Hello ,
Ik ben begonnen met de oude cpx , die heeft geen safe mode. Die vliegt perfect. De nieuwe vloog altijd al wat minder strak en vaak kantellen bij het optoeren. Bijgevolg ik vloog meer met de oude dan de nieuwe.
En ik vloog beide op hetzelfde model in de zender.
Nu 2jr later heb ik terug de kriebel gekregen.
Deze keer heb ik me verdiept in hoe ik de safe mode kan activeren op mijn zender een futaba FF9 met een
module (
link ) , zodoende hebben ze nu elks hun eigen model op de zender. ik heb het model en instellingen gecopierd.
Het blijkt heel simpel te zijn Gyro gain op 0 is mode 0 , en hoe hoger je de gain zet wisselt deze af blauw -rood - blauw- rood en 100% is dan het de agresiefste mode zonder stability.
Als ik in stunt mode rood opstijg , dan staat de swashplate horizontaal en kan ik perfect vliegen en handen af de stiks los laten voor dik 5 seconden. Trim is dan perfect. De uitslagen zet ik dan op 40% meer is niet nodig.
Switch ik in flight naar stability mode, dan verzet de swash zich ook, zoals in het filmpje , en kom ik er zelfs niet met volle stick links en vooruiit te geven. BUKKEN !!!!!!
Wil ik in stability mode hooveren , dan moet ik de uistlagen op 100% zetten, en dan lukt het me amper om ter plaatse te hooveren ik moet bijna vol tegensturen. Zet ik het bord in de paarse mode voor een trimvlucht, en ook weer met 80% rechts te geven en 50% naar voor lukt het me om +30seconden te doen voor de trim vlucht en binnen een m² te blijven. Maar daarna blijft de trim fout staan.
Ik heb ook al een trimvlucht gefaked met de rotorbladen eraf. Gewoon op de tafel en +30sec gas zonder input van links-recht of vooruit. Ik had gehoopt dan dan de swash zich zou richten.
Dat hielp ook niet.
Aan een zender instelling gaat het niet liggen. In het filmpje switch ik niet van vliegmode op de zender. pitch en throttle staat op 0 en ik blijf in mode 0. Ik verhoog enkel de gyrogain setting waardoor het board in een andere mode komt.
Het bord lijkt een trim instelling te hebben voor stability en stunt mode.
Ik zou al heel blij zijn dat ik kan switchen tussen beide modes, zonder dat de swash plate verspringt. Zet ik de trim goed voor stability , dan kruipen de servo's wild in de hoek als ik switch naar stunt.
Een optie waar ik nu net aan denk, is dat het board mss een een factory reset nodig heeft , maar daar heb ik nog niet achter gezocht.