Blade msrx of Blade mcpx als volgende heli?

Hallo.
Merry xmass allemaal :)

Dankzij de indoor vliegclub, waar ik al een aantal maanden lid ben, heb ik mijn vliegkunsten met mijn Blade msr kunnen verfijnen en ben ik nu in staat om goede fast forward vluchten te maken zonder veel incidenten. Ik kan mijn helietje stokstil voor mijn neus laten hoveren en ben ook in staat om simpele precisievluchtjes te maken (door hoepels enzo)

Met dit in mijn achterhoofd vraag ik me af wat nu een goede opvolgheli zou zijn voor dit beestje?

Zou ik best kiezen voor een blade msrx (flybarless fixed pitch) of een blade mcpx (flybarless collective pitch)?

mvg
Robby

In mijn mening zou ik dan de "CP" Blade mCPX kopen,
aangezien daar meer mee mogelijk is :cool:

Kan je straks voluit 3d gaan oefenen !

Groet Ray.........

Mcpx is een hele leuke heli maar wel voor in een zaaltje of hal en buiten natuurlijk
Vlieg regelmatig thuis even in de woonkamer:p en dat lukt wel met een msr maar niet of heel lastig met de mcpx
Heb dus toch naast de mcpx ook een msrx gekocht voor even snel een accuutje in de woonkamer
Het is dus belangrijk te weten waar en hoe vaak je ergens kunt vliegen
Mijn mcpx is helaas nog relatief nieuw :p

Mijn klassieke msr is nog helemaal niet versleten en kan nog perfect worden gebruikt. Zou zonde zijn als ik hem zou wegdoen vermits ik er 4 hyperion lipo'tjes voor heb.

die 4 lipo'tjes zijn single cell 130 mah en die zouden dus ook werken met de blade msrx. Maar ik denk dat jullie me toch overtuigd hebben om voor de mcpx te gaan :) paar batterijtjes extra bijbestellen en dat lukt ook best. Ik vlieg elke zondag een uurtje of 2 indoor op de club en neem regelmatig eens deel aan een fly-in.

Zou er eigenlijk iets bestaan waarmee je zeg ik maar 2-3 lipo's voor een mcpx tegelijk kunt opladen? zoals je die celectra 4-port charger hebt voor de msr?

Ik ben verre van een expert want ik ben zelf nog maar een maand of wat bezig, maar als ik hoor wat jij nu kan, zou ik de Blade mCP X nemen, daar kun je volwaardig mee vliegen. Ben zelf met minder ervaring dan jij begonnen met een Blade mCP X en kan er inmiddels al aardig mee overweg, hoewel mijn vrouw baalt van die ene gebroken vaas uit de huiskamer ;)

PS: koop meteen reserve-onderdelen ! Ze zijn niet duur maar je hebt ze wel nodig ! Ik heb al twee "rotor head linkages" à € 0,62 kapot gevlogen. Niet duur maar als je ze niet in huis hebt zit je je op te vreten totdat ze er zijn ...

McpX lijkt mij de logische stap. Hij is wel een stuk zenuwachtiger dan je Msr.
Heb nu ook de MsrX, die zit een beetje tussen de msr en de McpX in wat gevoeligheid betreft.

Let wel op dat je versie 2 van de McpX koopt.
De eerste vliegt niet zo lekker, de rudder heeft maar weinig controle. Heb mijn tailboom vervangen voor een V2 en dat gaat stukken beter.
Heb zelf twee keer de swashplate naar gort gevlogen. Het ballinkje van de elevator brak steeds af. En heb nu deze besteld.
idd zoals garfield zegt de rotor head linkages meteen mee bestellen.
Er zijn ook mods waarbij de reserve grommets voor de canopy worden gebruikt als demper tussen de ballinks op de swachplate. Dit maakt hem ook wat strakker.
Ik gebruik zelf de hyperion lipo's speciaal voor deze heli.
Verder sterk helitje, heb erop gestaan....

Grtz, Frans

Duhuur! Kijk eens bij Rc-techniek of rc-verslaafd .nl
Aaa ook bedankt maat ,
ik wil er namelijk NU ook een bestellen en ik denk dat ik deze link een beetje random gepost heb :)

groet Ray........

Eventjes een eerdere vraag herhalen want ik denk dat die niet in het oog gesprongen is.

zou je zo een verloopstekkertje voor meerdere batterijen tegelijk te laden ook kunnen gebruiken met de celectra lader die standaard bij de blade mcpx in de doos zit of is dit niet aan te raden?

mvg

Eventjes een eerdere vraag herhalen want ik denk dat die niet in het oog gesprongen is.

zou je zo een verloopstekkertje voor meerdere batterijen tegelijk te laden ook kunnen gebruiken met de celectra lader die standaard bij de blade mcpx in de doos zit of is dit niet aan te raden?

mvg

Ik denk niet dat je de standaard lader kan gebruiken om meerdere accu's te laden. Je kan beter een goeie lader aanschaffen. Het is een eenmalige uitgave, en je hebt er een lange tijd plezier van.

Hallo Robby,

Ik laad met de standaard lader 4 - 6 lippo's tegelijk met een verloop kabbeltje van HK
Uiteraard duurt het laden langer maar is wel zo gemakkelijk. Werkt perfect.

Gegroet Corné

mvg
Oops sorry maat helemaal overheen gekeken.

Je kan de originelen lader gebruiken,
moet je u'm geloof ik wel op 0.5a zetten als je u'm op 0.7a zet , laad ie ze niet volledig vol (iets met weerstand)..
(ergens gelezen en denk ook dat dat zo is)

Je zou ook deze kunnen kopen....
Hype - X4 compact charger - 12v - LiPo - Veschillende soorten laders voor de modelbouw - Toemen Modelbouw

oo lieve Heli MBF mensen, ik wordt altijd graag gecorrigeerd... leer ik ook weer wat :cool:

Groet Ray........

Let wel op dat je versie 2 van de McpX koopt.
De eerste vliegt niet zo lekker, de rudder heeft maar weinig controle. Heb mijn tailboom vervangen voor een V2 en dat gaat stukken beter.
de tailboom vd v2 is even lang als die vd eerste versie hoor, alleen zit er een heckrotor met een grotere diameter op.
Heb zelf twee keer de swashplate naar gort gevlogen. Het ballinkje van de elevator brak steeds af. En heb nu deze besteld.
idd zoals garfield zegt de rotor head linkages meteen mee bestellen.
Bij de v2 zitten nu ook standaard een stuk of 5 van die linkages.
Er zijn ook mods waarbij de reserve grommets voor de canopy worden gebruikt als demper tussen de ballinks op de swachplate. Dit maakt hem ook wat strakker.
deze zitten standaard op de v2

Back