Blade SR Het verhaal van de scheenbeen(s)chopper

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door Stevo, 21 jul 2011.

  1. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Take 1

    Na wat geklodder met Picooz, Coax uiteindelijk overgegaan naar een Blade SR CP heli

    Verleden week veel "live" geoefend en ik moet zeggen dat het geweldig ging. Man man man ik ben gewoon een superheli piloot aan het worden. Waarom zit iedereen altijd te janken dat helivliegen zo moeilijk is? Na 26 jaar gewone vliegtuigen te hebben gevlogen is er aaabsssoolluuut niets aan! IK weet het, aan zelfvertrouwen geen gebrek!

    Tijd voor take 2!

    Het mag best wat spannender hoor, gelijk blakend van het zelfvertrouwen een grotere heli besteld! Dit gaat als een speer! De buurman is laaiend enthousiast over zoveel kunde, kan ie ook zus doen? jup dat kan ie zeker! Kan ie ook zo doen? jup no problem! Een demo volgt wat de beperkte crowd (mijn buurman) nog wilder maakt.

    Take 3

    De blade SR zender heeft een iddle up functie, maar even een toertje RTFM gedaan en blijkt dat dit bedoeld is voor het betere werk. Manual maar even opzij gelegd, wie heeft die nodig als je zo goed bent als ik! Iets gelezen van 100% blablabla en 100% bliblibli, ja ja big deal, iddle up klink perfect als mijn volgende stap in de heliwereld, wie weet volgende week wel een paar stappen in de 3D-wereld zoals het nu gaat!

    Take 4

    Iddle up knop ingeschakeld nadat de heli op de grond stond met de stekker erin, blakend van het zelfvertrouwen.SJoef! Toestel schiet als een speer de lucht in, paniek allom, Goeie benaming dat Iddle up.......

    Take 5

    Toestel komt mijn richting uit en knalt met een blad tegen mijn scheenbeen, blad in splinters, een laatste adem van de blade voor het sterven en ik plat op mijn buik kermend van de pijn.

    Blad was dwars door mijn jeans gegaan en had tevens mijn scheenbeen tot op het bot opengelegd alsook een hematoom de grote van appel achterlatend.

    Heli bekeken en voor 50 Eurie wisselstukken mogen bestellen

    Mijn "ego" echter werd onherstelbaar beschadigd.

    Stevo
     
  2. ketnet

    ketnet

    Lid geworden:
    30 dec 2007
    Berichten:
    1.251
    Locatie:
    Brugge (Belgie)
    waay to go!!!
    welcome in the heli world!!!

    KICK IT! lol!!

    zeg, waar ben jij ergens lid?
    spot op je pic lijkt me GW?
     
  3. Tijn G.

    Tijn G.

    Lid geworden:
    21 aug 2010
    Berichten:
    1.314
    Locatie:
    Kennemerduinen
    :schrik: Oei oei, gaat het een beetje, dat zal pijn doen!!

    Hoe kan dit, had je het gas volluit staan?

    Veel sterkte met herstellen, en met je zelfvertouwen, LOL :rolleyes:
     
  4. jakkobink

    jakkobink

    Lid geworden:
    25 okt 2007
    Berichten:
    917
    Locatie:
    Wijchen
    foto's?
     
  5. peet330D

    peet330D

    Lid geworden:
    5 jul 2011
    Berichten:
    41
    Locatie:
    Enschede
    prachtig verhaal, gebeurde me vorige week half gas met de king op tafel om bladstelling af te stellen toen mijn hand in een blad sloeg, een enorme bult van wel 2 a 3 cm hoog op de bovenkant van mijn hand gelukkig gaat het nu weer een stuk beter en ik een stuk voorzichtiger.
     
  6. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Thanks, veld is Phoenix Dudzele (achterhaven Zeebrugge)

    Weet het niet zo goed hoe het kwam (maar ik ben ook niet van plan om er in de eerste tijd achter te komen;))

    Stevo
     
  7. ExtremeBB

    ExtremeBB Guest

    Wat een leuk verhaal (niet dat je pijn heb natuurlijk of om de schade) ,
    hou vol maat wordt alleen maar leuker :p
     
  8. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest



    Beterschap met je been en de daarop verbouwde appel :)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Psygho (Emil)

    Psygho (Emil) Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 jan 2004
    Berichten:
    15.654
    Locatie:
    Prov. Drenthe.
    Prachtig stukje zelfspot!
    GE-WEL-DIG!
     
  10. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.784
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ik meen kort geleden nog ergens een post gelezen te hebben waarin je zei niet zo goed te begrijpen wat ik bedoelde........

    Misschien snap je nu waar ik op doelde....

    Sorry, ik bedoel dit absoluut niet kwaad naar jouw toe, maar dit soort ongelukken kan ik absoluut geen medelijden mee hebben. Ik wens het niemand toe, dat ook weer niet, maar dit is gewoon STOM!

    Wel hoop ik dat je spoedig herstelt overigens, en ik wens je nog heel veel plezierige jaren helivliegen toe, en hopelijk herstelt je zelfvertrouwen ook snel.

    Groet, Bert
     
  11. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    En wat heb je nu geleerd Stevo? Vliegtuig gooood.. heli baaaad... :)
     
  12. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Bert,

    Daar kan ik weinig aan toevoegen. Het is op een ludieke manier (ook al is het echt gebeurd) een waarschuwing voor iedereen die van oordeel is het beter te kunnen dan anderen die dit al jaren doen.

