Blade SR vs Robbe Arrow Flybarless

Helaas, is er veel schade?

En nu gewoon geduldig wachten tot het kruis thuis is!

Waar in friesland woon je? eventueel kunnen we wel samen gaan vliegen, ik wil je dan wel helpen.

Ik dacht, het opstijgen en landen zal wel gaan.
Edit, ik begreep uit die opmerking dat je nog niet had gevlogen..
Zoals je goed kon vliegen met de solo pro denk ik dat het ook zonder training gear wel zou lukken. Voor het hoveren kan je het gebruiken maar als je goed kan landen en misschien wat gaat vliegen wordt het al snel nadelig. Flybarles kan je best wat correctiewerk uit handen nemen dus is in zekere zin wel gemakkelijker.
Probeer 'm anders licht op de skids te maken, misschien wat bewegen op een vlakke ondergrond, en voorzichtig wat op de stijgen.
Veel succes in ieder geval.

Probeer 'm anders licht op de skids te maken, misschien wat bewegen op een vlakke ondergrond, en voorzichtig wat op de stijgen.

Dat werkt niet echt zonder kruis.. Heb dat ook geprobeerd. Op een ruwe ondergrond heb je dikke kans dat ie omvalt.. Skids blijven haken.. Op vlakke ondergrond zoals laminaat drijft hij gelijk weg.. Ik durf het Pheter bijna niet meer te zeggen maar simmen een optie ;)

Helaas, is er veel schade?

En nu gewoon geduldig wachten tot het kruis thuis is!

Waar in friesland woon je? eventueel kunnen we wel samen gaan vliegen, ik wil je dan wel helpen.

Gelukkig heb ik nog niet gevlogen, dit temeer opdat jij mij gewezen had op het trainingskruis. Nog geen schade:D

Edit, ik begreep uit die opmerking dat je nog niet had gevlogen..
Zoals je goed kon vliegen met de solo pro denk ik dat het ook zonder training gear wel zou lukken. Voor het hoveren kan je het gebruiken maar als je goed kan landen en misschien wat gaat vliegen wordt het al snel nadelig. Flybarles kan je best wat correctiewerk uit handen nemen dus is in zekere zin wel gemakkelijker.

Chris, je hebt het goed begrepen. Ik heb nog niet gevlogen en wellicht proberen op die manier die jij mij hebt verteld, nu net:D

Dat werkt niet echt zonder kruis.. Heb dat ook geprobeerd. Op een ruwe ondergrond heb je dikke kans dat ie omvalt.. Skids blijven haken.. Op vlakke ondergrond zoals laminaat drijft hij gelijk weg.. Ik durf het Pheter bijna niet meer te zeggen maar simmen een optie ;)

Je mag het zeker nog wel zeggen en adviseren.... endat simmen komt er ook echt aan. Eerst maar een trainingskruis.

Heb nu een nieuwe topic geopend omtrent mijn heli en de eventuele ervaringen en adviezen die we kunnen delen

Ik heb net zo'n hekel aan simmen als jij.. Die hekel delen we wel denk ik.. Maar je komt er niet onderuit vrees ik.. Kruis gaat helpen natuurlijk. Ik ga er ook eentje fabrieken voor de Walkera..

Mooizo, gelukkig geen schade, dat is ook gelijk zo demotiverend. Maargoed, waar woon je in friesland? Ik woon zelf in groningen, als je enigzins in de buurt woont kan ik wel helpen als je keer hulp nodig hebt.

Mooizo, gelukkig geen schade, dat is ook gelijk zo demotiverend. Maargoed, waar woon je in friesland? Ik woon zelf in groningen, als je enigzins in de buurt woont kan ik wel helpen als je keer hulp nodig hebt.

uhm, durf de heli nu inderdaad niet te vliegen zonder een trainingskruis.
Kan deze kopen in Roden voor €13 maar vind dat toch aardig veel geld. Je kan 'm ook bestellen voor 3 a 4 euro en zelf pingpong balletjes erop aansluiten. Dit betekent dat ik even moet wachten met vliegen.
Beter even wachten dan crashen en toch kriebelt het mij.

