijk heb je succes met het oplossen van het probleem.

Ik bedenk opeens... probleempje is dat ik morgenmiddag mijn zender ter reparatie opstuur. Een kleinigheidje (dat geen verband kan hebben met het binden van de MSR) en ik hoop 'm met een weekje weer terug te hebben. Het zou kunnen dat ik pas over een week meer weet. Dan zien we wel weer.

Zender opgestuurd HH in Duitsland? Is ie met een dag of 10 weer retour.
Laat je ze ook even naar jou bind probleem kijken?
Volgens mij is de frequentie van het ledje hetzelfde wat de mijne doet als ik de heli aan heb en de zender uit. En geen bind heb.

Hoop dat je niet de pech hebt dat je bordje kapot is na een crash.

succes, frans

Nee hij is niet naar duitsland, hij is naar Jan (Corrien).
Er wordt niet naar bindproblemen gekeken... ik denk ook niet dat er een bindprobleem is. Volgens mij knippert hij dan trager.
Ik kan me niet voorstellen dat de binding ontregeld zou zijn door een klap. Ik ben inderdaad bang dat het bordje kapot is. Ik weet nog niet of ik dan een nieuw koop. 't Is een leuk ding, maar om er dan weer 55 à 60 euro in te steken...

ik denk ook niet dat er een bindprobleem is. Volgens mij knippert hij dan trager.

Of het bij jou een bindprobleem is, weet ik ook niet, maar ik heb net even gekeken bij mijn msr:
Als ik de zender NIET aanzet, dan gaat het ledje van de msr na een paar seconden echt net zo snel knipperen als op jouw filmpje..........
Kan natuurlijk zo zijn dat de msr maar 1 foutcode kent, als er iets mis is, dan gaat het ledje: snel knipperen...................

Dat weet ik ook niet zeker... in elk geval, toen ik dat filmpje maakte stond (buiten beeld) mijn zender aan.

Dat is idd de antenne (dat weet ik dan wel) maar niet hoe je probleem op te lossen...

Laatst bewerkt:
Back