Blanke lak over Tamiya lak

• Topicstarter Topicstarter RonK
  • Startdatum Startdatum
R

RonK

Guest
Wie kan mij zeggen welke blanke lak ik over Tamiya Acryl, Enamel kan spuiten? verder wil ik deze over de stickers heen spuiten voor een optimaal effect.

De tabel welke ik zelf ooit heb aangegeven op de tamiya site, biedt mij geen uitkomst.

alvast bedankt

Tamiya zelf heeft twee soorten blanke lak, zijdeglans en hoogglans. Test eerst op een preofstukje, je weet maar nooit!

RonK zei:
Wie kan mij zeggen welke blanke lak ik over Tamiya Acryl, Enamel kan spuiten? verder wil ik deze over de stickers heen spuiten voor een optimaal effect.

De tabel welke ik zelf ooit heb aangegeven op de tamiya site, biedt mij geen uitkomst.

alvast bedankt

HAMMERITE :D

Ben zelf nogal een fervent gebruiker van Motip lak, deze kan je bij de betere automaterialenwinkels vinden.
Heb voor een kennis al eens een Graupner speedbootje onder handen genomen, sierstrepen, letters en vlaggen waren gespoten met oa Tamiya acryl en Createx verf bovendien was het bootje opgesiert met zelfgedrukte stickers (Epson Stylus 580) waarna de hele zaak is beschermd met 3 lagen blanke lak van Motip.

Suc6....

Groeten, Marcel.

Als je het op een body gebruikt moet je gewoon de lak van tamiya gebruiken, werkt perfect deze lak is namelijk
flexiebel en niet zoals de auto lakken, die kun je prima op boten enzo gebruiken. Maar als je de autolak op een kap gebruikt en je knalt een keer gaat je hele verf bladeren.

sppedy consales zei:
Als je het op een body gebruikt moet je gewoon de lak van tamiya gebruiken, werkt perfect deze lak is namelijk
flexiebel en niet zoals de auto lakken, die kun je prima op boten enzo gebruiken. Maar als je de autolak op een kap gebruikt en je knalt een keer gaat je hele verf bladeren.

Ik denk dat het hier gaat om het spuiten van plastic modellen en niet om een body van een RC auto, die worden trouwens niet aan de buitenkant gespoten (lexan) en dus ook niet gelakt.
RC auto's met een niet transparante kap (ABS) zoals op vrachtwagens ed. worden wel aan de buitenkant gespoten en gelakt maar hier word meestal weinig schade mee gereden.

Groeten,

Marcel.

enamel is de grootste zooi die er is om blank af te lakken, en heeft sterk de neiging om zich op te krullen onder blanke lakken.

ik zou enken de tamiya lak gebruiken, en eerst 3 laagjes echt heeeeeel dun erover nevelen, als je er te veel over zet, vergeet het dan maar.

Back