Ik ben bezig met de zender te programeren voor de Blaster.
Nu weet ik wel dat ik eea proefondervindelijk ga moeten vaststellen. Maar om met niet al te grote blunders te starten, zal ik vertellen wat er al inzit...
('t is voor mij ook de eerste keer)
Op de website van FVK vond ik de instelhoeken om malletjes te maken voor ailerons:
launch: +0,5°
Speed: -0,5°
cruise: -2°
thermal -6°
Volgens de site is landing dezelfde hoek als thermal, maar ik las ergens dat je daar beter (veel) meer flaps geeft.
Op een 3standen schakelaar
- Heb ik een start stand: ailerons +0,5°,
- stand 2 is cruise-land: met de throttle stick ga je van van die -2° naar een graadje of 25 naar beneden.
- speed-thermal, zelfde maar dan van -0,5 tot -6°
Ik ga ervan uit dat je meestal vliegt tussen je speed en thermal stand (speed om naar een bepaald punt te gaan, thermal als je vindt wat je zoekt)
Ik dacht dat er 3 vliegmodes waren, maar als je FVK mag geloven zijn het er 5!
Of ben ik nu dingen door elkaar aan 't halen?
Ik heb voor de drie standen ook al een mixer op het hoogteroet geprogrameerd, maar die staat nog op nul bij gebrek aan ervaring. Voor de richting nog eentje op de startstand, maar ook nog op 0...
Hartelijk lachen mag, maar alleen in het vuistje...
Commentaar mag hieronder...
Nu weet ik wel dat ik eea proefondervindelijk ga moeten vaststellen. Maar om met niet al te grote blunders te starten, zal ik vertellen wat er al inzit...
('t is voor mij ook de eerste keer)
Op de website van FVK vond ik de instelhoeken om malletjes te maken voor ailerons:
launch: +0,5°
Speed: -0,5°
cruise: -2°
thermal -6°
Volgens de site is landing dezelfde hoek als thermal, maar ik las ergens dat je daar beter (veel) meer flaps geeft.
Op een 3standen schakelaar
- Heb ik een start stand: ailerons +0,5°,
- stand 2 is cruise-land: met de throttle stick ga je van van die -2° naar een graadje of 25 naar beneden.
- speed-thermal, zelfde maar dan van -0,5 tot -6°
Ik ga ervan uit dat je meestal vliegt tussen je speed en thermal stand (speed om naar een bepaald punt te gaan, thermal als je vindt wat je zoekt)
Ik dacht dat er 3 vliegmodes waren, maar als je FVK mag geloven zijn het er 5!
Of ben ik nu dingen door elkaar aan 't halen?
Ik heb voor de drie standen ook al een mixer op het hoogteroet geprogrameerd, maar die staat nog op nul bij gebrek aan ervaring. Voor de richting nog eentje op de startstand, maar ook nog op 0...
Hartelijk lachen mag, maar alleen in het vuistje...

Commentaar mag hieronder...