    Henri,

    Ik heb vooral geleerd dat ik mij om osteoporose nog geen zorgen moet maken, mijn scheenbeen is nog steeds harder dan een rotorblad;)

    Stevo
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2011
  13. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.784
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Het mag je zelfvertrouwen (en je scheenbeen) dan een deuk gegeven hebben, je gevoel voor humor is in elk geval ongeschonden uit de strijd gekomen...

    chapeau!

    Groet, Bert
     
  14. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Ooit eens een beet gekregen van een Big Lift met een 22cc Tartan. Die motor draaide normaal gezien niet goed en viel steeds stil maar toen ik er mijn hand in propte gaf hij natuurlijk geen kick, de snodaard!

    Ach, iedereen heeft zijn portie bloed zweet en tranen wel al gehad die met deze hobby bezig is.

    We hadden ook Smirnatapijten knopen als hobby kunnen hebben hé;) Kan ook best een gevaarlijke hobby zijn bij nader inziens als je in slaap valt van verveling en de knoophaak in je oog krijgt;)

    Stevo
     
  15. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Kijk, dat vliegtuig had pijn aan z'n motor, en dan ging jij er nog aanzitten.

    Vergelijk het met honden.. dat vliegtuig is een oude trouwe labrador, doet geen vlieg kwaad, maar heeft pijn aan z'n kop.. en jij komt daaraan en uit oerinstinct bijt ie. Had waarschijnlijk ook direct spijt.

    Die heli is de opgefokte Dobermann.. bij de eerste kans die ie kreeg, heeft ie je gebeten. Waarschijnlijk is ie er nog trots op ook!

    Dit alles uiteraard met enig zout te nuttigen.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 jul 2011
  16. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Mijn Retriever ook goed als vergelijking? Gelijk heb je dan:D

    [​IMG]

    Stevo
     
  17. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.784
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Zit je soms nog een beetje in de ontkenningsfase Henri? ;)

    Groet, Bert

    Waarschuwing: Deze opmerking is niet geschikt voor een zoutloos dieet, raadpleeg uw huisarts bij de volgende symptomen: Opvliegendheid, gebrek aan humor, gebrek aan relativeringsvermogen
     
  18. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Fase? Dit is geen fase meer hoor, toen ik geboren werd, keek ik om, zag ik de ravage en het eerste wat ik zei was "dat heb ik niet gedaan hoor! Was vast een heli!"

    En ik vlieg wel heli hoor.. en coaxiaaltje indoor (Bell 47g) en op de sim al het andere wat kapot kan.. zelfs 3d, ja hoor, erg realistisch zo'n sim, ff je 4 blads 1m80 schaalbak inverted hoveren.

    3D buiten beschouwing latend, kan ik mij niet aan de indruk ontrekken dat het écht vliegen (dus niet hoveren) met een heli niet veel anders is dan met een vliegtuig, als je het vliegtuig goed bestuurd tenminste.

    Je begrijpt, ik zit nog in de fase waarin Stevo zat voordat die rotheli 'm ongevraagd aanviel!
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 jul 2011
  19. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.784
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Ja maar je hoeft geen heli te zijn om er een puinhoop van te maken....:p

    Heli vliegen zoals jij bedoelt, heeft heel vaag wel wat weg van een grote kist vliegen die veel rudder ondersteuning nodig heeft ja. Grootste verschil zit hem in het ontbreken van het verband tussen snelheid en "neuslastigheid" (dat de neus naar beneden wil als de snelheid afneemt) en het beheersen van de snelheid, maar voor het overige merk ik dat vleugelvliegers dat rondvliegen gemiddeld tig keer sneller onder de knie hebben dan mensen die direkt met heli's beginnen. Maar dat zit hem niet zozeer in het vlieggevoel volgens mij, maar in het feit dat ex-vleugelvliegers al reeds het ruimtelijke inzicht hebben en zich beter kunnen oriënteren waar ze eigenlijk uithangen. Is tenminste mijn indruk...
    Voor de ex-vleugelvliegers is echter meestal het hooveren een groter struikelblok vanwege de ingebakken reflexen zoals achterover geven als dat ding wat laag bij de grond dreigt te komen, of met name de wat lompe omgang met de pitch. Duurt lang voordat die reflexen er uit zijn

    Groet, Bert
     
  20. Stevo

    Stevo Forum veteraan

    Lid geworden:
    22 jan 2004
    Berichten:
    6.175
    Locatie:
    Brugge-België
    Oke jongens,

    Ik zit intussen al weer enkele fases verder en terug naar af met die gap!

    Maar even wat nose in geoefend maar dat begon een dure grap te worden met de Blade SR (zowat het ganse sparepartsgamma van de lokale hobbyboer opgekocht:D).

    Terug naar af dus, de oude trouwe retrieeeuuuuh coax van onder de stofnetten gehaald en daarmee nose in leren vliegen! Gaat al terug als een speer nu. Buiten die éne eerste poging waarbij hij bij de buurman was geland en hij niet thuis gaf:rolleyes: Stond ik daar lekker met de zender in mijn hand en de coax 3 meter verder met een muur van 2 meter hoog er tussen:snipersmile:

    Maar even de ladder erbij gehaald en de heli terug naar zijn eigen thuishaven geloodst. De buurman zal er geen erg in gehad hebben ( punt 1 hij was niet thuis en punt 2 als mijn grootste fan kan ik me dat met mijn sterallures permiteren;))

    Nog even in kleine letters* een welgemeende dankuwel aan Brutus voor de vakkundige uitleg over iddle up (werkt perfect nu en de heli gaat er heel wat stabieler en beter door sturen)

    *kleine letters opdat niet iedereen het zou kunnen lezen, direct denken ze nog dat ik hem aardig vind
     
    Laatst bewerkt: 6 aug 2011

Deel Deze Pagina