Ik woon zelf in Drachten, enigzins te doen naar Groningen.
Zal even overwegen waar ik nu een trainingskruis vandaan bestel.
Ik schat in dat ik mij zelf overvraag om deze heli rustig te laten opstijgen en weer te laten landen. Te bang dat deze omvalt of alsnog crasht.

Deze topic mag overigens gesloten worden daar ik een topic geopend heb aangaande de EVO 180.
Anders heb ik straks 2 topics met dezelfde vragen, adviezen en lijkt mij niet de bedoeling te zijn.:D

Chris, je hebt het goed begrepen. Ik heb nog niet gevlogen en wellicht proberen op die manier die jij mij hebt verteld, nu net:D
Vanmiddag zelf m'n 450 heli gecrasht omdat er een mug op m'n hand landde die niet weg wou gaan. Ik dacht dat het misschien het zo'n vervelende daas was en na die afleiding had ik net niet op tijd de controle terug.. crash.. en balen man :mad: Geen stuurfout maar crashen om een vervelende mug.. Wat standaard schade: bladen, assen, flybar, maingear, een linkje, anti rotation bracket en altijd weer de lagers. De onderdelen besteld en waarschijnlijk morgen weer opbouwen. Ik ga er eens wat op oefenen die heli snel te kunnen landen, mocht zoiets weer voorkomen, want even wegkijken is geen goed idee.
Later die middag kleine zwermen zwarte muggen boven het veld en nog ff bug-hunt gespeeld met de mcp :razz:

Vanmiddag zelf m'n 450 heli gecrasht omdat er een mug op m'n hand landde die niet weg wou gaan. Ik dacht dat het misschien het zo'n vervelende daas was en na die afleiding had ik net niet op tijd de controle terug.. crash.. en balen man :mad: Geen stuurfout maar crashen om een vervelende mug.. Wat standaard schade: bladen, assen, flybar, maingear, een linkje, anti rotation bracket en altijd weer de lagers. De onderdelen besteld en waarschijnlijk morgen weer opbouwen. Ik ga er eens wat op oefenen die heli snel te kunnen landen, mocht zoiets weer voorkomen, want even wegkijken is geen goed idee.
Later die middag kleine zwermen zwarte muggen boven het veld en nog ff bug-hunt gespeeld met de mcp :razz:

450 heli? Daar begin ik nog niet eens aan, een CP toch?
Ik hou het eerst bij mijn Pro en nu mijn EVO 180.

Balen zeg, dat je om zoets onbenulligs bent gecrasht. Helemaal al dat het niet een stuurfout of inschattingsfout is geweest. Zullen de kosten wel aardig oplopen.
Terugpakken die muggen. Even raggen met de mcp:D

hey iedereen.

heb zins een week een robbe arrow plus flybarless gekocht.
ik heb hem wel moeten afstellen (meer elev/aile ext) deze stond bijna dicht, waardoor ik een tailrotor gemold heb.
hij ging door de wind tegen de schuting aan. ik kon niet verder met de knupel van de zender, om hem van de schuting weg te houden :(.

ik heb hem nu verder open gedraaid en heeft nu teminste wat uitslag.
reageert ook veel beter nu.

ik heb vandaag de nieuwe rotors binnen (5 stuks :D) je weet maar nooit.
en ook heb ik vanmiddag 3 accu's BINNEN leeg gevlogen zonder tussendoor te landen. alleen toen de accu leeg was he ;).
en ook zonder kruis.

ik hoor veel mensen zeggen dat een flybarless redelijk moeilijk te besturen is.
nou ik vind van niet en heb totaal geen ervaring met heli's (nog niet).
hij blijft mooi stilhangen en reageert vrij rustig op kleine bewegingen met de zender.

