Blade msr

hallo,
ik heb een blade msr helikoptertje.
ik heb er ongeveer 2 à 3 weken niet mee gevlogen, En nu wilt hij niet meer vliegen.
De kleine lipo batterijen willen niet opladen en start mijn helikopter niet op.
Wat kan het zijn en hoe kan ik het oplossen?
Zijn misschien de batterijen stuk??
Ik weet het niet.
Kan iemand me helpen?
Alvast bedankt.

Mvg
Victor
 
Geen idee?

Hoe weet je dat je batterijen niet opladen?
Als deze niet opladen, zal de heli natuurlijk nooit aan de gang gaan...

Als je de batterijen altijd leegvliegt tot de heli niet meer loskomt, heb je een erg grote kans dat de batterijen kapot zijn.
stop je netjes zodra je merkt dat hij wat traag op het gas gaat reageren, dan is waarschijnlijk je lader kapot.

Meet even het voltage op de polen van de accu. dit zou 4,2 volt moeten zijn als hij vol is.
 
Geen idee?

Hoe weet je dat je batterijen niet opladen?
Als deze niet opladen, zal de heli natuurlijk nooit aan de gang gaan...

Als je de batterijen altijd leegvliegt tot de heli niet meer loskomt, heb je een erg grote kans dat de batterijen kapot zijn.
stop je netjes zodra je merkt dat hij wat traag op het gas gaat reageren, dan is waarschijnlijk je lader kapot.

Meet even het voltage op de polen van de accu. dit zou 4,2 volt moeten zijn als hij vol is.

Normaal brand er een lichtje als je ze er in stopt en gaan uit als ze opgeladen zijn.
De heli geeft een seintje wanneer ik moet stoppen met vliegen.
ik zal eens doen wat je zij ze eens meten met een multi meter.we gaan er misschien zaterdag 1 halen

alvast bedankt

Mvg victor
 
Meet ook het voltage eens als je stopt met vliegen. Als dit lager is dan 3,3 volt moet je eerder stoppen, 3,3 moet eigenlijk je uiterste afslag zijn bij het vliegen

Kan zijn dat je veel te ver gegaan bent, en dat het voltage niet hoog genoeg is om de lipo te herkennen.
Veel laders hebben die beveiliging, een lipo onder een bepaalt voltage is foute boel, dus gaat hij niet laden.
Vaak zit dat voltage ergens tussen de 2,4 en 3 volt. Zit jouw lipo daaronder = niet best.
 
Meet ook het voltage eens als je stopt met vliegen. Als dit lager is dan 3,3 volt moet je eerder stoppen, 3,3 moet eigenlijk je uiterste afslag zijn bij het vliegen

Kan zijn dat je veel te ver gegaan bent, en dat het voltage niet hoog genoeg is om de lipo te herkennen.
Veel laders hebben die beveiliging, een lipo onder een bepaalt voltage is foute boel, dus gaat hij niet laden.
Vaak zit dat voltage ergens tussen de 2,4 en 3 volt. Zit jouw lipo daaronder = niet best.


Ik kan nu niet vliegen omdat mijn batterijen iet laden.

Victor
 
Spanning op de batterijen meten. Het kan ook zijn dat ze nu vol zijn, maar dat het contact met de heli niet goed is, doordat er iets mis is in het kleine stekkertje waar je de accu in plugt. Dan krijgt de heli niet de volle spanning, en zal niet opstijgen. En een losse accu erbij zou nu handig zijn, dan kun je tenminste dingen uitsluiten, of het nu je lader is, of je huidige accu's, of toch je heli.
 
Spanning op de batterijen meten. Het kan ook zijn dat ze nu vol zijn, maar dat het contact met de heli niet goed is, doordat er iets mis is in het kleine stekkertje waar je de accu in plugt. Dan krijgt de heli niet de volle spanning, en zal niet opstijgen. En een losse accu erbij zou nu handig zijn, dan kun je tenminste dingen uitsluiten, of het nu je lader is, of je huidige accu's, of toch je heli.


Hallo,

Ik heb mijn spanning gemeten.
0.5V 0.8V 0.8V (normaal 3.7V)
Ze zijn dus kapot maar hoe komt dat?

Mvg Victor
 
Back
Top