Mijn blade Nano doet het de laatste tijd wel heel erg kort met zijn batterijen. Met de originele 150mAh 25c batterijen valt ie na een minuutje gewoon uit de lucht, met de turnigy160mAh batterijen hoor je de motor na twee minuten gewoon de power verliezen... In het begin vloog ie met de turnigy's ruim 4 minuten. Batterijen hebben er hooguit 20 vluchten per stuk op zitten en zijn steeds correct geladen, wat kan de oorzaak zijn van deze plots gehalveerde vliegtijd, ligt het aan de heli of aan de batterijen. Zijn er alternatieven om eventueel wat zwaardere batterijen in de nano te steken want 2 minuten vliegtijd vind ik nu wel enorm kort...
Ps ik heb wel al gezien dat mijn lader als hij ingesteld staat op 3.7V hij door laadt tot er 4.20V in de batterijen zit, kan dit het probleem zijn, ook als ik mijn 3 cel battertijen van de 450 er in laad blijft hij laden tot alle cellen 4.20V hebben, is dit normaal? Is een nagelnieuwe lader.
Ik heb deze lader:
http://www.pkracing.nl/optieKARATE_B6.jsp
Uit de manual van de lader, klopt dit??
De maximale laadstroom is n.l. het vermogen in Watts gedeeld door de spanning van de accu. Eén cell van een lipo accu moet geladen worden tot 4.2V, daarmee kun je de maximale laadstroom uitrekenen die een bepaalde voeding kan leveren.

Ps ik heb wel al gezien dat mijn lader als hij ingesteld staat op 3.7V hij door laadt tot er 4.20V in de batterijen zit, kan dit het probleem zijn, ook als ik mijn 3 cel battertijen van de 450 er in laad blijft hij laden tot alle cellen 4.20V hebben, is dit normaal? Is een nagelnieuwe lader.
Ik heb deze lader:
http://www.pkracing.nl/optieKARATE_B6.jsp
Uit de manual van de lader, klopt dit??
De maximale laadstroom is n.l. het vermogen in Watts gedeeld door de spanning van de accu. Eén cell van een lipo accu moet geladen worden tot 4.2V, daarmee kun je de maximale laadstroom uitrekenen die een bepaalde voeding kan leveren.
Laatst bewerkt: