Blet cp v2 afstellen met probleem

Hallo allemaal,

Ik ben mijn Belt CP V2 aan het afstellen volgens de myrcuides.com. Guide 3 (hoofdrotor). Daarin wordt gezegd dat ik de trimmer van de throttle naar beneden moet zetten en de throttlestick in het midden en idle up. Het probleem is dan dat, wanneer ik de throttle naar beneden doe, dat hij in de laatste 5 mm niets meer doet. De servo's reageren helemaal tot boven aan en dan naar beneden de laatste stuk niet meer... Een dood stuk zeg maar. Dit heb ik niet als ik de trimmer in het midden zet. Pas dan kan ik hem goed afstellen. Weet iemand wat ik hiermee moet??? Gewoon in het midden dan maar laten?????

alvast bedankt!!

Tja

Even snel (ben aan het werk)
Tijdens het afstellen:
- de draden van de ESC losmaken
- de trimmer van de throttle naar beneden en de throttlestick in het midden en idle up.
- als moet nu horizontaal staan
Groetn
Martin

bedankt voor de reactie. Zover was ik ook. Als ik nu alles horizontaal afsteel heb ik meer te weinig negatieve ptich omdat de servo's niet verder gaan. Dat gaan ze wel als ik de trimmer op de helft zet en dan alles horizontaal afstel. Dan reageren de servo's van onder tot boven. Met trimmer naar beneden reageren de servo's pas op ca. 10% throttle.

Als dat zo is verleng je de 3 links die van de servo's naar de swashplate lopen (allemaal extact 1 of 2 slagen verlengen). Normaal gesproken is de ruimte tussen de bovenkant van het frame en de onderkant van de swashplate zo'n 9mm.
Groet
Martin

Dan nog doet hij onderin niets. Het ligt niet aan de heli denk ik maar aan de zender. Als ik de trimmer in het midden zet dan doet hij alles zoals het zou moeten. Denk dat ik de trimmer maar zo laat..

Dan nog iets. Ik heb een hoofd en staartrotor upgradeset. Maar als ik alles ringetjes om de as doe van de rotorbladen en de imbusjes aandraai dan zit hij vast. De bladen zouden dus dan niet kunnen draaien. Iemand hier ook ervaring mee? Ik kan natuurlijk bvb de messing ringen er uit laten. Weet niet of dat kwaad kan?

Laatst bewerkt:
Voor je staartrotor heb ik ook geen oplossing. Wel voor de trim van je gasstick. Diie moet dus NIET onderin staan maar in het midden.

Willem.

Staartblaadjes: Vastdraaien totdat ze naar beneden vallen bij een schokje tegen de staart, dan de moertjes op de boutjes draaien, is een dubbel systeem, boutje zit zowel vast in de blade clamp, als met een moertje

TRIM moet onderin, anders gaat het helemaal fout met optoeren, de standaard esc is namelijk vanaf de fabriek afgesteld dat de trim onderin staat.. staat die daar niet, stuurt die de motor lichtjes aan;)

Ik neem aan dat,. wanneer je de trim van je throttle onderin zet, de swash ook meegaat. Die zit op dezelfde knuppel. Dat betekent dat helemaal op negatieve pitch komt te staan. En dat zou tot gevolg hebben dat je 'm bijna niet los kunt krijgen.
Ik heb een Trex250 met en MX12 maar daar staat de trim gewoon in het midden. Een mat van me heeft een Belt CP en een Futaba T7C met de standaard ESC. En ook daar staat de trim in het midden... :confused:

Willem.

De trim van je zender hoort natuurlijk in de midden stand..
Nu is het zo dat bij de esky ESC's en de Esky zenders soms niet zo goed op elkaar afgesteld zijn.
Dit heeft met de matige specs te maken er zitten nl nogal wat verschillen in de zenders kwa interne afstelling..

Bij de meeste ESC's stel je de minimale en maximale throttle punten in tijdens de installatie..
Ik dacht dat dat met de ESC's van Esky niet zo makkelijk gaat..

Het resultaat is dat sommige esky ESC's nog steeds iets de motor aansturen als je de stick helemaal down hebt.
Daarom is het vaste advies..
Trim down om zeker van te zijn dat de motor ook echt uit staat..

Natuurlijk heeft die trim down ook te maken met de Collecive pitch..
Dus als je zender de servo's (met losse armen) niet meer bedient in de laatste 5 graden van je stick dan zou ik de trim maar op het midden laten..
Schijnbaar zijn de specs van jou zender een beetje aan de onderste helft van het throttle bereik.
Overigens heeft het uit eindelijk allemaal niet zo heel veel betekenis.

Wat de instructie probeert te bereiken is dat je pitch op ongeveer 60% van je throttle stick rond de +4 a 6 graden is.
Dat is ongeveer de hoover pitch.
En dat je minimale pitch ongeveer -5 a -6 is.
Anders krijg je met een wind vlaag de heli niet meer naar beneden..

Benno..

Hangt er natuurlijk ook vanaf of je normaal of in idle up vliegt.
De handleiding van de Rex zegt dat in idle up mid stick 0 graden pitch moet zijn.
In normale vliegmodus kun je ervoor kiezen om midstick een beetje negatieve pitch te hebben zodat hij beter aan de grond blijft. Maar dan moet je er wel voor zorgen middels je pitch curve dat ie net boven mid stick wel los komt anders zal je heli niet lekker reageren bij pitch up.

Willem.

Bedankt voor alle reacties. Ik ga hem helemaal afstellen in het midden. Ik krijg ander niet genoeg negatieve pitch (+11 en -3).

Thnx!!

Back