Blade Nano cpx wil niet meer

Beste mede vliegers.

Ik heb sinds een maand de nano cpx van blade in mijn bezit.
Hiervoor heb ik met de MsrX gevlogen wat mij een hoop plezier heeft gegeven. En nu kwam ik bij mijn vaste hobbyzaak en zag deze staan daar ook even gevlogen en was gelijk verkocht. Dus mee naar huis genomen. Een paar keer meegevlogen en dat doe ik op een groot grasveld, alles ging op zich goed een paar keer 'gecrasd' Niet hard of zo maar nu krijg ik hem niet meer in de lucht, en als het me lukt gaat hij als een wilde vandoor. Het lijkt erop dat een servo blijft hangen maar ik heb alles gecontroleerd en schoon gemaakt. en ze werken wel. Maar bij het opstarten trekt hij gelijk achterover. ik heb een filmpje van gemaakt zodat je kan zien wat het probleem is.
Wie weet wat het is en wat ik eraan kan doen. De zender die ik gebruik is de DX5e van spektrum. Ik woon in Hendrik Ido Ambacht misschien zijn er mensen in de buurt die mij verder kunnen helpen?

Filmpje:
[URL="
mcpx wil niet meer - YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Je hebt het over twee verschillende heli's in je verhaal; een MCPX en een MCP-NANO.

Als het over de NANO gaat, ik heb hetzelfde gehad, en dat opgelost door de heli opnieuw te binden met de zender, zoals in het boekje staat, dus met vol rechts rudder. (boekje even lezen dus)

Toen hij opnieuw gebonden was, was het probleem opgelost.

Als het over een MCPX gaat weet ik het niet want die heb ik zelf niet.

EDIT: heb je filmpje ook even bekeken, gaat inderdaad over de NANO dus. Het lijkt ook net of je idle-up opstart. Als je dat dus doet met je stick in de down positie, heeft hij moeite om goed op toeren te komen. Dit trekken ze niet echt lekker die nano's; je moet ze opstarten in normal mode, op laten toeren, dan pas in idle up zetten.

grt,
Huey

Hoi @kapitein:

die swashplate van de heli hangt helemaal naar links,
duitelijk te zien in de film,
waar denk je dat de heli dan hen gaat??

suc6, probeeren met nieuw binden svp.
gr. Uwe

Heren,

Allereerst excuses voor verwarring dat ik twee dingen door elkaar haalde. Is meteen veranderd.:)
Het bind proces had ik al verschillende keren opnieuw gedaan en inderdaad met de rudderstick vol naar rechts. Maar dat geeft niet het gewenste resultaat.

@uwe: Dat klopt dat swashplate vol naar links trekt met het opstarten dat had ik ook geconstateerd alleen snap ik niet wat ik eraan kan doen. Want als ik direct tegen stuur dan gaat dat ook heel traag. en de RATE staat op HI.

als je de heli aanzet staat de swash dan recht?
zoniet zet de heli uit, aan de servo's onder zit een wieletje hier kun je aan draaien draai hier aan zodat alle servo's ongeveer het zelfde staan.(en swash plate recht staat)

ik denk namelijk dat een servo zijn nulpunt kwijt is , ik heb dit een keer gehad met de mcpx maar denk dat het bij jou hetzelfde is zou zeggen probeer het eens:D

gr Nick

full
Heej Nick

Inderdaad precies wat jij schrijft. een servo gaat iets naar boven als je de heli aanzet. Maar als ik aan het tandwieltje (2) van die servo draait als hij uit is en de boel recht zet, springt hij gelijk weer op de oude positie als ik de heli aanzet. of bedoel dit dingetje bovenop (1)?

Lijkt inderdaad of de servo zijn nulpunt kwijt is. Staat je trim wel goed? Zal wel, maar beter 10x teveel dan 1x te weinig gevraagd.