ook heb ik gehoord dat de achter tandwielen redelijk snel slijten.
hier mijn mod.
http://www.modelbouwforum.nl/threads/staartrotor-vervangen.133990#post2095255

mijn mening over de robbe:
super leuk ding.
ziet er mooi en duurzaam uit. (allu onderdellen zijn ook mooi afgewerkt)
het balans mag iets naar achter. (hangt erg ver naar voren)
extra nodig een liposaver (dit geeft ook meteen een beter balans als je hem naast of onder de tail motor monteert.
hij is te groot om binnen te vliegen (stil hangen en een beetje heen en weer kan wel)

nou ik ga weer vliegen accu is weer bijna vol:D.

gr Sander.

Laatst bewerkt door een moderator:
hey iedereen.

heb zins een week een robbe arrow plus flybarless gekocht.
ik heb hem wel moeten afstellen (meer elev/aile ext) deze stond bijna dicht, waardoor ik een tailrotor gemold heb.
hij ging door de wind tegen de schuting aan. ik kon niet verder met de knupel van de zender, om hem van de schuting weg te houden :(.

ik heb hem nu verder open gedraaid en heeft nu teminste wat uitslag.
reageert ook veel beter nu.

ik heb vandaag de nieuwe rotors binnen (5 stuks :D) je weet maar nooit.
en ook heb ik vanmiddag 3 accu's BINNEN leeg gevlogen zonder tussendoor te landen. alleen toen de accu leeg was he ;).
en ook zonder kruis.

ik hoor veel mensen zeggen dat een flybarless redelijk moeilijk te besturen is.
nou ik vind van niet en heb totaal geen ervaring met heli's (nog niet).
hij blijft mooi stilhangen en reageert vrij rustig op kleine bewegingen met de zender.

ook heb ik gehoord dat de achter tandwielen redelijk snel slijten.
hier mijn mod.
http://www.modelbouwforum.nl/threads/staartrotor-vervangen.133990#post2095255

mijn mening over de robbe:
super leuk ding.
ziet er mooi en duurzaam uit. (allu onderdellen zijn ook mooi afgewerkt)
het balans mag iets naar achter. (hangt erg ver naar voren)
extra nodig een liposaver (dit geeft ook meteen een beter balans als je hem naast of onder de tail motor monteert.
hij is te groot om binnen te vliegen (stil hangen en een beetje heen en weer kan wel)

nou ik ga weer vliegen accu is weer bijna vol:D.

gr Sander.

Hey Sander
Mooi dat je een Robbe Flybarless hebt.
Ik heb exact dezelfde alleen een ander merk EVO 180 SE.
De Robbe hadden ze ook staan, kleur blauw maar persoonlijk vind ik de EVO capony mooier.
Ik heb er zelf nog niet mee durven te vliegen, dit terwijl ik alwel de ervaring heb met de NE Pro.

Je hebt de heli al laten crashen, zoal te lezen is. Is deze makkelijk te repareren.
Hoe lang vlieg jij op een lipo en weet jij waar je deze goedkoper kan bestellen?
Heb jij ook al de ervaring met het bliegen in de wind met de Robbe?
Durf dat nog niet goed aan.

Ik heb een aparte topic geopend bij helicopter FP. Onder de naam EVO 180 SE. Kunnen we meer ervaringen uitwisselen waar ook andere forumgebruikers hun ervaringen uitwisselen.

Ik ben erg benieuwd naar jouw'n bevindingen van deze heli:D

Trouwens dat trimmen. Vanuit de fabriek is deze niet goed getrimt?
Ik moet de zender zelf nog goed bestuderen. Welke trimstanden heb jij? Wellicht kan ik hier iets van leren.

Ik heb je mod net even bekeken, deze sla ik op. Waarschijnlijk erg bruikbaar voor mij.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back