Blade Scout CX Ratelt

Hallo allen,

Bij deze zal ik mezelf even voorstellen, ik ben Jordy en ben 21 jaar.
Van het weekend heeft mij het aandacht getrokken van RC heli's. Ik was in een keer verkocht toen ik er een zag vliegen.

Ben op zoek gegaan naar een RC Heli, en ben op het volgend model terecht gekomen. De Blade Scout CX. Ik heb 0 ervaring met vliegen en bij onze lokale RC winkel raadde ze mij deze aan.

Het is een super heli, erg noob vriendelijk. Kan tegen een stootje en goed voor een beginner. Nu was mijn vraag, ik ben dus aan het vliegen geweest en heeft wat nood landingen moeten maken helaas :oops:.
(De heli is van ongeveer 2 meter naar beneden gevallen op een trap.)

Maar als ik nu ga vliegen en de heli is aan het hoveren of achteruit vliegt dan begint mijn heli te ratelen. Het lijkt vanaf de rotor bladen te komen. Als ik vooruit vlieg dan hoor ik niets.

Ik heb ook getest als ik de cockpit van de hele afhaal, dus het plastic gedeelte, dan heb ik er geen last van. Dan hoor ik ook niets trillen of ratelen.

Zou iemand weten of er iets scheef is gaan zitten of dergelijke.

Mvg, NitroDesign

Wellicht kom er iets tegen je tandwielen aan? Je kunt ook even kijken of alle verbindingen die voor de stuurinrichting zorgen nog vastzitten, heel of recht zijn, dat is namelijk een zeer kwetsbare aangelegenheid en er wil nog wel eens een pinnetje of staafje uitschieten bij een crash.
Sowieso dan even een tip voor de volgende keer, er zijn heel weinig RC vliegtuigen en heli's die zo 'noob vriendelijk' zijn dat je ze in je trappenhuis kunt leren vliegen. Allerlei hoogte verschillen in een huis, bijvoorbeeld een trap, zorgen voor een fluctuatie aan opwaartse druk waardoor het er niet gemakkelijker op wordt. Probeer het in een grotere ruimte of bij een club, daar kunnen ze je ook helpen.

Kijk eens bij je servo'tjes

voor achteruit vliegen moet je met zo'n ding achteruit blijven geven, waarschijnlijk loopt er dan iets tegen de tandwielen aan

Bedankt voor de snelle reactie, ik heb even de hele heli uit elkaar geschroeft en gekeken of ik iets zag zitten, maar dat was niet het geval.

Nu weer helemaal in elkaar gezet en wonder boven worden geen geluid meer :D. Dus denk dat er iets ergens tegen aankwam en nu weer opgelost is.

Kan een slotje op!

Back