Blaster DLG door Vladimir

robert14

Forum veteraan
ik heb sinds kort een blaster dlg, het is geen super wedstrijdmodel maar toch ben ik er zeer tevreden mee. wat zijn jullie ervaringen met de blaster?? en wat voor setup gebruiken jullie? dit is de mijne:
m5110030sf2.jpg

geen superfoto omdat de fotocamera niet helemaal goed meer is, maandag komt er een nieuwe camera

hoe hebben jullie dat opgelost met de antennedraad?? de mijne gaat door een gaatje in de romp naar buiten maar hangt daar los rond, beter vastplakken langs de pook?? en wat is het gewich van jullie blaster??

qua servo's heb ik op de rolroeren/flaps d60 en op het hoogte ook, op het richting zit een graupner c261. de accu is een 3 cellen 600mah. en ik heb ontvanger past perfect in de romp.

vanmiddag ga ik er voor de 2e keer mee vliegen en mischien komen er dan ook filmpjes

Ik heb een blaster2, maar ik denk dat dat niet direct te vergelijken is.
De antenne heb ik ook naar buiten geleid en aan het einde van de staartpook met een plakbandje vastgemaakt. Bevalt tot nu toe goed. Op mijn bonsai had ik nog wel eens tikjes op hoogte, dat zou mogelijk kunnen komen doordat de antenne langs de koolstof pook ligt. Met de blaster heb ik deze tikjes nog helemaal niet gezien. Aan het einde van de staartpook hangt nog een klein stukje van de antennedraad los, maar daar heb je geen last van. Als je hele antenne los hangt is het risico dat je ergens achter blijft hangen veel groter.

Met die ontvangertjes heb ik rotte ervaringen. Ik heb er in het verleden ooit eens 2 besteld. De ene werkte al helemaal voor geen meter, met de andere had ik zeer beperkt bereik en veel storingen. Het kan zijn dat ik net rotte exemplaren had, maar ik vertrouw ze niet meer. Nu goedkope corona 4k synth ontvangers, bevallen prima.

Ben jij morgen ook in Arnhem?

nope, ik ben er wel bij 25 mei in odoorn. nog ff kijke waarmee ik mee ga doen, deze of de mini als ie dan klaar is :lol:

ik ehb verder wel goede ervaringen met deze ontvangers op 1 slecht exemplaar na. die had problemen met de kristalhouder :?

hoi robert,

ikzelf heb een blaster. op dit moment ligt hij in de koffer wegens een crash begin februari ( antenne was lasgeraakt in mijn zender en daardoor geen contact meer dus... naja je weet wel).

mijn setup hierin is:

Accu: 4cellen 800Mah
Ontvanger: graupner R16scan
servo's hoog/laag: D47
Servo's vleugel: graupner C281

ik heb de servo's in de vleugel vervangen naar de C281. vloog eerst met de D47 erin maar hierdoor kreeg ik, naarmate ik beter en krachtiger ging gooien heel vaak flutter.
de C281 zijn net iets sterker en nu heb ik van het flutteren geen last meer.
de antenne heb ik op de volgende manier opgelost:

ik laat de antennedraad een stuk door de romp naar achteren lopen, tot aan het open gedeelte waar je de vleugel op je model zet. hier heb ik de draad doorgeknipt en vervangen door een goudstekkertje dan een stuk 0,3mm staaldraad genomen en hier ook een stekkertje aan gesoldeerd. dan heb ik een klein gaatje in de vleugel gemaakt waar ook de servokabels uit de vleugel komen. omdat de vleugel hol is kun je nu de staaaldraad zo door het gat in de vleugel schuiven. hier nog twee foto's, hoop dat het hierdoor wat duidelijker is:

het gaat waar de stekker de vleugel ingaat zit achter de servokabels.

hopelijk heb je er wat aan,

gr niels

p.s. let niet op de schade, wordt spoedig gerepareerd.

Ik vond mijn blaster2 ook vrij agressief op de rolroeren. Pas gemeten, ik zit op 15mm up, 13mm down, met 30% expo.

tja expo?? gaat moeilijk op een f14 :lol:
deze zomer kotm er een mx-13s
dan moet het beter lukken :D

Idd. ook een opmerking als Blaster 2 eigenaar --> Reageert idd. bliksems goed op de rolroeren. Je kan er zelfs "mee spelen", als het wat sneller naar beneden mag gaan.
Rolt best lekker.

volgens mijn zender (mx-16s) heb ik mijn uitslag van 100% naar 30% uitslag verkleind. was inderdaad altijd heel agressief op de roeren. wel leuk om, als er echt geen thermiek meer is, een beetje te rotzooien en een beetje te rollen, rugvlucht of looping te vliegen. toen ik de tantalus van loet kocht zei hij der nog nadrukkelijk bij: met deze iets rustiger vliegen als met je blaster he, dus niet stunten enzo :p

p.s. robert:

een mx-13s of mx-16s??

dat moest een mx-16s zijn , typfoutje

vanavond nog ff een half uur staan smijten met de blaster, helaas is mijn richtings roer kapot dus alleen op hoogte en rolroeren. daardoor kon ik niet helemaal goed de thermiek pakken maar dit was ook de eerste keer dat ik thermiek had. ach, al doende leert men. mn neefje had nog foto's gemaakt. nog ff kijken of het de moeite waard is om te plaatsen.

even gauw een vraagje

ik moet een nieuw hoogteroer op mijn blaster hebben, maar zijn hier ook richtlijnen voor qua grootte??

het hoogteroer van de blaster 1 is standaard al niet zo denderend. ik probeer gewoon wat denk ik

Hoi,

Voor zover ik heb kunnen zien op DLG meetings is de Blaster (en Blaster2) het favoriete model van de Belgische F3K deelnemers. Wat dat wil zeggen over het model laat ik aan jullie over ;-)

Groeten,
Johan

maar wij zijn hollanders :lol:

de blaster is verder wel een leuk toestel hoor, daar hoor je me niet over ;)

vandaag komt er nieuwe balsa voor een nieuw hoogteroer. ook wordt een nieuwe ontvanger verzonden voor de blasten vanuit china, deze keer gewoon een corona ipv een huis tuin en keukending van 4.50 dollar. door zon ding heb ik al 2x een mini de grond in gejaagd dus liever niet met de blaster. corona's bevallen goed dus die komt er nu ook in, alleen hopen dat die binnen is voor de 22ste :?

Back