Hallo Lainke,
......nogmaals bedankt voor je lipo info. Ik ze snel halen en proberen.
........Trex bladspoor, ik kan er van meespreken.
Inderdaad, de kleine push rods met ball links aan de bladhouders reageren te veel tijdens het bladspoor regelen .
Je dient te regelen aan de lange push rods die lopen van de swash plate naar de rotorkop. Hiermee moet je toch het bladspoor minimaal zien te brengen.
Ook helpt het vastlijmen van de lagers in de bladhouders.
De oorzaak van het bladspoor. ROTSPINDELS van Align. Haal maar eens een bladhouder van de heli en schuif de spindel er maar eens in. Hij heeft veel te veel speling in de lagers van de bladhouder. Achteraan spacers bijvoegen, extra gummi in de rotorkop, etc niets helpt deftig.
Mijn oplossing:Zoom 400 spindle erin, deze gaan echt super passend met enige druk door de lagers. Op het einde van deze spindles is echter schroefdraad getapt zodat je de eindbevestiging met kleine blok moeren moet doen. Als aan beide uiteinden van de spindle de moeren zitten met die 2 spacer ringetjes (rondellen hé) dan kom je perfekt aan de 4cm lengte als de originele align spindle.
Probleem: ik vond geen buissleutel die geschikt was om door de bladhouder te kunnen om de moeren aan te draaien. Buissleutels waren steeds te dik.
Oplossing: neem een dunne messing pijp 6mm buitenmaat, zaag er een kort stuk af, plaats een blokmoertje op een ijzeren of harde ondergrond en sla het stuk afgezaagd pijpje over de kop van de moer, enkele minuten werk, en je hebt een perfekt buissleuteltje voor bevestiging.
Het bladspoor vermindert sowieso door deze ingreep, wat fijn regeling op de lange swash push rods en je hebt een prachtige update gemaakt.
.........Mijn trex begint nu eindelijk te vliegen. :lol: Nu die lipo's van je eens proberen en een betere motor. Mijn motor, die 3200kv is echt slecht tov die van mijn zoon. Wel erge produktie verschillen.
Ik ga er een NEU motor inzetten.
groeten,
Theo.