Hoi,
.
linkage rod en ball link zijn geschroefd,
ook bv. bij de mCPX, de Nano ken ik niet,
deze kunnen bij een crash ook uit elkaar getrokken worden,
zij zijn dan langer,
dus die aileron en die pitch linkage rod naast elkaar leggen
en kijken of die gelijk lang zijn,
.
dan kan je verder gaan voor die standen van de servos
(da blijkt mij ook dat probleem te zijn)
.
wij horen het verder,
gr. Uwe

full
Heej Nick

Inderdaad precies wat jij schrijft. een servo gaat iets naar boven als je de heli aanzet. Maar als ik aan het tandwieltje (2) van die servo draait als hij uit is en de boel recht zet, springt hij gelijk weer op de oude positie als ik de heli aanzet. of bedoel dit dingetje bovenop (1)?

nee , ik bedoel het tandwieltje 2 vreemd bij mij werkte het wel :confused:
en wat als je de servo goed zet en dan het tandwieltje er even afhaald heli aan zetten en tandwieltje weer terug plaatsen dit zou ook kunnen werken.

gr Nick

Ik heb zelf iets gelijkaardigs gehad. Bij mij lag het aan de blade grips. Ik had er vuil tussen zitten en had de spindle na het poetsen te vast gezet. Heli was onbestuurbaar. Weet niet of het je gaat helpen maar je kan het altijd even nazien of dat er bij jouw ook niet wat vuil ofzo in zit. Ze moeten echt heel los kunnen bewegen als je de linkages weg doet. Ook moet ik geregeld de main gear terug omhoog duwen anders heb ik helemaal geen lift. Als deze te ver gezakt is krijg ik hem amper de lucht in.

Servo connector even bijregelen en zo proberen om je swash recht te krijgen.

Heren,

Bedankt voor het mee denken allemaal, het probleem is opgelost.
Van het weekend eerst de boel uit elkaar gehaald en goed schoongemaakt.
Er zat toch een heeeeeel klein beetje vuil in de spindel.
En het boekje erbij gepakt en het bind proces opnieuw gedaan. En omdat ik een DX5e zender heb moet je de stick vol links doen.

Dus van het weekend weer heerlijk gevlogen!!!

mvg arjan

Heren,

Bedankt voor het mee denken allemaal, het probleem is opgelost.
Van het weekend eerst de boel uit elkaar gehaald en goed schoongemaakt.
Er zat toch een heeeeeel klein beetje vuil in de spindel.
En het boekje erbij gepakt en het bind proces opnieuw gedaan. En omdat ik een DX5e zender heb moet je de stick vol links doen.

Dus van het weekend weer heerlijk gevlogen!!!

mvg arjan

kijk das dan weer mooi :D
veel vlieg plezier

nano cpx

hey allemaal

ik heb een vraagje heb over laatst een nano gekocht en vliegen ging goed maar
toen ben ik neergestort en mijn spindel was krom.
heb deze vervangen door een nieuwe maar nu vliegt mijn nano niet meer goed
hij gaat alle kanten uit en krijg hem niet meer aan het hoveren.
weet iemand toevallig wat dit kan zijn

gtoetjes michiel:p

tja. wat niet?

doen de servo's het nog? geen stukjes waarin er 1 hapert of raar doet?
zeker weten dat je alles goed in elkaar hebt gezet?
geen scheuren in andere onderdelen (gescheurde swashplate is bij die kleine dingen zo gebeurt, en daar gaan ze vrij belabbert van vliegen..)

alle servo's werken nog perfect heb em hellamaal uit elkaar gehaald alles nagekeken nergens geen scheurtjes tis jammer want hoe vloog echt goed nu vliegt nie rot slecht
maar heb gelzen op het internet vn mechanisch trimmen hoe doe ik idt best ?

heb zo de indruk dat hij het toilette effect heeft iemand eningig iede hoe ik dat kan oplossen

michiel

Laatst bewerkt:
hoi @michiel luyck:

ik denk bijna, dat je hetzelfde probleem hebt
als verder boven geschreven,
de spindel zit te vast en de bladhouders kunnen niet goed bewegen,
tot de servos de bladhouders weer op de juiste plek hebben,
is jou heli al een groot stuk de verkeerde kant op gevlogen,
dan reageeren de servos weer, en je hebt een onbestuurbaar heli,

doe eens de links naar de bladhouders verwijderen en kijk,
of de bladhouders goed en soeppel bewegen,
ook zitten da soms lagertjes binnen, die kunnen ook stuk zijn,