Bladspoor op Eco Piccolo V2

• Topicstarter Topicstarter John vd Heuvel
  • Startdatum Startdatum
J

John vd Heuvel

Guest
Sinds enige tijd vlieg ik met een Eco Piccolo V2. Prima heli; Heb na een paar vluchten de gewichtjes van de paddelstang gehaald zodat ie reageert als een echte heli en niet als een gemotoriseerde zwabber. Maar 1 probleem krijg ik niet echt opgelost: bladspoor, en niet zo'n beetje ook. Hoe ik de paddels of de stuurstangetjes daar naartoe ook verstel, het helpt maar voor een paar seconden en het bladspoor is weer terug. De bladen heb ik met kleur aan de tips gemerkt en zo zie je dat er geen voorkeur lijkt te bestaan welk blad boven mag vliegen en welke onder.
Wie heeft dit op de Piccolo V2 ook meegemaakt en er een oplossing voor gevonden?
bij voorbaat dank,
John

Bij mij betekende dat dat de kop versleten was. De lagers klikken dan niet meer goed in de kop, waardoor deze ging spelen. Een beetje speling mag (moet zelfs) maar je kan het overdrijven. Ik rek de leeftijd van een kop door een laagje tape om de lagers te plakken zodat ze dikker worden.

Groetjes,

Ton

Ik heb dat ook gehad maar kon het wel via de paddles eruit krijgen, ik heb uiteindelijk de alu kop met alu centraalstuk gekocht waardoor hij veel beter vliegt. Het doet even pijn maar is een goede upgrade.

Probleem 'zelf' opgelost. dat wil zeggen: op internet suggestie gevonden om in de rotorkop naast de schroef waar het rotorblad aan zit schroefjes te plaatsen waarmee je de bladhoek fijngevoelig kunt instellen. Sindsdien is het bladspoor weg of hooguit beperkt tot slechts enkele milimeters. Daardoor ook veel minder trillingen in de heli. Als ik nog eens uitvindt hoe ik een plaatje op de site plaats kan ik een foto laten zien.
John

Back