Blade onverwoestbaar 3d kistje

http://www.nesail.com/detail.php?productID=2868

Na wat neuzen op Ezone las ik veel enthousiaste berichten over de Blade http://www.nesail.com/detail.php?productID=2868
Het zou een prima modelletje zijn voor mensen die het 3D'en nog niet perfect onder de knie hebben. Echt iets voor mij dus. :lol:
Model is uit EPP en kan heel wat stootjes hebben. Ik heb dankbaar misbruik gemaakt van de foto van de onderdelen en deze vergroot in Photoshop. Delen uitgetekend op 6mm depron en in een mum van tijd heb je het model klaar.
Doordat het model van 6mm depron is gemaakt is het echt loeisterk en niet echt veel zwaarder dan de Shocky's. Met de nieuwe 24 grams Axi en twee 600Mah lipo's kom ik uit op 180 gram. Hier kan zeker nog 20 gram af.!!!
Ik heb er nu 5 week gevlogen en al heel wat klappers gemaakt bij het oefenen van het torquen. Regelmatig op z'n staart gedonderd maar ondanks dat nog geen enkele schade opgelopen. Mooi vind ik ook het pendelroertje.
Al met al een supermooi kistje en een goede vervanging voor de iets kwetsbaardere Shocky.

afb7261.jpg

afb7262.jpg

Met 6mm depron? En dan toch geen grote schades en zo?
HHHHmmmmmmmmm...

----------
To much to build.. in far to less time.

Hey Theo,
Inderdaad een leuk kistje en betrekkelijk eenvoudig en bovenal ... GOEDKOOP
Vliegt ook zeer leuk...het verbaaste me heel erg toen ik voor het eerst zo''n model vloog.

Ik zal ook nog even depron halen.. dan kom dat wel uw richting op.

groeten Vip-er

Leuk en onverwoestbaar is ook de EPP ZoomZoom 4D, een ontwerp van de Tjechische indoor 3D kampioen:
Vleugels hebben zelfs een dun symmetrisch profiel!

Te koop bij www.modelbouwholland.nl voor 59 euri....

Peter

Hoi Pjotrr,

Is inderdaad wel een leuk model.. maar nog altijd duur als je het vergelijkt met een plaatje depron van een euro of wat... : :roll:

En zelf maken heeft ook wel wat..apperatuur is al met al ook wel prijzig.

groeten Vip-er

Over de Blade.

Het leuke van dat ding is dat ie van EPP is. Dus redelijk onverwoestbaar. Je kan 'm wel namaken van 6mm Depron, maar dan is ie nog steeds net zo kwetsbaar als een Shocky.

Ik heb mijn Blade wel verspannen, zodat ie niet zo tordeert. Vliegt met een axi 2208/34 met een 9x4.7 prop op 3 LiPo's 350 of 720 mAh.

Leuk speeltje hooverd makkelijk....

@WVR

Als je goed gelezen hebt dan weet je dat ik hem van 6mm depron gemaakt heb. En ik kan je verzekeren dat hij dan loeisterk is. Veeeeeel sterker dan een 3mm depron shocky.

Ach waar maak ik me ook druk om 8)

Hij is verwoestbaar, zelfs als hij nog niet eens heeft gevlogen (of niet, VIP-er???). Maar sommigen onder ons krijgen ALLES kapot...

Groetjes van Aaalie

Deze conclusie heeft u niet juist getrokken :? , ik heb een 3 mm model nagemaakt van de 6mm versie..

Dus zoals we hier zeggen....JA die is kwetsbaar!! (lezen dus :sniper: )

Maar mijn 6 mm model leeft nog steeds.
Tevens heeft mijn 3mm blade wel gevlogen...zij het zonder motor en apparatuur :wink: .

IK ben het dus met Theo eens dat de 6 mm blade vrij onverwoestbaar is en heb mijn twijfels of die EPP versie het veel langer uithoud :roll: .

Groeten Vip-er

Ik heb ook net 15 min een blade af :) heb er al even in de kamer mee gehoverd :) heel aardig stabiel en toch reageert hij goed met 70graden op het hoogteroer :)

188 gram geworden :( Motor met meenemer en prop weegt 42 gram, daar kan bij de 2e dus een hoop van af.... Verder blijf ik 3s lipo gebruiken, is iets praktischer sinds ik die veel heb :) 3C-20-400 doet dan ook meer dan genoeg ;) en het gewicht moet op 175 gram uit kunnen komen dus..

@Tadango

Die struts vind ik niet echt mooi. Sorry
Ik heb de vleugel op de volgende manier zo stijf als een plank gekregen:
Over 3/4 van de vleugel in de lengte een snee gemaakt van 1mm diep. Hierin lijm je een carbonstokje van 0.8 of 1mm. Doe precies hetzelfde aan de onderkant op precies dezelfde hoogte. Resultaat is echt een strak vleugeltje.
Als je geen .8 of 1mm meer hebt laat zich een 1,5mm prima splijten. T'is net bamboe

Struts niet mooi? Dan moet je een shock flyer wel erg lelijk vinden :)

Het gaat mij ook niet zo om het uiterlijk, als het maar erg goed vliegt. De 2e krijgt de 1mm koolstof latjes ;)

Hoi,

Hier even een update van mijn Blade.. hij is nu enigsinds in kleur
en de servo's zitten er nu in.
In de komende tijd zal ikhem afmaken.

afb11123.jpg

Groeten Vip-er

hoi vi-per

ziet er al een stuk beter uit
ik bedoel dat hij vast wel af is voor 11 december :lol:
mijn blade is ook weer klaar
maar moet even kijken hoe ik hier foto,s plaats :oops:

groeten arnold

2e blade in aanbouw ;) Ben nu ziek dus gaat iets minder snel :( Ik heb ook ligers gemaakt van 1mm koolstof, erg sterk :) Pendel roer krijgt een 3mm koolstof ligger met aansturing in het midden.

1 probleem, de 3C-20-400 is niet leverbaar :(

Back