Blade mSR probleem

Hallo,

Ik heb sinds gisteren een blade mSR en heb nu 4 accuutjes gevlogen, allemaal binnen en geen "grote" crashes gehad. op deze na dan....

Ik vloog lekker, totdat mijn zus de kamerdeur opensloeg en natuurlijk dat er dan een zucht wind meekomt van buiten. En ja hoor daar ging ie dan.
Op het oog geen schade maar, als ik nu wil vliegen gaat hij uit zich zelf naar voren, natuurlijk heb ik even opnieuw getrimmd maar dat wilt niet baten, (zelfs niet als ik hem helemaal naar achteren trimm:confused:).

Nu is dus mijn vraag, wat is het probleem en hoe kan ik het oplossen?

mvg, een enthousiaste vlieger

Hey

Het probleem is dat er iets is verschoven in de kop.

De oplossing is waarschijnlijk het "Rode Tooltje" te gebruiken! Die zou soepel in de kop moeten schuiven, doet hij dit niet, dan even goed kijken waar er iets verschoven is en dit terug zetten!

Groeten

Tandwiel op de as toevallig naar beneden geschoven? Dan zit er teveel speling op de hele as.
Dat zou geen invloed op het voor of achter uit vliegen moeten hebben,
alleen krijg je dan een trilling in je heli en waarschijnlijk geen lift...

Dat zou geen invloed op het voor of achter uit vliegen moeten hebben,
alleen krijg je dan een trilling in je heli en waarschijnlijk geen lift...

Niet helemaal. Wat er dan gebeurt is dat de hele as naar boven schuift als je vliegt. Daardoor trekken de bladen aan de swash, en omdat de stuurlinks aan de voorkant zitten, en niet mee bewegen, kantelt de swash wat naar voren. Gevolg is dat de heli vanzelf naar voren wil, en waarschijnlijk ook wat naar links. Het kan ook zijn dat de swashplate zelf wat uit elkaar is geschoven, gebruik van het "rode tooltje" na elke crash is zeker aan te raden.

Hallo,,

*neemt een diepe hap adem*
IT'S AIRBORNE!!

Hij vliegt weer mensen! heel erg bedankt voor de reacties!

Ik heb dit probleem opgelost nadat ik erachter kwam dat er op een stukje plastic een "wit-verbogen" plekje zat. en na verder kijken erachter gekomen dat er iets tussen moet, dit heb ik weer voorzichtig op zijn plek gekregen en hij doet het weer!

Maar ik heb nu gelijk nog een vraag. Hoe gebruik je het rode tooltje*shame*

Mvg. een enthousiaste (vliegende) vlieger

Niet helemaal. Wat er dan gebeurt is dat de hele as naar boven schuift als je vliegt. Daardoor trekken de bladen aan de swash, en omdat de stuurlinks aan de voorkant zitten, en niet mee bewegen, kantelt de swash wat naar voren. Gevolg is dat de heli vanzelf naar voren wil, en waarschijnlijk ook wat naar links. Het kan ook zijn dat de swashplate zelf wat uit elkaar is geschoven, gebruik van het "rode tooltje" na elke crash is zeker aan te raden.
Aha ook, weer wat geleerd :cool:
nooit te oud (jong :p) om te leren!

Mijn mCPX een crash en het wieltje is verschoven of altans de crash die ik maakte was het meteen gebeurd,
Oo oops als ik me niet vergis was jij ook de gene die mijn vraag beantwoorde :oops: :D

Hallo,,

*neemt een diepe hap adem*
IT'S AIRBORNE!!

Hij vliegt weer mensen! heel erg bedankt voor de reacties!

Ik heb dit probleem opgelost nadat ik erachter kwam dat er op een stukje plastic een "wit-verbogen" plekje zat. en na verder kijken erachter gekomen dat er iets tussen moet, dit heb ik weer voorzichtig op zijn plek gekregen en hij doet het weer!

Maar ik heb nu gelijk nog een vraag. Hoe gebruik je het rode tooltje*shame*

Mvg. een enthousiaste (vliegende) vlieger

Mooi dat het is opgelost, ik kan me alleen nog geen voorstelling maken welk stukje plastic je nu bedoelt... :confused:

ohh.. ik voel me nu best stom... nog geen 20 minuten voordat ik voor het eerst ging vliegen, heb ik het boekje nog doorgenomen... sorry ;)

Mooi dat het is opgelost, ik kan me alleen nog geen voorstelling maken welk stukje plastic je nu bedoelt... :confused:
Ik zal kijken of ik een fotootje op internet kan vinden/zetten zodat het duidelijk word :)

Daarnet nog weer 4 accu's buiten gevlogen, en even een tafeltje buiten gezet, zodat ik daarvandaan kan opstijgen/landen. En zoals wellicht meer 17 jarige mannen die een nieuw "speeltje" hebben, even uittesten natuurlijk..
En daar ging ik dan, even wat hoogte opbouwen en gelijk helemaal vooruit! Nou dat heb ik geweten hoor! Ik had gelijk de zweet op m'n rug staan en gooide de stick weer naar achteren zodat het een beetje langzamer ging. Gelukkig heb ik hem in de lucht weten te houden,
(ik voelde me eigenlijk best wel trots omdat het pas de 5e accu was)
maar nadat ik hem weer redelijk onder controle had gelijk laten landen zodat ik even een slokje water kon nemen en mezelf kon inprenten dat nooit meer te doen totdat ik de heli beter onder controle heb. Nouja om een "lang"
(het is immers maar 5~8minuten per accu) kort te maken, ik heb weer heerlijk gevlogen en kijk nu al uit naar mijn volgende ervaring!

mvg!

[EDIT]
blademsr.jpg

Het pinnetje dat tussen dat "vorkje" zit, zat er bij mij naast. Ik als leek had dit natuurlijk niet door.

Dat is de swashplate guide :)
trouwens gooit niet iedereen zijn manual meteen weg ?! ;)

Dat is de swashplate guide :)
trouwens gooit niet iedereen zijn manual meteen weg ?! ;)

ah bedankt :) dan weet ik dat ook weer!

en blijkbaar gooit niet iedereen zijn manual meteen weg :p
ik heb alle manuals naast m'n bed liggen in een kastje, zodat als ik een keer geen leesvoer meer heb en toch niet kan slapen, kan ik weer een manual/game guide lezen :D

groetjes,

Back