Blenderm 3M vervangen door Lukoflex (Belgie)

Stevo

Forum veteraan
Ik was verleden week door mijn laatste rolletje Blenderm heen en zocht de apotheek op maar daar bleek het niet meer mogelijk om het te bestellen.

Met de apotheker maar even zijn catalogus doorlopen en hij haalde Lukoflex boven.

Identieke eigenschappen, gelijkaardige prijs en ook in diverse breedte te verkrijgen.

Dit is enkel ter informatie (zonder weer een welles nietes boeltje ervan te moeten maken dat rollen plakband van de Zeeman even goed zijn......).

Stevo

Laatst bewerkt door een moderator:
dit is om de zeer dure tape van Graupner te vervangen ( scharniertape )
is om de roeren op zwevers te bevestigen, minderen minder natuurlijk in gebruik
bedankt toch voor de tip , nu weet ik de nieuwe naam toch

Waar gebruik je dat dan voor?

De beste scharniertape around, kost een aardige stuiver maar hecht gewoon op alles (is gemaakt om op de menselijke huid te worden aangebracht).

Ik het gebruik het voor scharnieren van depron modellen tot het afdichten van de roeren van gewone vliegtuigen.

Pro's

Hechting
flexibel
Sterkte
Verschillende breedtes.
Wel of niet geperforeerd.
Scheurt niet verder, ook na een insnijding
Overschilderbaar (kom ik uit op de eerste contra).

Contra

Doorzichtig mat (niet iedereen hun smaak)

Prijs (4 Euro voor een rolletje maar het is dus ook gemaakt voor medicinaal gebruik en enkel onder die naam via de apotheek te koop maar meer daarover hieronder.)

Ik heb in het verleden vanalles geprobeerd maar ben telkens terug gegaan naar Blenderm omdat het andere loskwam "voor tijd".

Graupner, Robbe, Multiplex hebben het in hun gamma gehad maar aan de binnenkant stond gewoon Blenderm 3M;) Maar via dit kanaal was het al genoeg om weer 2 Euro extra te spenderen....

@Simmen

Ik heb me suf gezocht daarachter maar uiteindelijk met behulp van de apotheek de vervanger gevonden.:p

Stevo

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je Belgie en Nederland op een hoop wil gooien wat apothekers betreft dan zijn we uitgepraat. Ik zie dingen die enkel op voorschrift te verkrijgen zijn bij ons onder een andere naam en die gewoon vrij te verkrijgen zijn in Nederland en omgekeerd, ik ben niet zo naief (wel als het gaat over dit forum.....maar dat is meer iets over de ezel en de steen)

Heel Vlaanderen zoekt zich suf achter Blenderm en jij kan het gewoon vrij kopen Tja,......wat kan ik daaraan toevoegen.....dat je de beste bent ongetwijfeld.....goed voor je.

Ik steek hier mijn tijd niet meer in.

Stevo

Stevo , ik gooi niks op een hoop . :D

Ook jullie in Vlaanderen kunnen het gewoon kopen in Belgie bij een Belgische firma via internett .

Met een paar man een doosje bestellen , en je hebt de 25 mm breede voor 2,41 € per rol i dag later thuis . (bij 12,5 mm heb je dan 2 rolletjes)

3M Blenderm

Mvg Johan

Hi,
Ik heb vroeger ook enkele keren Blenderm gebruikt om mijn rolroeren aan te hechten. Gewoon gekocht bij een apotheker in de buurt.
Blenderm wordt bijkbaar veel gebruikt in Frankrijk maar heeft voor mij het nadeel dat het erg elastisch is en uitrekt. Het heeft ook een oneffen mat oppervlakte. De Crystal Clear tape van Tesa vind ik wel prima als vervanging van de duurdere tapes in de modelbouw-winkels. Gewoon elk seizoen de tape vervangen, boven en onderzijde (wel methanol te gebruiken om de lijmresten te verwijderen en een goede hechting te verkrijgen).
Dirk

Back