Blade nano cpx vreet batterijen. Alternatieven?

Mijn blade Nano doet het de laatste tijd wel heel erg kort met zijn batterijen. Met de originele 150mAh 25c batterijen valt ie na een minuutje gewoon uit de lucht, met de turnigy160mAh batterijen hoor je de motor na twee minuten gewoon de power verliezen... In het begin vloog ie met de turnigy's ruim 4 minuten. Batterijen hebben er hooguit 20 vluchten per stuk op zitten en zijn steeds correct geladen, wat kan de oorzaak zijn van deze plots gehalveerde vliegtijd, ligt het aan de heli of aan de batterijen. Zijn er alternatieven om eventueel wat zwaardere batterijen in de nano te steken want 2 minuten vliegtijd vind ik nu wel enorm kort...:confused:

Ps ik heb wel al gezien dat mijn lader als hij ingesteld staat op 3.7V hij door laadt tot er 4.20V in de batterijen zit, kan dit het probleem zijn, ook als ik mijn 3 cel battertijen van de 450 er in laad blijft hij laden tot alle cellen 4.20V hebben, is dit normaal? Is een nagelnieuwe lader.

Ik heb deze lader:
http://www.pkracing.nl/optieKARATE_B6.jsp

Uit de manual van de lader, klopt dit??
De maximale laadstroom is n.l. het vermogen in Watts gedeeld door de spanning van de accu. Eén cell van een lipo accu moet geladen worden tot 4.2V, daarmee kun je de maximale laadstroom uitrekenen die een bepaalde voeding kan leveren.

Laatst bewerkt:
4.2 v is goed voor een lipo.
3.2V is leeg.
3.7V is nominaal.

Loopt alles nog soepel? Heb je instellingen als gascurve aangepast?

Het zouden de accus kunnen zijn.
Eigenlijk even een nieuwe accu proberen.

Hoeveel mah laadt de lader bij als de accu leeg is?

Ik vlieg op timer en er is steeds nog rond de 3.78V in de lipos aanwezig als ik begin te laden. Geen veranderingen in throttle/pitch curve. Heb main en tail motor onlangs vervangen omdat ik dacht dat het daar aan lag...

Ik denk dat de C waarde van de originele wat aan de lage kant is, want zelfs tijdens het optoeren durft hij al uitvallen en dan weer aanslaan... hoewel 25C toch voldoende zou moeten zijn voor zo'n twee kleine motortjes...

De vraag is wat doet de spanning onder last?
Je kan je accu ontladen met je lader.
Kijk even hoeveel mah uit een volle accu gehaald kan worden als je m ontlaadt.
Dan laden met 1 a 2 c noteer wat erin gaat. Dan met deze accu vliegen, kijk even hoe die gaat. Als je accu leeg is weer opladen met 2c max. Wat je nu in je accu stopt is je huidige capaciteit. Als dit minder is dan de helft van de opgegeven waarde ben je aan nieuwe accus toe.
Is dit 75% of meer dan zit het in je helie.

Probleem is dat ik ze niet afzonderlijk kan laden met mijn lader, heb zo'n kabeltje om er 4 tegelijk te laden in serie. Heb er net 4 leeggevlogen, stonden alle vier op 3.78V toen ik begon te laden, ga eens kijken hoeveel mAh hij toevoegt bij de vier en dan delen he...

4 minuten x 4 accu's x 20 vluchten is al veel voor een stock motor. Is de motor nog wel OK? Main gear nog OK? Ook al zie je er niks aan: na veel vluchtjes en af en toe een crash doet een nieuw gear wonderen. Daarnaast is 4 minuten per accu ook al veel. De Turnigy 160 vind ik persoonlijk bagger. De 3.78 volt als je gaat laden zegt eigenlijk niets. Je moet weten wat je er terug in stopt met laden. Het kan best zijn dat je je lipo's langzaam om zeep hebt geholpen. Ik ben nu bijna aan 300 vluchtjes met 6 lipo's (origineel eflite en hyperion). De Turnigys liggen intussen allang bij het chemisch afval...

Hoeveel vluchten? Main motor gaar?

PAS OP, indien motor gaat stuk, soms de fets op boardje ook mee stuk..
Op tijd motor wisselen dus!

Main en tail motor zijn vorige week vervangen, hebben er nog geen 20 vluchtjes op zitten...

Batterijen net geladen, stond op dat de lader 94 mAh heeft toegevoegd, ik weet nu niet of dit op 1 batterijtje is of op de 4 samen...

Kids hebben met hun mcx 3 batterijtjes leeg gevlogen, heb ze geladen en daar geeft lader aan dat hij 113 mAh heeft toegebvoegd, ik veronderstel dat dit ook voor de drie batterijtjes samen is.

Gaan die 1 cel lipootjes dan niet langer mee dan 20-tal vluchtjes? Dan zijn de turnigy's idd bagger...

Ik heb nogtans de turnigy nano techs 300mAh voor de mcpx bl ook en die lijken het wel goed te doen...

Je hebt het over serie, dus het totaal voltage gaat dan omhoog.
Het amp is idd voor alle accus samen, echter wel op 14v je kan het dus het gemiddelde per accu aflezen als wat er op je scherm staat. 98 mah voor een 125mah accu lijkt niet slecht.
Maar heb je 20 x 4 minuten gevlogen (totaal 80 min ) Of 20 x 4 accus x 4 minuten 320 minuten?
Is nogal een verschil.

Kijk even of je gear nog goed zit. Heb met mn mcpx gehad dat na een crash mn gear los lag. Had dit niet door en met een volle accu vloog die nog wel, maar met een halve acu had ik te weinig pitch up omdat mn mainshaft omhoog getrokken werd en deze mn pitch verminderde.

Main gear en zo zit goed, alles draait ook heel soepel rond... ik heb dus wel 20x4batterijen x 4 minuten gevlogen (maar dit is zeer ruim geschat, ik denk dat de batterijen eerder een tiental keer geladen zijn). Doordat ik in eerste instantie dacht dat de motor gaar was, heb ik hem vervangen, dit is nu dus de 3e main motor die in de nano zit, en de tweede tail motor

Lader heeft dus 94mAh bijgeladen op een lipo van 160mAh, das een kleine 60% he.
Ik probeer een filmpje te maken wat ie doet met de originele lipos

Dit doet hij dus met de standaard 150mAh 25C batterijen, met de turnigy's 160mAh 30C batterijen doet hij dit niet, toert vlot op, kakt gewoon geweldig in na twee minuten
[URL="
[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Kan nu het filmpje niet bekijken, maar denk dat je accus dan op zijn.
Ik ging uit van 125mah dan is 95 nog iet wat redelijk, maar 60% is op.
Bij mijn mcpx zijn ze ook vrij vlot op. Origineel en nano tech.
Koop een viertal nieuwe, kost weinig en je weet t meteen.
Mvg

Probleem opgelost, eerst geprobeerd met nieuwe lipo's: geen oplossing.
Vandaag even de "oude" main motor die ik er na 40 vluchtjes had uitgehaald weer in gestoken en probleem is weg, vliegt weer vlot 4 minuten zonder inzakken van motortoerental... blijkbaar zit er een foutje in het nagelnieuwe main motortje dat ik er in had geplaatst :confused:

Back